Až v roce 2020 odletíme na Mars, přistaneme na jednom z těchto tří míst

NASA pro svůj projekt Mars 2020 vybrala tři místa, kde by mohlo přistát vozítko Mars Rover. Nakonec bude samozřejmě jen jedno, tento týden ale výběr zúžila na tři lokality:

• Columbia Hills
  • kráter Jezero
  • NE Syrtis

Modul by na vybraném místě měl přistát, oživit se, začít zkoumat a podobně jako předchůdce Curiosity posílat na Zemi zajímavé informace.

Podívejte se na komentovanou fotogalerii.

Diskuze (2) Další článek: Ford zničehonic investoval miliardu dolarů do samořídicích aut

Témata článku: Vesmír, Věda, Výzkum, NASA, Astronomie, Mars, Sluneční soustava, Mimozemský život, Kráter Jezero, Rover, Mar, Vozítko, Hills, Jed, Columbia, Jezero, TRI, Odlet

Mohli Inuité vyrobit nůž z vlastních zmrzlých exkrementů? Antropologové při experimentu jen „kreslili hnědou pastelkou“

** Deníky polárníků jsou plné neuvěřitelných příběhů ze života Inuitů ** Některé tvrdí, že dokážou vyrobit ostrý nůž ze zmrzlých exkrementů ** Američtí antropologové to ověřili experimentem

Archeologie

Novinky v Datových schránkách od ledna 2023. Odpovědi na nejčastější otázky

Datová schránka pro komunikaci s úřady byla doposud povinná hlavně pro právnické osoby. To se od příštího roku změní. Používat ji budou muset i zhruba dva miliony živnostníků, kterým ji stát začne zřizovat.