nepřehlédněte

Machiavelisti: lidé, kteří využívají umění manipulace

Všimli jste si, třeba se zpožděním, že s vámi někdo „mává“? • Dokážete sami ovlivnit někoho druhého tak, aby si toho nevšiml a měli jste ho tam, kde ho potřebujete? • Řeč je o umění té manipulace, které se říká machiavelismus

DNES | František Koukolík
nepřehlédněte

U blízké hvězdy objevili sedm planet podobných Zemi. Některé mohou být obyvatelné

Astronomové objevili u hvězdy sedm planet podobných Zemi • Jedná se o jeden z nejpočetnějších planetárních systémů • Na třech planetách mohou být podmínky k životu

VČERA | Petr Kubala | 23
nepřehlédněte

Neuvěříte, co se dá vyrobit z papíru. Stará Tatra ožila pod rukama modeláře

Z papíru se dají vyrobit úchvatné zmenšeniny reálných objektů • Dokazuje to Michal Traj se svými precizními modely • Propracovanost detailů vás ohromí

21.  2.  2017 | David Polesný | 16
nepřehlédněte

V boji proti rakovině nám možná pomůže ukládání pacientů do hibernace

Léčba celé řady typů rakoviny je stále na samotné hranici našich možností • Nádory ve tkáních postupně rostou, neustále se vracejí a nakonec pacienta přemohou • Odborníci proto využívají veškeré dostupné technologie i triky, aby s jejich pomocí situaci pacientů zlepšili

21.  2.  2017 | Stanislav Mihulka | 1

Půst je recept na zdravý a dlouhý život

Recept na zdraví a dlouhověkost se skrývá v pětidenním půstu drženém jednou měsíčně • Půst nepoškozuje organismus • Naopak zlepšuje stav oběhového systému a snižuje riziko nádorových onemocnění

20.  2.  2017 | Jaroslav Petr | 8
12345
Půst je recept na zdravý a dlouhý život

20.  2.  2017 | Jaroslav Petr | 8

Disney Research má technologii pro bezdrátové napájení v celé místnosti, umí až 1,9 kW bez vlivu na člověka

18.  2.  2017 | Karel Javůrek | 23

Nová americká raketa by mohla hned napoprvé letět s astronauty

Nová americká superraketa měla letět příští rok bez posádky. • NASA zvažuje, že hned první let proběhne s posádkou. • Raketa má dopravit astronauty k Měsíci.

17.  2.  2017 | Petr Kubala | 4

Bláznivý balónový internet od Googlu je realističtější, než to vypadá. Pomohla umělá inteligence

Google chtěl létat s balóny okolo planety a šířit internet • Umělá inteligence přišla na něco lepšího • Balóny by mohly fungovat jako BTSky vysoko nad městy

17.  2.  2017 | Jakub Čížek | 4

Kam se solárními elektrárnami? Do kosmu!

Solární elektrárny bychom měli provozovat na geostacionární dráze ve výšce necelých 36 000 kilometrů nad rovníkem • S touto myšlenkou přišel Čechoameričan Peter Glaser • Dočká se Glaserův nápad někdy realizace?

16.  2.  2017 | Karel Pacner | 6