Top biznisom budúcnosti bude práve produkcia solárnych panelov a batérií.O 10 rokov bude "in" ten, kto bude energeticky sebestačný. Asi to na začiatku bude drahšie ako keby si energiu kupoval či už vo forme elektriny, plynu či benzínu, ale je obrovské množstvo ľudí, ktorí toto riešiť nemusia.Vidím tu podobný trend, ako keď sa pred 20 rokmi začali presadzovať mobily a kľúčovým sloganom bolo "Odstrihnite sa!"
Tím dobrým čuchem na příležitosti bych si nebyl moc jistý. Je dost pravděpodobné, že prakticky všichni výrobci v USA nezkrachovali jen tak. A ceny padají stále dál. Takže jestli nemají nějakou novou revoluční výrobní technologii, tak to moc šancí nemá. A i kdyby ji měli, tak to do roka Číňani srovnají.
Snad by k tomu mohl nějak přispět i český vynálezce baterií HE3DA. Je jen otázkou, jestli by přispěl k nějakému úspěchu anebo k případnému krachu nějakého takového "hegemonu"? 😉
Hodně teoreticky by i HE3DA mohla změnit trh. Ale to ukáže až čas a dlouhodobé zkušenosti s jejich výrobky v praxi. Pokud by to fungovalo tak, jak to prezentují, tak by stávající výrobci měli o starost víc. Spíš jsem ale narážel na to, že Muskův "čuch na podnikatelské příležitosti" není zrovna moc dobrý. Jeho SolarCity by bez odkupu Teslou velmi brzy zkrachovalo. Tesla je dlouhodobě ve značných ztrátách a i když za poslední čtvrtletí vykázali jistý zisk, bylo to spíš díky změnám ve vykazovaných číslech. Její růst se docela výrazně zpomaluje (z 0 se roste vždycky ve vysokých procentech) a nákup SolarCity jim s ohledem na tragické obchodní výsledky spíš finančně uškodí. Musk dělá Tesle dobrou propagaci, ale ani ta ji nevynesla výš než na chvost první desítky největších výrobců elektromobilů. A to je docela tragické, když tradiční automobilky i bez takového humbuku prodávají mnohem víc a pravděpodobně i s menšími ztrátami.
Být na chvostu první desítky výrobců automobilů, když dělám s novou technologií je výborný úspěch. Když začínaly parní lokomotivy nebo auta se spalovacími motory, taky byla hromada těch, co věděli, že kůň je věčný. Kůň se napase kdekoli a kdo by budoval nějaké čerpací stanice, když tím nikdo nejezdí. Zase vlak když měl vjet do tunelu vyšší rychlostí jak cca 35 km/h, tak prý cestující zemřou. A Ti co do těchto myšlenek investovali, tak taky poslouchali, jak mají špatný čich. A nepochybně i část těch, co do toho investovali zkrachovali, jiní vydělali. Jenže ono to prostě jinak nejde, musí se zkoušet, když se nezkouší, pak se neví. Generálů po boji je hromada, ale do boje jde jen malinkatá hrstka.
Ty taky věříš baterkám HE3DA co maj nepotvrzený podprůměrný parametry?
Muskova výhoda je v tom, že on myslí dlouhodobě. Respektive on si může dovolit tak přemýšlet. I kdyby na tom měl jen získat zkušenosti, bude to velká výhoda.Nehledě na to, že Muska nezajímá jeden produkt, ale celá "Tesla domácnost". Pokud prosadí ty svoje baterie pro domácnosti, k tomu přihodí auto, soláry atd, má to pro něj smysl.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.