nepřehlédněte

Je to zmrzlý svět. Objev druhé planety u Proximy Centauri může být přesto jeden z nejvýznamnějších

Astronomové možná objevili druhou planetu u Proximy Centauri, která je nejbližší hvězdou od Slunce • Planeta obíhá ve vzdálenosti 1,5 AU • Existenci Proximy c bude třeba potvrdit

VČERA | Petr Kubala | 1
nepřehlédněte

Americké námořnictvo shání pozemní variantu protilodní střely

Americká armáda chce protilodní střelu, kterou by bylo možné odpalovat z pozemních zařízení • Významným kandidátem je Naval Strike Missile • Jde o v současnosti jedinou aktivně provozovanou protilodní střelu páté generace

24.  1.  2020 | Stanislav Mihulka | 4

Astrobiolog varuje Muska: Na Marsu skončíte hloupý, nebo mrtvý

Kolonizovat Mars bude velmi těžké • Podle astrobiologa je jedním z největších problémů nebezpečné záření ze Slunce a vzdáleného vesmíru • Elon Musk chce do roku 2050 dopravit na Mars milion lidí

23.  1.  2020 | Petr Kubala | 123

ELONOVINKY: Test Crew Dragonu se podařil, loď úspěšně unikla explozi

21.  1.  2020 | Petr Melechin, Karel Dlabač | 16
nepřehlédněte

Gamera: Projekt pojmenovaný po filmovém monstru zkoumá bubliny plazmatu v magnetickém poli Země

Vědci vyvinuli algoritmus pro simulace turbulencí a vlnění v magnetosféře Země • Pojmenovali ho Gamera, podle jednoho z oblíbených filmových monster • Tento algoritmus modeluje jevy v magnetosféře s vyšším rozlišením než jeho předchůdci

20.  1.  2020 | Stanislav Mihulka
12345
Pokud chce EU splnit klimatické cíle, musí do 10 let postavit téměř 3 miliony nabíječek pro elektromobily

20.  1.  2020 | Ondřej Mára | 226

Co bude po Gripenu: České nebe mohou ovládnout neviditelné superstíhačky

Je čas začít vybírat nové stíhačky pro Českou armádu • Ve hře je několik letounů, které mohou nahradit Gripeny • Jedním z nich je i „neviditelná“ stíhačka F-35

18.  1.  2020 | Jiří Vojáček | 163

Soumrak tradičních leteckých soubojů: Čína plánuje vybavit své bojové letouny laserovými zbraněmi | Zdroj:   Alert5, CC BY-SA 4.0

Čínská armáda shání laserové systémy pro své bojové letouny • Ty by mohly být využit k obraně i k útokům • Podle odborníků laserové zbraně můžou způsobit revoluci ve vojenském letectví

17.  1.  2020 | Stanislav Mihulka | 26