99% mikrobů v našich vlastních tělech pro vědu stále představuje záhadu

Každý den čteme mnoho zpráv o různých neuvěřitelných vědeckých objevech z oblasti astronomie, techniky apod., nicméně pokud jde o naše vlastní těla, v našich vědomostech jsou stále velké mezery. Chcete konkrétní příklad? Nedávné výzkumy ukázaly, že na každou buňku připadá zhruba 1,3 mikrobů – přičemž drtivou většinu z nich neznáme.

Vědci ze Stanfordu se rozhodli detailněji podívat na fragmenty DNA kolující v lidské krvi. A následným porovnáním se současnými genetickými databázemi zjistili, že 99% z nich patří životním formám, o kterých v podstatě vůbec nic nevíme.

Vzhledem k tomu, že mikroby (zejména střevní bakterie) mohou hrát významnou roli při regulaci našich emocí, imunitního systému a dokonce i mozků, měli bychom to ve svém vlastním zájmu co možná nejrychleji napravit.

Zatím je jasné jen to, že spousta této nehumánní DNA pochází z různých proteobakterií a TTV virů. Tyto viry obvykle napadají buď nás, nebo zvířata, ovšem řada objevených odrůd nespadá do žádné z těchto skupin.

„Našli jsme zcela novou třídu TTV virů infikujících člověka, které mají ovšem mnohem blíž k virům ze zvířecí třídy, než k těm dříve známým lidským, takže na evoluční úrovni se velmi liší,“ konstatoval bioinženýr Stephen Quake.

Odborníci nyní chtějí použít tutéž metodu ke zmapování mikrobiomů dalších živočichů, což s největší pravděpodobností povede k ještě bizarnějším zjištěním. Díky jejich práci by mohly být odhaleny nejen nové mikroorganismy způsobující infekční onemocnění, ale i způsoby, jak je zastavit.

Zdroj: Stanford

Váš názor Další článek: Microsoft si patentoval kouzelnickou hůlku pro rozšířenou realitu

Témata článku: Zdraví, Věda, Výzkum, Bakterie, Medicína, Viry, Genetika, Tělo, Lidé, DNA, Stanford, Velká mezera, Imunitní systém, Virus, Největší pravděpodobnost, Mikroby, Nová třída, Významná role, Infekční onemocnění, Drtivá většina, False, Nedávný výzkum, TTV, Záhada, Následné porovnání

Jsou vůbec DALL-E, Midjourney nebo Copilot legální? Někdo by to měl rozčísnout, dokud je ještě čas

** Z textových a obrázkových AI generátorů se stávají komerční služby ** Už to není experiment pro pár geeků a programátorů ** Právní experti začínají řešit, jestli náhodou neporušují autorské právo

Autorské právoUmělá inteligence
Powerfoyle je fotovoltaická vrstva, která vypadá jako dřevo, kůže nebo třeba plast. Už se prodává

** Co kdyby fotovoltaický panel nevypadal jako fotovoltaický panel? ** Teď to zkouší švédský startup Exeger ** Vyrobil speciální vrstvu, kterou už mají první komerční produkty

FotovoltaikaTechnologie

Srovnávací test: Wi-Fi 6 mesh do 5 000 Kč. Víc antén neznamená lepší signál, vyhrály nenápadné krabičky

Pro pokrytí domů či větších bytů rychlou Wi-Fi je ideální mesh řešení, a to takové, které už myslí na budoucnost, a tedy podporuje Wi-Fi 6. Otestovali jsme jich pro vás rovnou osm.

Srovnávací testRouterWi-Fi

Zuckerbergovo metaverzum je zatím tak špatné, že jej nechtějí používat ani jeho zaměstnanci

**V interním oběžníku šéf metaverza v Metě přiznává, že jeho hlavní aplikaci nechtějí používat ani lidé z vývoje. **Horizon Worlds trpí řadou chyb, špatným výkonem nebo neslavně vypadající grafikou. **Ani po výzvě od šéfa metaverza zaměstnanci aplikaci příliš nepoužívají, takže je management musí donutit.

MetametaverseVirtuální realita