Asteroid 2012 TC4 otestuje obranný planetární systém NASA

NASA konečně dostane příležitost otestovat některé systémy určené k ochraně Země před asteroidy. A to letos v říjnu, kdy kolem naší planety bude prolétat tzv. 2012 TC4.

Dotyčný asteroid je zhruba 10-30 metrů široký a podle dostupných informací by měl Zemi minout ve vzdálenosti 6 800 km. Ta je sice bezpečná, nicméně dostatečná na to, aby vědci mohli provést potřebné zkoušky.

„Chceme otestovat celosvětovou síť detekce a sledování asteroidů a posoudit naši schopnost spolupracovat v reakci na nalezení potenciálně opravdu nebezpečného asteroidu,“ uvedl Michael Kelley z NASA.

Připomeňme, že už loni byla založena Planetary Defence Coordination Office (PDCO). Ta se věnuje pátrání po těch vesmírných objektech, které jsou jednak dostatečně velké a jednak dostatečně blízko na to, aby pro nás mohly představovat riziko. Nyní však odborníci poprvé dostanou možnost vyzkoušet si koordinaci svých činností „naostro“, s reálným asteroidem.

„Jedná se o týmové úsilí zahrnující více než tucet observatoří, univerzit a laboratoří po celém světě, takže můžeme společně odhalit silné stránky i limity našich schopností pozorovat Zemi blízké objekty,“ uvedl Vishnu Reddy z University of Arizona, která bude toto cvičení řídit.

Jedinou vadou na kráse je, že asteroidy sice můžeme vyhledávat a katalogizovat, nicméně je stále nemáme jak zničit. Nezbývá nám tak než doufat, že v době, kdy PDCO zaznamená skutečnou hrozbu, tomu už bude jinak.

Podívejte se, co se odehraje v atmosféře při dopadu asteroidu:

Témata článku: Vesmír, Testy, Bezpečnost, NASA, Asteroidy, Asteroid, Celý svět, Celosvětová síť, Objekt, Schopnost, Planetární systém, Blízký objekt, Jediná vada, Arizona, JPL, Observatoř, Skutečná hrozba, Dostupná informace, Vesmírný objekt, Silná stránka

Přichází doba hypersonických zbraní. Hrozí zvýšené riziko jaderného konfliktu

** Světové mocnosti vyvíjí nové, nesmírně rychlé zbraně ** Jsou schopné pokořit rychlost Mach 5 ** Tyto zbraně mohou zvýšit riziko rozpoutání válečného konfliktu

Dnes | Mihulka Stanislav | 6

Jak vlastně vznikají planety z kosmického prachu?

** Astronomové zveřejnili výsledky fascinujícího pozorování, které zpřesní naše teorie a modely vzniku planetárních soustav ** Pomocí chilské soustavy radioteleskopů ALMA se jim podařilo získat velmi detailní snímek hvězdy V1247 Orionis ** Díky výjimečnému rozlišení měli příležitost jako první spatřit chráněné zásobárny prachu v mladé planetární soustavě