Jaroslav Petr

Sledujte Živě.cz na Facebooku
Krásně opálená kůže i bez ultrafialového záření? Žádný problém!

** Opalování na slunci nebo v soláriu je spojeno s nezanedbatelným rizikem vzniku zhoubného melanomu ** Vědci nyní objevili látku, která nás opálí bez toho, že bychom se museli vystavit nebezpečnému UV záření ** Takto zhnědlá kůže nás navíc účinně ochrání před spálením sluncem i vznikem kožních nádorů

Včera | Jaroslav Petr | 7

„Moudrost davu“ se rodí z rovných vztahů

** Když výsledek nějakého dění odhaduje větší počet lidí, pak „průměr“ jejich soudů je často lepší než stanovisko jednoho experta ** Někdy ale skupiny „zhloupnou“, chovají se jako stádo a propadají tzv. syndromu skupinového myšlení ** Vědci nyní ukázali, že o „chytrosti“ týmu rozhoduje charakter vztahů, jaké ve skupině vládnou

19.  6.  2017 | Jaroslav Petr | 10

Elixír mládí vymaže staré buňky z těla

** Jak stárneme, hromadí se nám v těle buňky, které už se nedokážou dále množit ** Na jedné straně sehrávají významnou roli při obnově tkání, ale na druhé straně nám zadělávají na nejrůznější zdravotní obtíže ** Korejští vědci tyto buňky již dokázali eliminovat z kolen myší a nyní jsou na řadě kolena seniorů

13.  6.  2017 | Jaroslav Petr | 12

Nové antibiotikum je 25000krát silnější než jeho předchůdce

5.  6.  2017 | Jaroslav Petr | 13

Nevyspalý mozek požírá sám sebe!

30.  5.  2017 | Jaroslav Petr | 5

V Americe vytiskli ve 3D náhradní vaječník

23.  5.  2017 | Jaroslav Petr | 7

Homosexualita mužů je nejspíš opravdu dědičná

** Na první pohled nedává dědičnost homosexuality z evolučního hlediska valný smysl ** Vlohy homosexuálů totiž mají malou šanci k přenosu na další generace a nenesou zjevnou evoluční výhodu ** Studium „třetího pohlaví“ mezi mexickými indiány však naznačuje, že homosexualita mužů má jasný dědičný základ

15.  5.  2017 | Jaroslav Petr | 46

Bezlepková dieta srdci zdravých lidí neprospívá!

** Lidé trpící celiakií jsou odkázáni na potraviny, které neobsahují lepek ** Stále populárnější je ale bezlepková dieta i mezi zdravými lidmi ** Nejnovější studie však tuto dietu zdravým lidem nedoporučuje

9.  5.  2017 | Jaroslav Petr | 6

Paleodieta a zubní kazy: lovci mají horší zuby než sběrači

** Výzkum chrupu lovců a sběračů z Afriky skončil překvapením - mužům se zuby kazí, ženám ne! ** Nejzdravější zuby mají sběračky, které se živí především rostlinnou stravou ** Maso či produkty zemědělství však za kazy přímo nemohou

2.  5.  2017 | Jaroslav Petr | 8

První důkaz o „vyšším stavu vědomí“ navozeném drogami

** Pod vlivem psychedelických drog překvapivě narůstá různorodost aktivit našeho mozku ** Pestrost aktivit mozku je podstatně vyšší, než když bdíme a zabýváme se běžnými činnostmi ** Britští vědci to hodnotí jako „vyšší stav vědomí“

24.  4.  2017 | Jaroslav Petr | 7

Kdo dostane infarkt?

** Není snadné správně odhadnout, jestli konkrétnímu pacientovi hrozí selhání srdce ** Počítače vybavené umělou inteligencí to už dnes umějí lépe než lékaři ** Ročně by mohly zachránit životy milionům lidí

18.  4.  2017 | Jaroslav Petr | 3

Na infarkt myokardu půjdou lékaři se sprejem

** Lékaři vyvíjejí „záplaty“ na srdce poškozené infarktem ** Jak ale srdce záplatovat, aby přitom nemuseli otevřít pacientův hrudník? ** Američtí a čínští bioinženýři vyvinuli novou metodu, která srdce spolehlivě zalepí bez náročné operace

4.  4.  2017 | Jaroslav Petr | 3

Nejzdravější cévy na světě mají indiáni z Amazonie

27.  3.  2017 | Jaroslav Petr

Seniory chrání před oslepnutím léčba jejich vlastními buňkami

** Objev, za který se v roce 2012 udělovala Nobelova cena, zachraňuje zrak ** Zlepšení zraku nastalo bezprostředně po operaci ** Ani po třech letech se nedostavily komplikace

21.  3.  2017 | Jaroslav Petr

Kouknu, jak vypadáš, a řeknu ti, jak se jmenuješ

** Typ osobnosti se může promítnout do výrazu tváře ** I proto lidi navzdory všem doporučením běžně posuzujeme podle zevnějšku ** Izraelští vědci došli k závěru, že z tváře lze s určitou pravděpodobností vyčíst dokonce i jméno

13.  3.  2017 | Jaroslav Petr | 2

Na koni za výkonnějším mozkem

** Jízda na koni má na děti celou řadu příznivých účinků ** Patří k nim i lepší duševní rozvoj ** Jakým mechanismem jízda k rozvoji mozku přispívá, odhalili japonští vědci

6.  3.  2017 | Jaroslav Petr | 2

Trpíte ekzémem? Zaženou ho bakterie!

27.  2.  2017 | Jaroslav Petr | 1

Půst je recept na zdravý a dlouhý život

** Recept na zdraví a dlouhověkost se skrývá v pětidenním půstu drženém jednou měsíčně ** Půst nepoškozuje organismus ** Naopak zlepšuje stav oběhového systému a snižuje riziko nádorových onemocnění

20.  2.  2017 | Jaroslav Petr | 7

Máte alergii na lepek? Masožravé rostliny mohou být vaše naděje

** Někteří lidé nesnášejí potraviny z obilovin ** Jejich imunitní systém je vysoce citlivý na obilné bílkoviny tzv. lepek ** Masožravé rostliny disponují látkou, která dovede lepek rozložit a zneškodnit

13.  2.  2017 | Jaroslav Petr | 1

Počítač čte myšlenky pacientům s kompletním ochrnutím. Je jejich jediným spojením se světem

** Lidé s tzv. kompletním syndromem uzamčení nedokážou pohnout ani očima **Jak se s nimi jejich blízcí a lékaři domluví? ** Pomůže pohled do mozku prostřednictvím infračerveného záření a počítač

6.  2.  2017 | Jaroslav Petr | 2

Faraóni nenosili zbraně pro ozdobu, skutečně jimi zabíjeli

Detailní výzkum zbraní dochovaných v hrobkách faraónů prokázal, že meče, sekery a dýky byly používány v bitvách.

30.  1.  2017 | Jaroslav Petr

Machu Picchu skrývá velký poklad

Bezpočet návštěvníků ruin inckého města Machu Picchu prošlo kolem a nemělo nejmenší tušení, že jen kousek od nich se v podzemí nacházejí prostory s pokladem z dob Inků.

29.  1.  2017 | Jaroslav Petr

Byli rytíři násilničtí psychopati?

Dobové zprávy o krvavých středověkých válečných konfliktech nahrávají představám, že rytíři měli z masakrů potěšení.

18.  1.  2017 | Jaroslav Petr