Vesmír | Fyzika

Až polovina atomů tvořících naše těla může pocházet ze vzdálených galaxií

Nový výzkum naznačuje, že až polovina hmoty v Mléčné dráze – včetně atomů tvořících naše těla – by mohla pocházet ze vzdálených galaxií. Tato hypotéza je založena na počítačových simulacích, které umožnily identifikovat nový fenomén zvaný mezigalaktický přenos.

Z dotyčných modelů plyne, že při explozích supernov z galaxií utíká obrovské množství plynu. Silné větry, vanoucí rychlostí až několik set kilometrů za sekundu, atomy mohou přenášet z jedné galaxie do jiné.

„Vzhledem k tomu, jak velká část atomů, z nichž jsme se zformovali, může pocházet z jiných galaxií, bychom se klidně mohli považovat za vesmírné cestovatele či extragalaktické přistěhovalce,“ uvedl vedoucí výzkumník Daniel Anglés-Alcázar.

Fyzikové pomocí systému FIRE (Feedback In Realistic Environments) vytvořili sofistikované simulace, které produkovaly realistické 3D modely galaxií – od období těsně po Velkém třesku až po současnost. Pak nasadili do akce pokročilé algoritmy a snažili se zjistit, jak galaxie získávají svou hmotu. Výsledky ukázaly, že z menších galaxií do větších proudí spousta plynu, který následně vytváří hvězdy.

To, že hmota dokáže putovat mezi galaxiemi, jsme věděli už dřív – ale nevěděli jsme žádnou představu o tom, kolik ji může být.

„Tato studie mění naši představu toho, jak se galaxie formovaly z Velkého Třesku,“ prohlásil Claude-André Faucher-Giguère. „Náš původ je mnohem méně lokální, než jsme si dříve mysleli.“

Zdroj: Northwestern University

Diskuze (9) Další článek: Světlo na konci tunelu a nekonečný klid: Co uvidíme a ucítíme, až budeme umírat?

Témata článku: Vesmír, Astronomie, Výzkum, Simulace, Fyzika, Tělo, Atom, Velký třesk, Vedoucí výzkumník, Galax, Obrovské množství, Počítačová simulace, Northwestern University, Mléčná dráha, Hmota, Claude, Hypotéza, Nový fenomén, Fire, Galaxie, Polovina, Vzdálená galaxie, TV +, Cestovatel, Malá galaxie

ReactOS: Zapomenuté a open-source Windows, které nevyrobil Microsoft

** Představte si svobodné Windows. Bláznivá vize? ** Vývojáři je přitom začali psát už před více než dvaceti lety ** Jmenují se ReactOS a spustíte na nich i Total Commander

12 nejšílenějších programovacích jazyků, ze kterých vám praskne hlava

** Myslíte si, že umíte programovat? ** Ale prosím vás, zkuste jazyk Wenyan nebo Malbolge ** Z ezoterických jazyků zešílíte, nebo vás zaměstnají v Googlu

Nejlevnější router s Wi-Fi 6 v testu: vážně ještě chcete kupovat routery jen pro 802.11ac?

** Otestovali jsme TP-Link Archer AX10, nejdostupnější router s Wi-Fi 6 ** Šetřilo se, ale zatím ty ústupky tolik nebolí ** Pro domácí síťování pohodlná volba, do firmy ale chcete něco lepšího