Autismus

Autisté jsou odolnější vůči marketingovým trikům

Autisté jsou odolnější vůči marketingovým trikům

Být autistou samozřejmě není žádná výhra. Někteří lidé s touto diagnózou však mají schopnosti, které jim jiní mohou jen tiše závidět. Nová studie ukázala, že k nim patří i větší odolnost vůči různým marketingovým trikům.

„Autisté se více zaměřují na detaily, než na celkový obraz – to se projevilo ve více studiích. Například tak, že autisté byli méně náchylní na nějaké vizuální iluze,“ řekl jeden z výzkumníků, George Farmer z University of Cambridge. „Chtěli jsme zjistit, zda to bude platit i v případě rozhodovacích procesů vyšší úrovně.“

Odborníci pracovali s 90 osobami s diagnostikovaným autismem a 212 neurotypickými jedinci bez jakýchkoliv potíží. Oběma skupinám byly opakovaně prezentovány série deseti párů výrobků z různých kategorií – mobilní telefony, USB disky, pomerančový džus atd. Účastníci museli zvolit jeden výrobek na základě dvou parametrů (například obsah vitamínu C a kalorií v případě pomerančového džusu).

Aby to ovšem nebylo tak jednoduché, ke každé dvojici byla přidána ještě „vějička“ (decoy product), jejíž vlastnosti byly záměrně zvoleny tak, aby se jedna volba vždy zdála být atraktivnější. Členové obou skupin všechny páry viděli dvakrát, přičemž vějička jednou cílila na výrobek A a podruhé na výrobek B. Předpokladem bylo, že kdyby lidé byli dokonale racionální (což pochopitelně nejsou), neměli by se tím nechat ovlivnit natolik, aby přehodnotili svůj postoj – jinak řečeno, měli by si pokaždé vybrat totéž.

„Pokud někdo preferuje steak z lososa, nemělo by se to změnit jen proto, že do menu jsou přidány žabí stehýnka,“ uvedl tým.

Z výsledků plyne, že autisté se rozhodovali důsledněji a tzv. efekt atraktivity na ně příliš nezabíral. „Z ekonomického hlediska to naznačuje, že autisté jsou racionálnější a je méně pravděpodobné, že se nechají ovlivnit způsobem prezentace,“ komentoval to Farmer.

Zdroj: APS

Diskuze (3) Další článek: Apple už neignoruje Paypal. Za hudbu, filmy nebo aplikace nebude třeba platit kartou

Témata článku: Výzkum, Mobilní telefon, USB, Marketing, Psychologie, Autismus, Autista, Psycholog, Pomerančový džus, Velká odolnost, Ekonomické hledisko, Steak, Rozhodovací proces, Pravděpodobný parametr, Cambridge, Výrobek, Osoba, Nová studie, Celkový obraz, Postoj, Adult, Trik, Vysoká úroveň, Vějička, TRI


Určitě si přečtěte

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!

Karel Kilián | 105

Google mapy, Seznam mapy, Apple mapy... Velké srovnání šesti internetových map. Kdo to dělá nejlépe?

Google mapy, Seznam mapy, Apple mapy... Velké srovnání šesti internetových map. Kdo to dělá nejlépe?

** Která klasická webová mapa se vám líbí nejvíce? ** Srovnali jsme šest velkých služeb v několika situacích ** Hlasujte v anketě

Jakub Čížek | 81

Otestovali jsme 8 mobilů do 8 000 Kč: rozdíly ve výkonu jsou ohromné

Otestovali jsme 8 mobilů do 8 000 Kč: rozdíly ve výkonu jsou ohromné

** Mobil za 8 000 Kč uspokojí většinu uživatelů ** Klasické foťáky stačí, širokáče ale zklamaly ** Zásadní jsou rozdíly ve výkonu

Časopis Computer | 4

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

** Máme HBO Go, máme Netflix... ** Ale stejně krademe filmy a seriály ** Když už musíte, stahujte torrenty bezpečně v Seedru

Jakub Čížek | 141