Asteroidy

O tématu Asteroidy jsme již napsali řadu článků. Dozvíte se z nich všechny důležité informace.

Sledujte Živě.cz na Facebooku
Jak odvrátit Armageddon: Vědci pracují na nových strategiích, jak uchránit Zemi před kolizí s asteroidem či kometou | Zdroj:  Needpix

** Ke srážkám Země s cizím vesmírným tělesem už došlo v minulosti mnohokrát a nejedna měla katastrofální následky ** Naše civilizace podobné kataklyzma nezažila ** Měla by na ně ale být připravena

7.  5.  2020 | Jaroslav Petr | 14

Vědci hledají další vetřelce ve Sluneční soustavě. Nově mezi kentaury  | Zdroj:  ESO/L. Calçada/Nick Risinger (skysurvey.org)

Vědci hledají další vetřelce ve Sluneční soustavě. Nově mezi kentaury

** Kentauři jsou tělesa, která mají vlastnosti komet i asteroidů ** Obíhají mezi dráhami vnějších planet ** Někteří kentauři mohou pocházet od jiné hvězdy

2.  5.  2020 | Petr Kubala | 1

10 asteroidů, které v roce 2020 nejtěsněji minou naši planetu. Některé budou blíž než Měsíc

** Kolem naší planety se prakticky neustále něco děje ** Připravili jsme „kalendář“ deseti nejtěsnějších průletů asteroidů ** Některé kolem Země prosviští blíž než je vzdálený Měsíc

15.  1.  2020 | Karel Kilián | 3

V Austrálii pozorovali velmi vzácný meteor z miniměsíce | Zdroj:  Navicore, CC BY 3.0

V Austrálii pozorovali velmi vzácný meteor z miniměsíce

** Pozorování miniměsíce je velkou vzácností ** Totéž platí i pro pozorování meteorů, které z něj pocházejí ** Astronomové z Curtin University tvrdí, že se jim to povedlo historicky podruhé

9.  12.  2019 | Stanislav Mihulka | 2

Fotografie z dalekohledu VLT udělala z planetky Hygiea trpasličí planetu | Zdroj:  ESO/P. Vernazza et al./MISTRAL algorithm (ONERA/CNRS)

Fotografie z dalekohledu VLT udělala z planetky Hygiea trpasličí planetu

** Přístroj SPHERE pořídil podrobné snímky planetky Hygiea ** Objekt se nachází v hlavním pásu planetek mezi Marsem a Jupiterem ** Průměr tělesa je asi 450 km.

30.  10.  2019 | Petr Kubala | 2

Česká jména ve vesmíru. Karel Gott zatím mezi hvězdami není | Zdroj:  NASA

Česká jména ve vesmíru. Karel Gott zatím mezi hvězdami není

** Ve vesmíru nalezneme mnoho objektů nebo útvarů pojmenovaných po Češích. ** Jde o vědce, sportovce či umělce. ** Nejsnadnější je pojmenování planetky.

16.  10.  2019 | Petr Kubala | 3

Řítí se na Zemi asteroid? Na webu NASA zjistíte, jak je to doopravdy | Zdroj:  NASA/NEAR Project (JHU/APL).

Řítí se na Zemi asteroid? Na webu NASA zjistíte, jak je to doopravdy