Boeing a JetBlue chtějí hybridní elektrické letadlo

Názory k článku

peter.mlich  |  07. 04. 2017 14:10  |  Microsoft Windows Vista Firefox 52.0

"oblasti Bostonu do Washingtonu D.C., by svého cíle dosáhli dvakrát tak rychleji než dnes" - fikce, kdyz uz sedi v aute, tak dojede primo na misto. Takhle by nejdrive musel prijet na letiste, pockat na letadlo, nastoupit, letet, vystoupit, sehnat nejake auto, ktere ho dopravi na misto... Tohle by fugovalo leda s google auticky, ze by samo prijelo nejblizsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
thegrid  |  07. 04. 2017 16:02  |  Microsoft Windows 10 Chrome 57.0.2987.133

Co to je zas za článek? Čím dosáhnou rychlejšího pohybu. Tady se mele o alternativním pohonu a dotoho větší rychlost, ale nijak to není vysvětleno. To je novinářský úpadek.
Nebo spíš h...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 04. 2017 17:06 | Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.87

Reklamní PR které se nezakládá na realitě.:
1) cenu letenky tvoří náklady na palivo jen z velmi malé části. Největší náklady jsou na posádku, různé poplatky a odpis letadla. Ani jedno se nákupem elektrických letadel nesníží.2) Rychlost cestování se nezvýšila protože letadla létají nejvyšší možnou rychlostí, která je efektivní z hlediska vynaložené energie. Kdyby létaly jen o trochu rychleji, přiblíží se k hranici, kde drag skokově roste. Tím pádem vzrostou nároky na pohon ale hlavně začne být letadlo nestabilní. I vojenské stíhačky musejí hranici okolo Mach 1 překročit co nejrychleji protože setrvání v té rychlosti je pro ně riskantní ( https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)... ) Elektrické letadlo tedy nemůže letět rychleji, protože stejná fyzika působí i na něj. Muselo by letět výrazně nadzvukovou rychlostí, aby byla doprava efektivní a bezpečná ale to bude pro změnu znamenat extrémě vysoké nároky na pohon.3) Soustředění většiny transitu na pár procent letišť není z důvodu paliva, nýbrž kvůli snadnosti přestupu (a tím vyšší poptávce) a obsluze. Letadla potřebují servis a pro leteckou společnost je náročné udržovat na letišti personál, pokud není plně vytížen. Není tedy možné, že by letecké společnosti najednou začaly obsazovat více a více letišť jen proto, že tam nemusí tankovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolph1888  |  07. 04. 2017 18:00  |  Microsoft Windows 10 Chrome 57.0.2987.133

Až to bude fungovat, zaplatí se, pak uvěřím. Mnoho různých pokusů o změnu zde již bylo, ale vždy ztroskotaly na ceně a použitelnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor