Až polovina atomů tvořících naše těla může pocházet ze vzdálených galaxií

Nový výzkum naznačuje, že až polovina hmoty v Mléčné dráze – včetně atomů tvořících naše těla – by mohla pocházet ze vzdálených galaxií. Tato hypotéza je založena na počítačových simulacích, které umožnily identifikovat nový fenomén zvaný mezigalaktický přenos.

Z dotyčných modelů plyne, že při explozích supernov z galaxií utíká obrovské množství plynu. Silné větry, vanoucí rychlostí až několik set kilometrů za sekundu, atomy mohou přenášet z jedné galaxie do jiné.

„Vzhledem k tomu, jak velká část atomů, z nichž jsme se zformovali, může pocházet z jiných galaxií, bychom se klidně mohli považovat za vesmírné cestovatele či extragalaktické přistěhovalce,“ uvedl vedoucí výzkumník Daniel Anglés-Alcázar.

Fyzikové pomocí systému FIRE (Feedback In Realistic Environments) vytvořili sofistikované simulace, které produkovaly realistické 3D modely galaxií – od období těsně po Velkém třesku až po současnost. Pak nasadili do akce pokročilé algoritmy a snažili se zjistit, jak galaxie získávají svou hmotu. Výsledky ukázaly, že z menších galaxií do větších proudí spousta plynu, který následně vytváří hvězdy.

To, že hmota dokáže putovat mezi galaxiemi, jsme věděli už dřív – ale nevěděli jsme žádnou představu o tom, kolik ji může být.

„Tato studie mění naši představu toho, jak se galaxie formovaly z Velkého Třesku,“ prohlásil Claude-André Faucher-Giguère. „Náš původ je mnohem méně lokální, než jsme si dříve mysleli.“

Zdroj: Northwestern University

Diskuze (9) Další článek: Světlo na konci tunelu a nekonečný klid: Co uvidíme a ucítíme, až budeme umírat?

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Atom, Astronomie, Simulace, Fyzika, Tělo, Velký třesk, Polovina, Vedoucí výzkumník, Nový fenomén, Mléčná dráha, Počítačová simulace, Cestovatel, Northwestern University, Pokročilý algoritmus, Velká část, Galaxie, Hmota, Obrovské množství, Hypotéza, Fire, Malá galaxie, Galax, Vzdálená galaxie

Užijte si poslední změny času: Už od března 2019 můžeme mít trvale letní čas

** Evropská komise přijala legislativní návrh na zrušení střídaní času ** Možná tak v březnu 2019 přesuneme ručičky hodinek naposledy ** Od toho okamžiku bude permanentně platit letní čas

Jak horko bude ve vašem městě, až vám bude 80 let? Podívejte se, jak se projeví klimatické změny!

** Srpen byl třetí nejteplejší za posledních více než sto let ** Bude to ale daleko horší, jak ukazuje aplikace NYT ** V Praze vzroste počet horkých dní na čtyřnásobek