30 dní v poloze hlavou dolů: NASA umístí 12 dobrovolníků na šikmá lůžka

NASA v German Aerospace Center (DLR) brzy zahájí studii, jejímž cílem je prozkoumat účinky tlaku tekutin na oči a astronautů. Její účastníci musí strávit 30 dní v postelích – ovšem ne zrovna pohodlných. Jde totiž o speciální lůžka, která jsou v úhlu 6 stupňů nakloněná k podlaze.

V této pozici účastníci budou muset vydržet celou dobu. Jinak řečeno, nebudou smět vstát, ani když se budou potřebovat najíst, osprchovat či třeba vyčůrat. Navíc budou dýchat vzduch obsahující 0,5 % oxidu uhličitého (pro srovnání, v normálním pozemském vzduchu je cca 0,04 % oxidu uhličitého).

To všechno má vyvolat podobnou adaptivní reakci, k jaké dochází v tělech astronautů žijících v mikrogravitaci. „Tyto podmínky napodobují prostředí, o němž se domníváme, že způsobuje některým astronautům problémy se zrakem,“ vysvětlila NASA.

Dotyčná studie představuje součást dlouhodobého programu Flight Analogs v jehož rámci je zkoumáno, jak vesmírné lety ovlivňují lidský organismus.

Podle dostupných informací dobrovolníci již dorazili na místo konání a nyní procházejí vstupními testy. Během vlastního experimentu budou prostřednictvím magnetické rezonance shromažďována data o stavu jejich očí a mozků. Dále bude sledován například krevní tlak, srdeční frekvence, energetické výdaje, kostní hustota nebo nálada.

Pokud vás napadlo, že válet se celý den v posteli s notebookem a cpát se oblíbenými pochoutkami není zase až tak špatné, vězte, že součástí studie je i extrémně přísná dieta. Nu, být astronautem evidentně není žádný med…

Zdroj: NASA, Foto: DLR

Diskuze (2) Další článek: Tohle jsou specifikace GTX 1070 Ti. V obchodech bude na začátku listopadu

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Zajímavosti, NASA, Tělo, Vesmírný let, Magnetická rezonance, Oxid, Pochoutka, Dostupná informace, Postel, Lůžko, Konání, Studie, Srdeční frekvence, Dobrovolníci, Oblíbená pochoutka, Oxid uhličitý, Astronaut, Celý den, Organismus, Aerospace, Feature, Krevní tlak, Celá doba

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

** Americká námořní pěchota nedávno představila 3D tištěná kasárna pro vojáky ** Ty jim tiskne velká 3D tiskárna na beton ** Výsledkem je solidní obytný prostor, který je slušně chráněný před nepřátelskou palbou

Nedávno detekovaná potulná planeta je ohromné magnetické monstrum

Proč je pro obézní lidi tak těžké shodit nadbytečná kila?

** Obézním lidem selhávají mechanismy, jež je mají chránit před nadměrným příjmem potravy ** Mozek tlouštíků ignoruje hormon leptin varující před hromaděním tukové tkáně v těle ** Vědci nyní odhalili, jak to udělat, aby mozek otupený obezitou leptin opět vnímal