Reklamní PR které se nezakládá na realitě.:
1) cenu letenky tvoří náklady na palivo jen z velmi malé části. Největší náklady jsou na posádku, různé poplatky a odpis letadla. Ani jedno se nákupem elektrických letadel nesníží.2) Rychlost cestování se nezvýšila protože letadla létají nejvyšší možnou rychlostí, která je efektivní z hlediska vynaložené energie. Kdyby létaly jen o trochu rychleji, přiblíží se k hranici, kde drag skokově roste. Tím pádem vzrostou nároky na pohon ale hlavně začne být letadlo nestabilní. I vojenské stíhačky musejí hranici okolo Mach 1 překročit co nejrychleji protože setrvání v té rychlosti je pro ně riskantní ( https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)... ) Elektrické letadlo tedy nemůže letět rychleji, protože stejná fyzika působí i na něj. Muselo by letět výrazně nadzvukovou rychlostí, aby byla doprava efektivní a bezpečná ale to bude pro změnu znamenat extrémě vysoké nároky na pohon.3) Soustředění většiny transitu na pár procent letišť není z důvodu paliva, nýbrž kvůli snadnosti přestupu (a tím vyšší poptávce) a obsluze. Letadla potřebují servis a pro leteckou společnost je náročné udržovat na letišti personál, pokud není plně vytížen. Není tedy možné, že by letecké společnosti najednou začaly obsazovat více a více letišť jen proto, že tam nemusí tankovat.
Názor byl 2× upraven, naposled 07. 04. 2017 17:50