ATF4: Gen, který by mohl otevřít cestu k léku na Parkinsona

Odborníci z University of Leicester ohlásili průkopnický objev – totiž že gen známý pod názvem ATF4 hraje klíčovou roli při nástupu Parkinsonovy choroby u octomilek.

ATF4 pomáhá kontrolovat mitochondrie, které jsou v neuronech přítomny ve velkém množství, neboť tyto buňky mají značnou spotřebu energie. A právě díky tomu by mohl být využit k boji proti Parkinsonovi.

Vědci totiž experimentováním na výše zmíněných muškách zjistili, že pokud „zapnete“ expresi dotyčných genů, energie neuronů se zvýší natolik, že to zabrání jejich zničení.

„Studium úlohy genů, jako je například ATF4 v lidských neuronech, by mohlo vést k cíleným zásahům, které by jednoho dne mohly zamezit ztrátě neuronů u Parkinsona – nebo ji alespoň oddálit,“ uvedl hlavní výzkumník Miguel Martins.

Připomeňme, že při této zákeřné nemoci dochází k tvorbě patologicky modifikovaných proteinů, které různými způsoby poškozují neurony. V současné době můžeme pouze mírnit její symptomy (například nekontrolovatelný třes jednotlivých částí těla) – žádný účinný lék zatím neexistuje.

Zdroj: University of Leicester

Váš názor Další článek: Kombinace brýlí HoloLens a Portalu nabízí působivé hrátky s rozšířenou realitou

Témata článku: Zdraví, Věda, Výzkum, Genetika, Mozek, Parkinsonova choroba, Miguel, Část těla, Nekontrolovatelná ztráta, Cílený lék, Protein, Genetic, Různé způsoby, Lék, Cílený zásah, Symptom, Leicester, Neuron, Gen, Lidský neuron, Kter, Mitochondrie, Cesta, Parkinson, Choroba

Strategie The Settlers: New Allies odhalila datum vydání. Vyjde i na konzole a český překlad nemá chybět

Pokračování série The Settlers už jsme tady měli mít dlouhou dobu. Ubisoft ale nakonec celý projekt značně předělal a výsledek nám předvedl s novým videem.

The Settlers: New AlliesDatum vydání
15 let s Kindlem. První verze byla srandovní, ale udělala díru do světa

**První Kindle se začal prodávat 19. listopadu 2007 a jen ve Spojených státech. **Přes zjevné nedostatky Amazon uspěl, protože vybudoval funkční ekosystém. **Trh s e-knihami není tak velký, jak se čekalo, Kindlům dnes konkurují i mobily.

VýročíKindleAmazon