Youtube respektive Google v posledních týdnech čelí velkému problému – velcí inzerenti zmrazují své účty a přestávají do nich investovat peníze na videoreklamy. Jejich značka se totiž dle výzkumu objevovala u videí s extremistickým obsahem a Google zatím nemá řešení, které by tomu zabraňovalo.
Hromada korporací bojkotuje Google. Ukazoval jejich reklamy u kontroverzních videí
Dle posledních informací webu Business Insideru se už jedná o přibližně 250 velkých inzerentů a dokonce už pět z 20 největších v USA. Mezi nimi jsou takové značky jako Audi, Honda, L’oreal, Marks & Spencer, McDonald’s, Tesco, Toyouta, Volkswagen, PepsiCo, Starbucks, General Motors a spousta dalších. Jen kvůli tomu by dle odhadů analytiků Nomura Instinent mohl Google přijít o přibližně 7,5 % příjmu, což by mělo odpovídat kolem 800 milionů dolarů. V roce 2017 se totiž původně očekával příjem kolem 10,2 miliardy dolarů.
PewDiePie to přehnal, končí s ním Disney, YouTube mu ruší pořady a reklamu
Aféra má pochopitelně vliv na to, že inzerenti a marketingoví specialisté překlopí peníze do jiných kanálů – třeba televize nebo Facebooku, který už také videoreklamy podporuje. Google už minulý týden oznámil, že umožní přesnější kontrolu a zaměření reklam a také bude více kontrolovat samotné Youtube kanály. Youtube by měl rovněž zpřísnit podmínky v oblasti obsahu, který bude využívat výdělku z reklamy.
Facebook chce odříznout Google od hlavního zdroje příjmů
Foto: Youtube