Autismus

Autisté jsou odolnější vůči marketingovým trikům

Autisté jsou odolnější vůči marketingovým trikům

Být autistou samozřejmě není žádná výhra. Někteří lidé s touto diagnózou však mají schopnosti, které jim jiní mohou jen tiše závidět. Nová studie ukázala, že k nim patří i větší odolnost vůči různým marketingovým trikům.

„Autisté se více zaměřují na detaily, než na celkový obraz – to se projevilo ve více studiích. Například tak, že autisté byli méně náchylní na nějaké vizuální iluze,“ řekl jeden z výzkumníků, George Farmer z University of Cambridge. „Chtěli jsme zjistit, zda to bude platit i v případě rozhodovacích procesů vyšší úrovně.“

Odborníci pracovali s 90 osobami s diagnostikovaným autismem a 212 neurotypickými jedinci bez jakýchkoliv potíží. Oběma skupinám byly opakovaně prezentovány série deseti párů výrobků z různých kategorií – mobilní telefony, USB disky, pomerančový džus atd. Účastníci museli zvolit jeden výrobek na základě dvou parametrů (například obsah vitamínu C a kalorií v případě pomerančového džusu).

Aby to ovšem nebylo tak jednoduché, ke každé dvojici byla přidána ještě „vějička“ (decoy product), jejíž vlastnosti byly záměrně zvoleny tak, aby se jedna volba vždy zdála být atraktivnější. Členové obou skupin všechny páry viděli dvakrát, přičemž vějička jednou cílila na výrobek A a podruhé na výrobek B. Předpokladem bylo, že kdyby lidé byli dokonale racionální (což pochopitelně nejsou), neměli by se tím nechat ovlivnit natolik, aby přehodnotili svůj postoj – jinak řečeno, měli by si pokaždé vybrat totéž.

„Pokud někdo preferuje steak z lososa, nemělo by se to změnit jen proto, že do menu jsou přidány žabí stehýnka,“ uvedl tým.

Z výsledků plyne, že autisté se rozhodovali důsledněji a tzv. efekt atraktivity na ně příliš nezabíral. „Z ekonomického hlediska to naznačuje, že autisté jsou racionálnější a je méně pravděpodobné, že se nechají ovlivnit způsobem prezentace,“ komentoval to Farmer.

Zdroj: APS

Diskuze (3) Další článek: Apple už neignoruje Paypal. Za hudbu, filmy nebo aplikace nebude třeba platit kartou

Témata článku: Výzkum, Mobilní telefon, USB, Marketing, Psychologie, Autismus, Rozhodovací proces, Psycholog, Ekonomické hledisko, Pomerančový džus, Pravděpodobný parametr, Vysoká úroveň, Iluze, Losos, Nová studie, Vějička, Vitamín, Celkový obraz, Marketingový trik, Vizuální iluze, Autista, Výrobek, Velká odolnost, TRI, Adult


Určitě si přečtěte

Je to dobré, cetky z AliExpressu budou nejspíše relativně levné i v roce 2021

Je to dobré, cetky z AliExpressu budou nejspíše relativně levné i v roce 2021

** V roce 2021 začneme platit DPH i u laciného zboží z asijských e-shopů ** Daň ale budeme většinou platit už na e-shopech ** Nemusíte se bát zdlouhavého a drahého celního řízení

Jakub Čížek | 74

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 1

Šest nejlepších služeb a aplikací pro automatizaci online světa a chytré domácnosti

Šest nejlepších služeb a aplikací pro automatizaci online světa a chytré domácnosti

** Nastavte si automatiku na každodenní rutinní záležitosti ** Propojte online služby a chytrou domácnost ** Vybrali jsme šest nejlepších služeb pro automatizaci

Karel Kilián | 15

12 netradičních map České republiky, které jste ještě nikdy neviděli

12 netradičních map České republiky, které jste ještě nikdy neviděli

** Tušíte, kolik je u nás hřbitovů a jak jsou velké? ** Dokážete si představit mapu českých řek a potoků? ** Udělali jsme to všechno za vás nad daty ČÚZK

Jakub Čížek | 10

Apple vychrlil novinky: Nové operační systémy a příprava na vlastní procesory

Apple vychrlil novinky: Nové operační systémy a příprava na vlastní procesory

** Apple dnes představuje novinky ** Tradiční keynote v rámci konference WWDC probíhá jen online ** Nové operační systémy, ale i něco navíc

David Polesný | 108