nepřehlédněte

RoboBees: miniaturní létající roboti napodobují hmyz

Vědci vytvořili nový typ miniaturních létajících robotů • Velikostí i schopnostmi napodobují jednoduchý hmyz • Nejtěžším problémem je zajištění inteligence s malým výpočetním výkonem

16.  12.  2017 | Karel Javůrek | 4
nepřehlédněte

NASA pustila do dat umělou inteligenci, našla rekordní planetární systém

NASA využila umělou inteligenci od Google k prohledání dat z kosmického dalekohledu Kepler • Objevila planetu u hvězdy Kepler-90 • Jedná se o osmou planetu u této hvězdy

14.  12.  2017 | Petr Kubala | 4
nepřehlédněte

Jednorázový dron Remedy se maskuje jako falešná puma

Northrop Grumman vyvíjí malý dron na jedno použití, který se vejde do schránky, rozměry a tvarem připomínající kazetovou pumu • K cíli ho může dopravit například bojový letoun F/A-18 Hornet • Dron by nečekaně vylétl z falešné pumy, rozložil křídla a nepozorován by letěl nad nepřátelským územím, kde by sbíral zpravodajská data

13.  12.  2017 | Stanislav Mihulka
nepřehlédněte

Okolo Země proletí obří asteroid, přinese padající hvězdy

Asteroid Phaethon proletí okolo Země v noci na neděli 17. prosince v bezpečné vzdálenosti více než 10 milionů km • Už ve středu bude na obloze nejjasnější • Tento cca pětikilometrový asteroid je zdrojem meteorického roje Geminidy

12.  12.  2017 | Petr Kubala | 1

Concorde: vzestup a pád krále vzduchu

Concorde byl nejrychlejším dopravním letadlem • Atlantik dokázal přeletět za cca 3 až 3,5 hodiny • Před padesáti lety byl představen veřejnosti první prototyp

11.  12.  2017 | David Polesný, Jiří Černý | 25
12345
Concorde: vzestup a pád krále vzduchu

11.  12.  2017 | David Polesný | 25

Čertové a andělé nejspíš existují jen v pohádkách. Sv. Mikuláš ale podle vědců opravdu žil!

Nové analýzy britských vědců naznačují, že svatý Mikuláš mohl být reálná postava • Ukazuje na to datování kosti připisované dotyčnému světci • Ten se stal nejen předobrazem Mikuláše, ale i Santa Clause