Vesmír | Fyzika

Až polovina atomů tvořících naše těla může pocházet ze vzdálených galaxií

Nový výzkum naznačuje, že až polovina hmoty v Mléčné dráze – včetně atomů tvořících naše těla – by mohla pocházet ze vzdálených galaxií. Tato hypotéza je založena na počítačových simulacích, které umožnily identifikovat nový fenomén zvaný mezigalaktický přenos.

Z dotyčných modelů plyne, že při explozích supernov z galaxií utíká obrovské množství plynu. Silné větry, vanoucí rychlostí až několik set kilometrů za sekundu, atomy mohou přenášet z jedné galaxie do jiné.

„Vzhledem k tomu, jak velká část atomů, z nichž jsme se zformovali, může pocházet z jiných galaxií, bychom se klidně mohli považovat za vesmírné cestovatele či extragalaktické přistěhovalce,“ uvedl vedoucí výzkumník Daniel Anglés-Alcázar.

Fyzikové pomocí systému FIRE (Feedback In Realistic Environments) vytvořili sofistikované simulace, které produkovaly realistické 3D modely galaxií – od období těsně po Velkém třesku až po současnost. Pak nasadili do akce pokročilé algoritmy a snažili se zjistit, jak galaxie získávají svou hmotu. Výsledky ukázaly, že z menších galaxií do větších proudí spousta plynu, který následně vytváří hvězdy.

To, že hmota dokáže putovat mezi galaxiemi, jsme věděli už dřív – ale nevěděli jsme žádnou představu o tom, kolik ji může být.

„Tato studie mění naši představu toho, jak se galaxie formovaly z Velkého Třesku,“ prohlásil Claude-André Faucher-Giguère. „Náš původ je mnohem méně lokální, než jsme si dříve mysleli.“

Zdroj: Northwestern University

Diskuze (9) Další článek: Světlo na konci tunelu a nekonečný klid: Co uvidíme a ucítíme, až budeme umírat?

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Atom, Simulace, Fyzika, Tělo, Velký třesk, Cestovatel, Obrovské množství, Hmota, Northwestern University, Pokročilý algoritmus, Nový fenomén, Nový výzkum, Galaxie, Galax, Mléčná dráha, Claude, Vzdálená galaxie, Velká část, Polovina, TV +, Malá galaxie, Vedoucí výzkumník