Jasně, dvoumotorové letouny se dělají aby se ušetřilo.
Uplně to vidím:
Pepa: "Sakra, Franto, proč jsi tam zase nakreslil 4 motory?"
Franta: "Protože je to moc velký a těžký, tak potřebujeme 4 motory."
Pepa: "Ale je to moc drahý."
Franta: "Dobře Pepo, tak tak já teda dva škrtnu"
btw: pro představu letových schopností dvoumotorového letounu při výpadku obou motorů doporučuji nastudovat například let Air Canada 143, zvaný též kluzák z Gimli. Nutno podotknout, že to navíc bylo v době kdy se ještě nepoužívaly winglety (resp. v případě Airbusu sharklety), které výrazným způsobem zvyšují vztlak a snižují pádovou rychlost, takže dnes by to bylo pro piloty o něco snazší. A další věcí je, že bezpečně a "bez problémů" přistála i letadla s mnohem závažnějším poškozením. Kryt jedné gondoly je spíš nepříjemnost (a tipl bych že víc problémů je to pro pasažéry než pro piloty a letoun)