nepřehlédněte

Našli Snoopyho? Astronomové hlásí objev lunárního modulu Apolla 10. Realita je složitější

Objevily se informace, že byl objeven lunární modul Apolla 10 s názvem Snoopy • Dodnes se pohybuje okolo Slunce • Astronomové identifikovali asteroid, který může být Snoopy, ale s jistotou to nevíme

DNES | Petr Kubala

Mise GPIM: NASA brzy otestuje revoluční „zelené palivo“ pro kosmické lodě

V Air Force Research Laboratory vyvinuli nové palivo pro kosmické lodě • Jde o směs dusičnanu hydroxyl-amonného s okysličovadlem • Palivo bývá přezdíváno jako zelené, protože když se spaluje, tak vznikají netoxické plyny

14.  6.  2019 | Stanislav Mihulka | 5
nepřehlédněte

Nová americká zbraň pro pěchotu využívá technologie z tanků a smartphonů. Vypočítá dráhu střely, pozná obličej…

U.S. Army chce vybavit vojáky novým typem ruční palné zbraně • Tzv. Next Generation Squad Weapon bude disponovat řadou pozoruhodných technologií • Zbraň například dokáže sledovat a identifikovat cíle

13.  6.  2019 | Stanislav Mihulka | 18
nepřehlédněte

Měsíc má v sobě možná obří železný projektil

Pod povrchem jižního pólu Měsíce byla objevena anomálie • Mohou to být zbytky železného asteroidu • Vědci to zjistili na základě srovnání topografické a gravitační mapy Měsíce

12.  6.  2019 | Petr Kubala | 9
12345
Luxusní výletní lodě produkují do ovzduší 10× více škodlivin než všechna auta v Evropě

Luxusní výletní lodě skutečně masivně znečišťují ovzduší • Plavidla jedné firmy vypouštějí 10× více SOx než auta v celé Evropě • Odborníci bijí na poplach a chtějí lodím kontrolovat emise

14.  6.  2019 | Karel Kilián | 44

Bezpečnější přenos dat pro nositelnosti bude probíhat přímo skrze lidské tělo. Nebudou potřeba bezdrátové technologie

Vědci vyvíjí efektivní technologii pro přenos dat skrze lidské tělo • Jedná se o bezpečnější řešení než při použití bezdrátových technologií • Lidské tělo bude sloužit jako síť

Včera | Karel Javůrek | 4

Těžit kovy ve vesmíru? Recyklujme nefunkční družice, navrhuje vědec  | Zdroj:  NASA

Těžit kovy ve vesmíru? Recyklujme nefunkční družice, navrhuje vědec

Vědec navrhuje recyklovat družice. • Vesmírné remorkéry by je dotáhly na dráhu okolo Měsíce, kde by byly rozebrány. • Alespoň částečně by to vyřešilo problém s kosmickým smetím.

15.  6.  2019 | Petr Kubala | 6