Australští odborníci vytvořili nový filtr, který dokáže z vody odstraňovat arsen

Arsen v pitné vodě stále představuje zdravotní riziko pro zhruba 137 miliónů lidí z více než 70 zemí světa. Vědci z University of Technology Sydney (UTS) nyní navrhli nový filtr, jenž by tento problém mohl pomoct vyřešit.

Dotyčný přístroj (který mimochodem vyhrál Technology Against Poverty Prize) má řadu výhod. Například – k jeho výrobě lze použít recyklované díly, takže náklady nejsou příliš vysoké.

„Tento systém se skládá ze tří hlavních komponent: organické membrány, nádrže/bubnu (ve které je membrána vložena) a absorpční kazety z lokálně dostupných průmyslových odpadů,“ vysvětlil vedoucí výzkumník Saravanamuth Vigneswaran.

Membrána (de facto typ selektivní bariéry) podzemní vodu rovněž zbaví bakterií a různých pevných nečistot, díky čemuž ji lze ihned konzumovat – žádné další úpravy nejsou zapotřebí.

„Filtr může být napájen gravitací, sluncem nebo ruční pumpou. Membrány vydrží asi tři roky, zatímco kazety absorbující arsen je zapotřebí pravidelně měnit (jednou za tři až šest měsíců)?“ uvedl Vigneswaran a dodal, že kazety jsou později proměněny v bezpečný stavební materiál.

Zdroj: UTS

Témata článku: Technologie, Filtr, Arsen, Zdraví, Voda

Elon Musk má další šílený nápad. Chce spojit mozek s počítačem

** Muskovi už nestačí Tesla a SpaceX ** Chce pochopit lidský mozek a propojit jej s A.I. ** Pomůže mu nový startup Neuralink?

28.  3.  2017 | Čížek Jakub | 20

Další bláznivý cíl Elona Muska: chce propojit mozek a počítač

** Elon Musk chce propojit nervové buňky se strojem ** Za tímto účelem založil společnost Neuralink ** Pokud uspěje, možná brzy nastane doba, kdy už nebudeme potřebovat dotykové obrazovky, klávesnice atd.

28.  3.  2017 | Mihulka Stanislav