Jistě, dobrý pokus, jen tu nesěděj dvě věci:
1. BMW 320i je parametry uplně někde jinde než Tesla (je o dost menší a o nějakých 800 kg lehčí, i mnohem méně výkonný), což autor článku ostatně sám přiznává.
2. Článek je o studii elektromobilu v Hong Kongu.-Ve článku je uváděno, že i při výpočtech Tesla Model S vypustí o třetinu méně emisí, než srovnatelné BMW (750i).Nejlepší je konec článku, resp. jeho 4. kapitoly:
"
Výsledky tedy závisí na tom, co vše započítáme. Pokud vezmeme pouze výrobu elektřiny (0,265 kWh na km), tak Tesla S v EU (průměrně napříč členskými zeměmi) nepřímo vytvoří emise 94 gramů CO2 na 1 km, v ČR už to bude 162 gramů a v Hong Kongu 218 gramů. Samotné BMW 320i je pak někde mezi českým a hongkongským provozem Tesly S se 183 gramy a srovnatelné BMW 750i vystřelí až na 313 gramů CO2 na jediný kilometr. Když k těmto číslům započítáme výrobu benzinu i baterie, lehce se to změní a BMW 320i trochu získá a bude zhruba na úrovni Tesly S provozované v ČR (to za předpokladu, že výroba benzinu skutečně není tak velkou zátěží, jak tvrdí studie)."-A co je nejdůležitější, pro provoz automobilu se nikdy neuvádí spotřeba, kde je zahrnutá i těžba ropy, rafinace ropy a celý proces, než se ten benzín dostane do automobilu, který ho následně spálí. Proto je nesmysl tohle u elektromobilu počítat. :)
Jistě, můžete počítat emise při výrobě elektřiny do elektromobilu, potom těch 7 l smysl dávat bude, ale v tu chvíli počítejte, prosím, i emise při výrobě nafty či benzínu, ať máme s čím porovnávat. :) Protože benzín z nebe neprší, též se musí vyrobit a to jsou taktéž emise navíc.