Až to bude fungovat, zaplatí se, pak uvěřím. Mnoho různých pokusů o změnu zde již bylo, ale vždy ztroskotaly na ceně a použitelnosti.
Reklamní PR které se nezakládá na realitě.:1) cenu letenky tvoří náklady na palivo jen z velmi malé části. Největší náklady jsou na posádku, různé poplatky a odpis letadla. Ani jedno se nákupem elektrických letadel nesníží.2) Rychlost cestování se nezvýšila protože letadla létají nejvyšší možnou rychlostí, která je efektivní z hlediska vynaložené energie. Kdyby létaly jen o trochu rychleji, přiblíží se k hranici, kde drag skokově roste. Tím pádem vzrostou nároky na pohon ale hlavně začne být letadlo nestabilní. I vojenské stíhačky musejí hranici okolo Mach 1 překročit co nejrychleji protože setrvání v té rychlosti je pro ně riskantní ( https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)... ) Elektrické letadlo tedy nemůže letět rychleji, protože stejná fyzika působí i na něj. Muselo by letět výrazně nadzvukovou rychlostí, aby byla doprava efektivní a bezpečná ale to bude pro změnu znamenat extrémě vysoké nároky na pohon.3) Soustředění většiny transitu na pár procent letišť není z důvodu paliva, nýbrž kvůli snadnosti přestupu (a tím vyšší poptávce) a obsluze. Letadla potřebují servis a pro leteckou společnost je náročné udržovat na letišti personál, pokud není plně vytížen. Není tedy možné, že by letecké společnosti najednou začaly obsazovat více a více letišť jen proto, že tam nemusí tankovat.
Názor byl 2× upraven, naposled 7. 4. 2017 17:50
Co to je zas za článek? Čím dosáhnou rychlejšího pohybu. Tady se mele o alternativním pohonu a dotoho větší rychlost, ale nijak to není vysvětleno. To je novinářský úpadek.Nebo spíš h...
Pochopil jsem z toho že by se nemělo cestovat na pár velkých letišť, ale jako za dob Baťi si doletíš tam kam potřebuješ letadlem místo auta. Ale taky nechápu ty alternativní kecy kolem.
"oblasti Bostonu do Washingtonu D.C., by svého cíle dosáhli dvakrát tak rychleji než dnes" - fikce, kdyz uz sedi v aute, tak dojede primo na misto. Takhle by nejdrive musel prijet na letiste, pockat na letadlo, nastoupit, letet, vystoupit, sehnat nejake auto, ktere ho dopravi na misto... Tohle by fugovalo leda s google auticky, ze by samo prijelo nejblizsi.
Z Bostonu do DC to není tak blízko. Oproti autu je to ve většině případů rychlejší i současným letadlem + třeba tágem.
rychlejší asi jo, ale tolik časových ztrát (rezerva na letiště, stále náročnější prohlídky, závislost na slušném počasí). Na vzdálenosti kolem 600-800km mezi velkými městy mně připadá nejrozumnější použít rychlovlaky typu TGV. To začínalo na 350km rychlosti, dnes by už snad zvládli 400km/hod ... takže metrem na nádraží a 2 hodiny cesty, to je v pohodě. Ano vyšší investice, ale trvalejší hodnota.
Kvalitní síť rychlovlaků by každopádně byla o dost efektivnější.
Jakmile by začala být taková síť široce využívána, tak stačí jeden blbec který se vyhodí do vzduchu a máte celou trasu zaseknutou na pár týdnů až měsíců.Když takhle vyhodí do vzduchu letadlo, tak se létá dál.Ve výsledku by tedy na vlak dřív nebo později byly stejné bezpečnostní kontroly a spousta čekání. Když k tomu přičtete poloviční rychlost oproti letadlu a riziko blokace celé trasy při poruše jediného stroje, moc výhodně to nevypadá.
Nechci byt cynik 🙂, ale nesouhlasim. Letadlo + 300 pasazeru + kufrik s dynamitem = 300 mrtvych. Rychlovlak + 300 pasazeru + kufrik s dynamitem = vagon se znicenou nastavbou s 30 mrtvalama, ale s funkcnim podvozkem a vlak je schopny dojet na nadrazi.
Vlak může vykolejit a poškodit koleje kvůli kusu kamene na špatném místě. Proč si myslíte, že případný výbuch na palubě poškodí pouze jeden vagón a nebude mít žádný vliv na podvozek a trať? ten vagón se neodpaří nýbrž rozpráší po okolí. Část trosek bude jistě viset z podvozku dál (pokud by to ten podvozek přežil) a bylo by hodně velké štěstí kdyby se žádná z nich nepřípletla pod kola.
https://www.youtube.com/watch... 'nuff said.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.