Autismus

Autisté jsou odolnější vůči marketingovým trikům

Autisté jsou odolnější vůči marketingovým trikům

Být autistou samozřejmě není žádná výhra. Někteří lidé s touto diagnózou však mají schopnosti, které jim jiní mohou jen tiše závidět. Nová studie ukázala, že k nim patří i větší odolnost vůči různým marketingovým trikům.

„Autisté se více zaměřují na detaily, než na celkový obraz – to se projevilo ve více studiích. Například tak, že autisté byli méně náchylní na nějaké vizuální iluze,“ řekl jeden z výzkumníků, George Farmer z University of Cambridge. „Chtěli jsme zjistit, zda to bude platit i v případě rozhodovacích procesů vyšší úrovně.“

Odborníci pracovali s 90 osobami s diagnostikovaným autismem a 212 neurotypickými jedinci bez jakýchkoliv potíží. Oběma skupinám byly opakovaně prezentovány série deseti párů výrobků z různých kategorií – mobilní telefony, USB disky, pomerančový džus atd. Účastníci museli zvolit jeden výrobek na základě dvou parametrů (například obsah vitamínu C a kalorií v případě pomerančového džusu).

Aby to ovšem nebylo tak jednoduché, ke každé dvojici byla přidána ještě „vějička“ (decoy product), jejíž vlastnosti byly záměrně zvoleny tak, aby se jedna volba vždy zdála být atraktivnější. Členové obou skupin všechny páry viděli dvakrát, přičemž vějička jednou cílila na výrobek A a podruhé na výrobek B. Předpokladem bylo, že kdyby lidé byli dokonale racionální (což pochopitelně nejsou), neměli by se tím nechat ovlivnit natolik, aby přehodnotili svůj postoj – jinak řečeno, měli by si pokaždé vybrat totéž.

„Pokud někdo preferuje steak z lososa, nemělo by se to změnit jen proto, že do menu jsou přidány žabí stehýnka,“ uvedl tým.

Z výsledků plyne, že autisté se rozhodovali důsledněji a tzv. efekt atraktivity na ně příliš nezabíral. „Z ekonomického hlediska to naznačuje, že autisté jsou racionálnější a je méně pravděpodobné, že se nechají ovlivnit způsobem prezentace,“ komentoval to Farmer.

Zdroj: APS

Diskuze (3) Další článek: Apple už neignoruje Paypal. Za hudbu, filmy nebo aplikace nebude třeba platit kartou

Témata článku: Výzkum, USB, Mobilní telefon, Marketing, Psychologie, Autismus, Vějička, Cambridge, Výzkumník, Pomerančový džus, Celkový obraz, University of Cambridge, Ekonomické hledisko, Vitamín, Džus, Trik, Rozhodovací proces, Nová studie, Postoj, Vizuální iluze, Marketingový trik, Losos, Autista, Pravděpodobný parametr, Psycholog


Určitě si přečtěte

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 35

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 93

Pojďme programovat elektroniku: Rádiový čip, který má skoro každá bezdrátová myš

Pojďme programovat elektroniku: Rádiový čip, který má skoro každá bezdrátová myš

** Bezdrátové myši řídí čip od Nordic Semiconductors ** Jeho rádiové vysílače si před lety oblíbila i komunita kutilů ** Dnes si je vyzkoušíme v praxi

Jakub Čížek | 9

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

** Máme tu další českou phishingovou vlnu ** Podle průzkumů máme stále problém s kybernetickou gramotností ** Nebezpečím jsou děti, které opouštějí rodiče

Jakub Čížek | 37