Až polovina atomů tvořících naše těla může pocházet ze vzdálených galaxií

Nový výzkum naznačuje, že až polovina hmoty v Mléčné dráze – včetně atomů tvořících naše těla – by mohla pocházet ze vzdálených galaxií. Tato hypotéza je založena na počítačových simulacích, které umožnily identifikovat nový fenomén zvaný mezigalaktický přenos.

Z dotyčných modelů plyne, že při explozích supernov z galaxií utíká obrovské množství plynu. Silné větry, vanoucí rychlostí až několik set kilometrů za sekundu, atomy mohou přenášet z jedné galaxie do jiné.

„Vzhledem k tomu, jak velká část atomů, z nichž jsme se zformovali, může pocházet z jiných galaxií, bychom se klidně mohli považovat za vesmírné cestovatele či extragalaktické přistěhovalce,“ uvedl vedoucí výzkumník Daniel Anglés-Alcázar.

Fyzikové pomocí systému FIRE (Feedback In Realistic Environments) vytvořili sofistikované simulace, které produkovaly realistické 3D modely galaxií – od období těsně po Velkém třesku až po současnost. Pak nasadili do akce pokročilé algoritmy a snažili se zjistit, jak galaxie získávají svou hmotu. Výsledky ukázaly, že z menších galaxií do větších proudí spousta plynu, který následně vytváří hvězdy.

To, že hmota dokáže putovat mezi galaxiemi, jsme věděli už dřív – ale nevěděli jsme žádnou představu o tom, kolik ji může být.

„Tato studie mění naši představu toho, jak se galaxie formovaly z Velkého Třesku,“ prohlásil Claude-André Faucher-Giguère. „Náš původ je mnohem méně lokální, než jsme si dříve mysleli.“

Zdroj: Northwestern University

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Fyzika, Simulace, Tělo, Velký třesk, Atom, Fire, Velká část, Obrovské množství, Počítačová simulace, Mléčná dráha, Galaxie, Nový výzkum, Hmota, Northwestern University, Nový fenomén, Hypotéza

• Karel Dvořák 29. 7. 2017 21:29:13
    Opravdu někdo věří hlupákům vykládající teorie, které není možno nijak...
  • Adam Vágner 29. 7. 2017 11:07:54
    Moje teda rozhodně ne, všechny své atomy mám odsud. B-]
  • zvoník z katedrály 29. 7. 2017 1:17:44
    Ano, není vyloučené, že část hmoty naší galaxie může pocházet z okolního...

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

Včera | Čížek Jakub | 7

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

** Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak ** Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země ** Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

Včera | Mihulka Stanislav | 4