Vesmír | Fyzika

Až polovina atomů tvořících naše těla může pocházet ze vzdálených galaxií

Nový výzkum naznačuje, že až polovina hmoty v Mléčné dráze – včetně atomů tvořících naše těla – by mohla pocházet ze vzdálených galaxií. Tato hypotéza je založena na počítačových simulacích, které umožnily identifikovat nový fenomén zvaný mezigalaktický přenos.

Z dotyčných modelů plyne, že při explozích supernov z galaxií utíká obrovské množství plynu. Silné větry, vanoucí rychlostí až několik set kilometrů za sekundu, atomy mohou přenášet z jedné galaxie do jiné.

„Vzhledem k tomu, jak velká část atomů, z nichž jsme se zformovali, může pocházet z jiných galaxií, bychom se klidně mohli považovat za vesmírné cestovatele či extragalaktické přistěhovalce,“ uvedl vedoucí výzkumník Daniel Anglés-Alcázar.

Fyzikové pomocí systému FIRE (Feedback In Realistic Environments) vytvořili sofistikované simulace, které produkovaly realistické 3D modely galaxií – od období těsně po Velkém třesku až po současnost. Pak nasadili do akce pokročilé algoritmy a snažili se zjistit, jak galaxie získávají svou hmotu. Výsledky ukázaly, že z menších galaxií do větších proudí spousta plynu, který následně vytváří hvězdy.

To, že hmota dokáže putovat mezi galaxiemi, jsme věděli už dřív – ale nevěděli jsme žádnou představu o tom, kolik ji může být.

„Tato studie mění naši představu toho, jak se galaxie formovaly z Velkého Třesku,“ prohlásil Claude-André Faucher-Giguère. „Náš původ je mnohem méně lokální, než jsme si dříve mysleli.“

Zdroj: Northwestern University

Diskuze (9) Další článek: Světlo na konci tunelu a nekonečný klid: Co uvidíme a ucítíme, až budeme umírat?

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Atom, Tělo, Simulace, Fyzika, Velký třesk, Vedoucí výzkumník, Obrovské množství, Polovina, Počítačová simulace, Velká část, Pokročilý algoritmus, Mléčná dráha, Northwestern University, Claude, Malá galaxie, Hmota, Nový fenomén, Fire, Cestovatel, Nový výzkum, Hypotéza, Galaxie

Lék na oteplování planety: Dokázali bychom posunout Zemi dál od Slunce?

** Aktuální změny klimatu jsou marginální ve srovnání s tím, co čeká Zemi za pár miliard let. ** Slunce se začne v budoucnu rozpínat a zvyšovat svou zářivost. ** Dokázali bychom Zemi posunout dál od Slunce a zachránit ji?

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co nového se objevilo na Street View