Souboj o Mars: Boeing tam chce být dříve než Elon Musk. Ve skutečnosti je však nejdále NASA

V posledních několika letech se roztrhl pytel s vizionáři, kteří slibují, že během příštích let dostanou člověka na povrch Marsu. Za zmínku stojí projekt Mars One, který už hledá i posádku a slibuje, že dostane první čtveřici trvalých osadníků na povrch rudé planety někdy koncem příštího desetiletí za šest miliard dolarů.

Nedávno se pak svou vizí pochlubil i nezastavitelný Elon Musk. jeho vesmírná společnost už sice testuje novou raketu a Musk chce první posádku dostat na povrch také v druhé polovině 20. let, zdaleka nejdále je však NASA.

Americká vesmírná agentura se sice musí potýkat se složitým financováním, na rozdíl od ostatních však Mars studuje už desítky let a jako jediné se ji daří na povrch planety pravidelně doručovat robotické sondy. Její vize dobytí Marsu jsou tedy zatím nejrealističtější.

Plán NASA na dobytí Marsu je racionální: Od postupného zkoumání, přes robotické sondy až po lidskou posádku, ale až někdy za 10-20 let.

Nyní však do hry vstoupil i Boeing, který ústy svého šéfa prohlásil, že první na povrch Marsu usedne raketa s lidskou posádkou z jeho továrny a to již okolo roku 2025. Je to přitom právě Boeing, který roky spolupracuje s NASA na vývoji raketového nosiče pro marťanskou misi. NASA přitom předpokládá, že se noha člověka dotkne rudé planety až ve 30. letech. Na rozdíl od mnoha ostatních totiž nepočítá se sebevražednou misí, ale hodlá astronauty dostat zpět domů.

Bude vás zajímat:

Témata článku: Technologie, Věda, Vesmír, Astronomie, Mars, NASA, Boeing, Elon Musk

• vzach 11. 10. 2016 9:51:55
    To mi připomíná jeden starý vtip: Lord se ptá svého sluhy: "Jean, co je...
  • dpcstb 6. 10. 2016 20:34:37
    nasa je out, ved ta za poslednych 50 rokov nebola schopna dopravit cloveka...

Disney Research má technologii pro bezdrátové napájení v celé místnosti, umí až 1,9 kW bez vlivu na člověka

Včera | Javůrek Karel | 11

Nová americká raketa by mohla hned napoprvé letět s astronauty

** Nová americká superraketa měla letět příští rok bez posádky. ** NASA zvažuje, že hned první let proběhne s posádkou. ** Raketa má dopravit astronauty k Měsíci.

17.  2.  2017 | Kubala Petr | 4