Asteroid 2012 TC4 otestuje obranný planetární systém NASA

NASA konečně dostane příležitost otestovat některé systémy určené k ochraně Země před asteroidy. A to letos v říjnu, kdy kolem naší planety bude prolétat tzv. 2012 TC4.

Dotyčný asteroid je zhruba 10-30 metrů široký a podle dostupných informací by měl Zemi minout ve vzdálenosti 6 800 km. Ta je sice bezpečná, nicméně dostatečná na to, aby vědci mohli provést potřebné zkoušky.

„Chceme otestovat celosvětovou síť detekce a sledování asteroidů a posoudit naši schopnost spolupracovat v reakci na nalezení potenciálně opravdu nebezpečného asteroidu,“ uvedl Michael Kelley z NASA.

Připomeňme, že už loni byla založena Planetary Defence Coordination Office (PDCO). Ta se věnuje pátrání po těch vesmírných objektech, které jsou jednak dostatečně velké a jednak dostatečně blízko na to, aby pro nás mohly představovat riziko. Nyní však odborníci poprvé dostanou možnost vyzkoušet si koordinaci svých činností „naostro“, s reálným asteroidem.

„Jedná se o týmové úsilí zahrnující více než tucet observatoří, univerzit a laboratoří po celém světě, takže můžeme společně odhalit silné stránky i limity našich schopností pozorovat Zemi blízké objekty,“ uvedl Vishnu Reddy z University of Arizona, která bude toto cvičení řídit.

Jedinou vadou na kráse je, že asteroidy sice můžeme vyhledávat a katalogizovat, nicméně je stále nemáme jak zničit. Nezbývá nám tak než doufat, že v době, kdy PDCO zaznamená skutečnou hrozbu, tomu už bude jinak.

Podívejte se, co se odehraje v atmosféře při dopadu asteroidu:

Témata článku: Vesmír, Testy, Bezpečnost, NASA, Asteroidy, Arizona, Asteroid, Celý svět, Dostupná informace, Planetární systém, Objekt, Jediná vada, Skutečná hrozba, Schopnost, Silná stránka, Blízký objekt, Celosvětová síť, Vesmírný objekt

• Berserkr111 13. 8. 2017 10:22:03
    Tohle mě nepřestane fascinovat. Nasa je amereická, Amerika patří Číně a...