99% mikrobů v našich vlastních tělech pro vědu stále představuje záhadu

Každý den čteme mnoho zpráv o různých neuvěřitelných vědeckých objevech z oblasti astronomie, techniky apod., nicméně pokud jde o naše vlastní těla, v našich vědomostech jsou stále velké mezery. Chcete konkrétní příklad? Nedávné výzkumy ukázaly, že na každou buňku připadá zhruba 1,3 mikrobů – přičemž drtivou většinu z nich neznáme.

Vědci ze Stanfordu se rozhodli detailněji podívat na fragmenty DNA kolující v lidské krvi. A následným porovnáním se současnými genetickými databázemi zjistili, že 99% z nich patří životním formám, o kterých v podstatě vůbec nic nevíme.

Vzhledem k tomu, že mikroby (zejména střevní bakterie) mohou hrát významnou roli při regulaci našich emocí, imunitního systému a dokonce i mozků, měli bychom to ve svém vlastním zájmu co možná nejrychleji napravit.

Zatím je jasné jen to, že spousta této nehumánní DNA pochází z různých proteobakterií a TTV virů. Tyto viry obvykle napadají buď nás, nebo zvířata, ovšem řada objevených odrůd nespadá do žádné z těchto skupin.

„Našli jsme zcela novou třídu TTV virů infikujících člověka, které mají ovšem mnohem blíž k virům ze zvířecí třídy, než k těm dříve známým lidským, takže na evoluční úrovni se velmi liší,“ konstatoval bioinženýr Stephen Quake.

Odborníci nyní chtějí použít tutéž metodu ke zmapování mikrobiomů dalších živočichů, což s největší pravděpodobností povede k ještě bizarnějším zjištěním. Díky jejich práci by mohly být odhaleny nejen nové mikroorganismy způsobující infekční onemocnění, ale i způsoby, jak je zastavit.

Zdroj: Stanford

Váš názor Další článek: Microsoft si patentoval kouzelnickou hůlku pro rozšířenou realitu

Témata článku: Zdraví, Věda, Výzkum, Medicína, Bakterie, Lidé, Viry, Tělo, DNA, Genetika, TTV, Infekční onemocnění, Drtivá většina, Významná role, Záhada, Stanford, Velká mezera, Imunitní systém, Mikroby, Virus, Následné porovnání, False, Největší pravděpodobnost, Nedávný výzkum, Nová třída

Říjnová aktualizace způsobuje na počítačích HP „modrou obrazovku smrti“

** Uživatelé hlásí další problémy s kumulativní aktualizací KB4464330 ** Na některých počítačích HP končí update „modrou obrazovkou smrti“ ** Na vině je patrně ovladač klávesnice

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

** Jak byste se sami vypořádali s tramavajovým dilematem? ** Vědci před lety spustili globální dotazník ** Nyní se pochlubili s výsledky

Velká podzimní aktualizace: Co nového teď najdete ve Windows 10

** Microsoft se opět snaží spojit telefony a počítače. ** Místo velkých novinek se zaměřil spíše na drobná vylepšení. ** Vyhledávání je konečně použitelné a hledá téměř všude.

Mírumilovná Pilsneria čelila největšímu kybernetickému útoku v dějinách