nepřehlédněte

Sondy Voyager už jsou čtyřicet let na cestě. Nesou důkazy o lidském životě

Dnes uplynulo 40 let od startu sondy Voyager 2 • Ta během své mise jako jediná v historii lidstva mise navštívila orbity hned čtyř planet • Za dva týdny oslaví stejné výročí i sonda Voyager 1

DNES | Marek Schwarzman
nepřehlédněte

Oči na obloze: Kolik družic právě funguje na oběžné dráze?

Kosmický průmysl vygeneroval vloni 339,1 miliard dolarů • Na oběžné dráze pracuje přes 1400 družic • Vloni odstartovalo do vesmíru 126 nových

18.  8.  2017 | Petr Kubala | 4
nepřehlédněte

Americké transportní vrtulníky Chinook dostanou nové svaly

Flotila vrtulníků Chinook se dočká významné modernizace • Chinooky budou vybaveny novými technologiemi, díky nimž jejich trup dostane lepší svaly • Hravě tak unesou mnohem těžší náklady než dosud

17.  8.  2017 | Stanislav Mihulka | 4

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak • Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země • Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

16.  8.  2017 | Stanislav Mihulka | 4