Jestli je to ono, pak model 2 vyvíjel nějaký Slovák, šikovný pán, ale abych pravdu řekl, připadá mi to jen jako hračka a to i v budoucnu. Let není stabilní (vítr s ním tehdy parádně házel, snad i nějaká havárie byla už si nepamatuji), auto samo postrádá komfort běžného auta (počet osob, zavazadlový prostor atd.), zapomněl jsem kolik je výdrž ve vzduchu při té maximální rychlosti a také, jak dlouhá je potřebná startovací (s plnou nádrží) a přistávací dráha. O palivu nic nevím jak na tom je proti kerosinu (leteckému petroleji)?
> Co mě napadá, tak si představme, že se něco takové začne komerčně nabízet, existuje nějaká letová kontrola pro mnoho takových vozů ve vzduchu? Jak má auto řešeno navigaci a komunikaci s letovým dispečinkem? Jak jsou řešeny nouzové situace, je schopné doletět i při poruše motoru, při jakých parametrech, tedy klesání, ztráta rychlosti, kdy dojde ke ztrátě vztlaku? Má nějaký mechanismus záchrany, tedy padák pro celý vůz (vícedílný, pro těžké náklady) nebo jen pro pasažéry? Co bezpečnost, jak je ochráněna možnost letět s nákladem výbušnin a zavinit třeba havárii jaderné elektrárny, opravdu tam stíhačky budou včas, nebo jiného měkkého cíle?
> Je skutečně cesta vzduchem rychlejší a nutná, potřebuje ji každý jednotlivec, když umíme stavět kvalitní silnice (vynechám zlodějské firmy), umíme stavět železnice nad 360 km/h, umíme MAGLEV (Japonsko) nad 600 km/h? Já nějak nevím.