nepřehlédněte

Návrat na Měsíc vyjde na 28 miliard dolarů. První posádka stráví na povrchu týden

NASA pokračuje v přípravách na návrat na Měsíc • První člověk se má po povrchu projít znovu v roce 2024 • Kosmická loď a rakety jsou už prakticky hotové a poletí poprvé v příštím roce

VČERA | Petr Kubala | 17

US Air Force testují hlídací robopsy. Budou střežit důležitá území a objekty

Do armády řady zemí světa rukují roboti • Mohou mít přitom nejrůznější podobu i účel • Americké letectvo nedávno otestovalo čtyřnohé robopsy, kteří jsou určeni k ostraze

22.  9.  2020 | Stanislav Mihulka | 6
nepřehlédněte

Mléčná dráha již zahájila požírání Magellanových oblaků

21.  9.  2020 | Stanislav Mihulka | 11
nepřehlédněte

Genetickým vylepšením mozku proti předávkování opiáty

Neurologové chtějí obrnit narkomany proti předávkování drogami na bázi opiátů • A to vyblokováním genu ve vybraných mozkových neuronech • Technicky takovému genetickému vylepšení nic nebrání

20.  9.  2020 | Jaroslav Petr | 22
12345
Radvac: „Garážová“ vakcína proti COVID-19 byla hotová za pouhé 4 měsíce | Zdroj:  Jernej Furman, CC BY 2.0

Radvac: „Garážová“ vakcína proti COVID-19 byla hotová za pouhé 4 měsíce

Chcete se nechat očkovat proti COVID-19 a nechcete čekat, až bude na trhu „oficiální“ vakcína? • Očkovací látku si lze vyrobit doma na koleně • Současnou nákazovou situaci tak řeší někteří přední světoví molekulární biologové a genetici

23.  9.  2020 | Jaroslav Petr | 6

Vesmírný bizár a významný milník: Vědci našli první planetu u bílého trpaslíka | Zdroj:  NASA’s Goddard Space Flight Center

Vesmírný bizár a významný milník: Vědci našli první planetu u bílého trpaslíka

Astronomové objevili první exoplanetu u bílého trpaslíka • Planeta je sedmkrát větší než hvězda • Bílí trpaslíci jsou pozůstatkem po hvězdách podobných Slunci

18.  9.  2020 | Petr Kubala | 6

Trochu tajemná, hodně realistická. Firma Astra létá do vesmíru z Aljašky

Astra je malá firma z Kalifornie, která chce postavit raketu pro vynášení menších družic • Za sebou už má několik testů • V plánu je dosažení oběžné dráhy, což ale nebude hned

17.  9.  2020 | Petr Kubala | 8

Významný pokrok: Americká houfnice sestřelila střelu s plochou dráhou letu | Zdroj:  Pixabay

Významný pokrok: Americká houfnice sestřelila střelu s plochou dráhou letu

Americká armáda uskutečnila unikátní test • Samohybná houfnice během něj poprvé v historii sestřelila simulovanou střelu s plochou dráhou letu • Konkrétně se jednalo o houfnici M109A6 „Paladin“

16.  9.  2020 | Stanislav Mihulka | 34

Život v atmosféře Venuše? Vědci tam našli fosfan, který na Zemi vzniká jen činností života | Zdroj:  ESO/M. Kornmesser & NASA/JPL/Caltech

Vědci objevili v atmosféře Venuše plyn, který na Zemi vytváří jen živé organismy, případně je vyroben průmyslově • Může to být důkaz přítomnosti života • Na místě je však opatrnost

15.  9.  2020 | Petr Kubala | 4

Megatest mobilů do 8 000 Kč