Další články

Rusko vyzkoušelo hypersonickou střelu Avangard | Zdroj:  <a href="https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hypersonic_rocket_complex_Avangard.jpg" >Министерство обороны Российской Федерации</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 /deed.cs">CC BY 4.0 </a>

Rusko vyzkoušelo hypersonickou střelu Avangard

** Rusko otestovalo hypersonický kluzák Avangard ** Jde o střelu dosahující rychlosti kolem Mach 27 ** Díky tomu by si s ní zřejmě neporadil žádný stávající systém protivzdušné obrany USA

7.  1.  2019 | Stanislav Mihulka | 59

První test Muskovy rakety Starship by mohl proběhnout již za 4 týdny

** SpaceX staví obří raketu a kosmickou loď Starship (původně BFR) ** Jejím úkolem bude doprava lidí na velké vzdálenosti, lety na oběžnou dráhu, Měsíc i Mars ** Starship budou pohánět motory Raptor využívající metan.

20.  9.  2018 | Petr Kubala | 41

DeepWiTraffic: levné řešení pro chytrou analýzu silničního provozu si vystačí s Wi-Fi a neuronovou sítí

** Vědci vyvinuli levný systém analýzy silničního provozu ** Systém DeepWiTraffic používá kombinaci Wi-Fi a neuronové sítě ** Technologie umožní díky nižší ceně rozšířit chytré technologie

6.  1.  2019 | Karel Javůrek | 2

Ohromná síla a zář: Podívejte se na detailní fotografie startu vesmírných raket

** Starty kosmických raket jsou úchvatnou podívanou ** Zejména v noci a na detailních snímcích ** Přesvědčte se v naší komentované galerii

4.  1.  2019 | Petr Kubala | 2

Propíchnuté pneumatiky a házení kamení. Waymo čelí útokům na svá autonomní vozidla

** V 18. století ničili dělníci stroje, které jim braly práci ** Ve 21. století lidé útočí na autonomní vozy Waymo ** Proříznuté pneumatiky, házení kamení i střelná zbraň

3.  1.  2019 | Karel Kilián | 27

První detailní snímky Ultima Thule: Vypadá jako červený sněhulák

** Sonda New Horizons proletěla na Nový rok ráno našeho času okolo tělesa 2014 MU69 ** Objekt se nachází 6,6 miliard km od Země ** Zatím žádná sonda neprolétla okolo tak vzdáleného tělesa.

2.  1.  2019 | Petr Kubala | 40

Kyslík na cizím světě ještě neznamená, že tam sídlí život | Zdroj:  U.S. National Archives

Kyslík na cizím světě ještě neznamená, že tam sídlí život

** Vědci simulovali atmosféry různých exoplanet ** Zjistili, že ke vzniku kyslíku i organických molekul může docházet čistě abiotickou cestou ** Nejde tudíž o neklamnou známku přítomnosti života na cizích planetách

2.  1.  2019 | Stanislav Mihulka | 26

Ekologické zemědělství může životnímu prostředí víc škodit, než prospívat | Zdroj:  <a href="https://www.flickr.com/photos/usdagov/25259254192">U.S. Department of Agriculture</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.cs">CC BY 2.0</a>

Ekologické zemědělství může životnímu prostředí víc škodit, než prospívat

** Nejnovější analýza vystavila ekologickému zemědělství velmi špatné vysvědčení ** Při nižších výnosech potřebují ekozemědělci pro produkci daného množství potravin větší plochy půdy ** To má za následek vyšší emise skleníkových plynů.

1.  1.  2019 | Jaroslav Petr | 64

Volkswagen představil powerbanku pro elektromobily

** Volkswagen představil powerbanku pro elektromobily ** Nebudeme ji vozit v kufru ani na přívěsném vozíku ** Jejím cílem je vykrýt nedostatky nabíjecí infrastruktury

1.  1.  2019 | Karel Kilián | 33

Extrémní hvězdná erupce mladičkého trpaslíka mohla ovlivnit tvorbu planet | Zdroj:  Casey Reed/NASA

Extrémní hvězdná erupce mladičkého trpaslíka mohla ovlivnit tvorbu planet

** Astronomové pozorovali červeného trpaslíka, který odpálil skutečně masivní erupci ** Byla to jedna z nejintenzivnějších erupcí, jaké jsme zatím zaznamenali u hvězd tohoto typu ** Zatím nevíme, jaký vliv takové erupce maji na tvorbu hvězd

31.  12.  2018 | Stanislav Mihulka

Raketoplán Virgin Galactic poprvé dolétl na hranici vesmíru. Branson následně napsal dopis svým vnoučatům | Zdroj:  Virgin Galactic

14.  12.  2018 | Petr Kubala | 29

Konečně budeme strhávat náplasti bezbolestně. Umožní to nový typ lepidla

** Američtí a čínští vědci vyvinuli nový typ lepidla ** Dokonale drží, v případě potřeby však své adhezní vlastnosti rychle ztrácí ** Stačí ho vystavit ultrafialovému záření

27.  12.  2018 | Jaroslav Petr | 10

Prvenství a rekordy kosmonautů: Lidé hnaní poznáním zvládnou úžasné věci | Zdroj:  NASA, Public domain

Prvenství a rekordy kosmonautů: Lidé hnaní poznáním zvládnou úžasné věci

** Kdo byl první ve vesmíru a kdo tam strávil nejvíc času? ** Kdo strávil nejvíce času na Měsíci a kdo doletěl nejdál? ** Podívali jsme se na rekordy, týkající se kosmonautů

26.  12.  2018 | Karel Kilián | 3

Jak se budou pobřežní bojové lodě LCS bránit útokům hejn člunů? | Zdroj:  U.S. Navy

Jak se budou pobřežní bojové lodě LCS bránit útokům hejn člunů?

25.  12.  2018 | Stanislav Mihulka | 27