Karel Javůrek

Sledujte Živě.cz na Facebooku
Nový systém skenování z dronu dokáže pomocí Wi-Fi vidět skrz zeď

** Vědci vytvořili systém, který dokáže pomocí Wi-Fi vidět skrze zeď ** V kombinaci s drony lze rychle a snadno vytvořit 3D model celé místnosti ** Technologie najde uplatnění například i u záchranných operacích

24.  6.  2017 | Karel Javůrek | 4

Samořízená auta nebudou muset najet miliardy kilometrů, aby se naučila řídit. Vědci vymysleli jednodušší řešení

** Aby byla auta zcela autonomní, musí najet miliardy kilometrů v reálném provozu a situacích ** Vědci ale našli způsob, jak vše zjednodušit a snížit nutný počet najetých kilometrů ** Nároky se sníží až o 99,9 %

22.  6.  2017 | Karel Javůrek | 2

Nový systém učení umělé inteligence využívá pouze světelného procesoru

** Vědci vytvořili systém umělé inteligence, který nevyužívá elektroniky ** Logické obvody jsou tvořené opticky a pracují se světlem ** Učící se světelné čipy mohou být do budoucna efektivnější z pohledu výkonu i spotřeby

17.  6.  2017 | Karel Javůrek

Hromadné násilí dětí na robotech donutilo inženýry vymyslet nový systém obrany a úniku

** První roboti musí čelit hromadnému násilí od dětí ** Inženýři museli vymyslet způsob, jak minimalizovat počet útoků ** Hlavní je se vyvarovat většímu počtu dětí

10.  6.  2017 | Karel Javůrek | 32

IBM představilo první 5nm čip, je založený na novém typu tranzistorů

5.  6.  2017 | Karel Javůrek | 11

MegaBots: souboj obřích mechrobotů řízených člověkem se blíží

** Americký obří robot od MegaBots se utká s japonským obřím robotem ** MegaBots Mk.III má hmotnost 12 tun a výrobní cenu 2,5 milionů dolarů ** Na projektu se podílí spoustu známých společností, včetně Intelu a NASA

3.  6.  2017 | Karel Javůrek | 16

O-R3: první bezpečnostní robot, který kombinuje autonomní vozítko a dron

** Na světě je první hybridní autonomní robot, který kombinuje vozítko a dron ** O-R3 je zaměřen na bezpečnost a hlídání okolí ** Robot dokáže rozpoznávat tváře nebo třeba registrační značky automobilů

27.  5.  2017 | Karel Javůrek | 1

První čtyřnohý robot vytvořený na 3D tiskárně, který zvládne chodit po kamení i písku

** Inženýři vytvořili unikátního robota pomocí 3D tiskárny ** Robot má čtyři nohy a k pohybu využívá vzduchovou pumpu ** Konstrukce umožňuje pohyb i na náročném povrchu, jako je písek nebo kamení

20.  5.  2017 | Karel Javůrek | 5

První autonomní lodě s elektrickým pohonem vyplují v roce 2020, nahradí kamiony

13.  5.  2017 | Karel Javůrek | 20

Chit: chemický bit umožňuje ukládání informací pomocí kapek

** Vědci vytvořili první paměť založenou na chemickém bitu ** „Chit“ využívá chemické reakce tří kapek, mezi kterými dochází k oscilační reakci ** K přepínání stavu se používá světlo

7.  5.  2017 | Karel Javůrek | 4

Nové rozhraní usnadňuje ovládání robotů v trojrozměrném prostoru, stačí pouze vybrat a kliknout

** Vědci vytvořili nový systém, který zlepšuje efektivitu ovládání robotů ** Nahrazuje komplikované trojrozměrné grafické ovládání, které vyžadovalo hodně kroků ** Nově stačí pouze kliknout na předmět na dvourozměrném snímku a robot úkon zpracuje

29.  4.  2017 | Karel Javůrek | 2

Zahřívá se vám počítač? Vědci vymysleli způsob, jak využít odpadní teplo k napájení dalšího počítače

** Procesory, grafické karty a další čipy generují obrovské množství tepla, které je nevyužité ** Vědci vymysleli způsob, jak teplo využít podobně jako elektřinu i v nanometrových velikostech ** Pomocí tepla by tak bylo možné napájet nové formy tepelných počítačů

22.  4.  2017 | Karel Javůrek | 2

Nové roboty od Festo se inspirují i u chapadla chobotnice

** Festo má nové roboty inspirované přírodou ** Technologie robotů využívá pneumatický systém ** Kromě nových pohyblivých robotických paží je k dispozici i „sloní“ chobot, na který lze nasadit chapadlo inspirované chobotnicí

15.  4.  2017 | Karel Javůrek | 4

Volocopter 2X: sportovní elektrická koptéra pro dva lidi jde do výroby, bude umět fungovat i jako bezpilotní „taxi“

** Sportovní koptéra Volocopter se dostala z fáze prototypu do finální verze určené na trh ** Je přizpůsobená pro let až dvou lidí, umožňují ale i bezpilotní let, jako kdyby šlo o dron ** Volocopter 2X používá k letu pouze elektřinu

8.  4.  2017 | Karel Javůrek | 13

Švédská firma implantuje čipy přímo do těla zaměstnanců, mohou díky tomu otevírat dveře nebo platit

6.  4.  2017 | Karel Javůrek | 46

Univerzita řídí ventilační systém všech budov chytrou analýzou Wi-Fi, ušetří miliony korun na energiích

** Inženýr vymyslel způsob, jak využít Wi-Fi coby senzoru pro potřeby ventilace ** Díky Wi-Fi se sleduje pohyb a množství lidí ** Univerzita s novým softwarem ušetří miliony korun ročně, bez nutnosti nakupovat senzory do všech místností

1.  4.  2017 | Karel Javůrek | 12

Neuromorfologický kybernetický čip dokáže zachytit nebezpečí v síti, napodobuje schopnosti mozku

25.  3.  2017 | Karel Javůrek | 3

Vědci dosáhli rekordní rychlosti zápisu do magnetické paměti pomocí laseru, pevným diskům ještě neodzvonilo

18.  3.  2017 | Karel Javůrek