Tohle je XTND. Doposud nejdokonalejší elektrický longboard

Tohle je XTND. Doposud nejdokonalejší elektrický longboard

Za výrobou stojí Ostraváci. Nyní spustili kampaň na Kicstarteru a mohou slavit úspěch

Za výrobou stojí Ostraváci. Nyní spustili kampaň na Kicstarteru a mohou slavit úspěch

Longboard je velmi dobře vybavený, má dokonce i integrované osvětlení

Longboard je velmi dobře vybavený, má dokonce i integrované osvětlení

Ano, uvnitř této tenké karbonové desky jsou i výměnné akumulátory.

Ano, uvnitř této tenké karbonové desky jsou i výměnné akumulátory.

Zadní světlo slouží i jako brzdové.

Zadní světlo slouží i jako brzdové.

Váží jen tři kila a profil desky nenarušují žádné výstupy s bateriemi.

Váží jen tři kila a profil desky nenarušují žádné výstupy s bateriemi.

Tvůrci se chlubí tím, že longboard dokáže velmi efektivně pracovat s energií. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění.

Tvůrci se chlubí tím, že longboard dokáže velmi efektivně pracovat s energií. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění.

Software se učí a přizpůsobuje vašemu jízdnímu stylu a terénu, ve kterém se pohybujete.

Software se učí a přizpůsobuje vašemu jízdnímu stylu a terénu, ve kterém se pohybujete.

K bezpečnosti přispívají světla - vepředu bílé a vzadu červené. Jejich aktivace se řídí světelným senzorem, případně skrze aplikaci.

K bezpečnosti přispívají světla - vepředu bílé a vzadu červené. Jejich aktivace se řídí světelným senzorem, případně skrze aplikaci.

Longboard se ovládá jednoduchým ovladačem do dlaně. K monitoringu kapacity, nastavení limitu rychlosti, navigaci a dalším doprovodným funkcím slouží mobilní aplikace.

Longboard se ovládá jednoduchým ovladačem do dlaně. K monitoringu kapacity, nastavení limitu rychlosti, navigaci a dalším doprovodným funkcím slouží mobilní aplikace.

Ta má i funkci zabezpečení, která vám dám vědět, pokud se longboard pohne.

Ta má i funkci zabezpečení, která vám dám vědět, pokud se longboard pohne.

Je to ideální dopravní prostředek do města. Podmínkou jsou ale silnice bez kočičích hlav a velkých výmolů

Je to ideální dopravní prostředek do města. Podmínkou jsou ale silnice bez kočičích hlav a velkých výmolů

Za hodinu máte plně nabito, na 75% kapacity se dostanete už po půl hodině.

Za hodinu máte plně nabito, na 75% kapacity se dostanete už po půl hodině.

Dojezd na jedno nabití je 20 km, přičemž motor s výkonem 1800 W umožní jezdit rychlostí až 45 km/h a zvládne vyjet 20% stoupání.

Dojezd na jedno nabití je 20 km, přičemž motor s výkonem 1800 W umožní jezdit rychlostí až 45 km/h a zvládne vyjet 20% stoupání.

Vývoj trval několik let

Vývoj trval několik let

Tvůrci s prototypy předvedli na veletrhu CES

Tvůrci s prototypy předvedli na veletrhu CES

Konkurence z Brna - Watt board. Nemá tak snové parametry, ale je mnohem levnější a už se prodává.

Konkurence z Brna - Watt board. Nemá tak snové parametry, ale je mnohem levnější a už se prodává.

Watt board váží 6 kg, uhání až třicítkou a dojede 15 km.

Watt board váží 6 kg, uhání až třicítkou a dojede 15 km.

Deska je dřevěná a akumulátory jsou připevněny zespod.

Deska je dřevěná a akumulátory jsou připevněny zespod.

Za výrobou stojí Ostraváci. Nyní spustili kampaň na Kicstarteru a mohou slavit úspěch
Longboard je velmi dobře vybavený, má dokonce i integrované osvětlení
Ano, uvnitř této tenké karbonové desky jsou i výměnné akumulátory.
Zadní světlo slouží i jako brzdové.
32
Fotogalerie

Český elektrický longboard XTND je z karbonu a peláší až 45 km/h. Je o něj obrovský zájem

Prodloužené skateboardy, tzv. longboardy, s elektrickým pohonem, to není nic nového. Na jednom takovém jsem se proháněl už před dvěma lety na veletrhu CES. Jenže XTND je něco jiného. Je to elektrický longboard bez kompromisů od českých tvůrců. Dnes s ním vyšli na Kickstarter a během několika hodin získali přes 100 tisíc dolarů od prvních zájemců.

Tenký, lehký, výkonný

XTND je především neskutečně tenký a lehký longboard. Váží jen tři kila a profil desky nenarušují žádné výstupy s bateriemi. Deska je totiž vyrobena z karbonu a akumulátory zabudovány dovnitř. Přesto zůstávají snadno vyměnitelné.

Za hodinu máte plně nabito, na 75% kapacity se dostanete už po půl hodině. Nabíjet lze bezdrátově. Dojezd na jedno nabití je 20 km, přičemž motor s výkonem 1800 W umožní jezdit rychlostí až 45 km/h a zvládne vyjet 20% stoupání.

Tvůrci se chlubí tím, že longboard dokáže velmi efektivně pracovat s energií. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění. Nicméně software se učí a přizpůsobuje vašemu jízdnímu stylu a terénu, ve kterém se pohybujete. Software rovněž rozezná vaše jízdní schopnosti a podle toho přizpůsobí své reakce a rychlostní limity. Hlídá také správnou pozici nohou na desce. A když z longboardu náhodou v krizi seskočíte, sám hned zabrzdí.

XTND Board 3.jpg
XTND Board 14.jpgXTND Board 15.jpg
XTND je ideální dopravní prostředek do města. Chce to ale silnice bez větších výmolů

Longboard se ovládá jednoduchým ovladačem do dlaně. K monitoringu kapacity, nastavení limitu rychlosti, navigaci a dalším doprovodným funkcím slouží mobilní aplikace. Ta má i funkci zabezpečení, která vám dám vědět, pokud se odložený longboard pohne.

K bezpečnosti přispívají světla - vepředu bílé a vzadu červené. Jejich aktivace se řídí světelným senzorem, případně skrze aplikaci. Zadní světlo rovněž slouží jako brzdové.

Silná konkurence

Je to elektrický longboard s doposud nejlepšími vlastnostmi. Po několika letech vývoje se tvůrci s prototypy předvedli na veletrhu CES a dnes spustili kampaň na Kickstarteru. Cílovou částku sta tisíce dolarů získali za několik hodin. Kdo tvůrce na Kickstarteru podpoří, získá longboard XTND z první dodávky za zvýhodněnou cenu. Prvních sto kusů bylo za 999 dolarů, což se velmi rychle vyprodalo, nyní je dalších 500 kusů k dispozici za 1099 dolarů (cca 26 tisíc korun bez daně). Finální cena by měla být 1 749 dolarů.

Ostraváci z XTND však nejsou jediní z Česka, kteří chtějí ve světě prorazit s elektrickými longboardy. Rovněž brněnský startup Watt nabízí atraktivní elektrické svezení. Je sice dvakrát těžší, nabíjí se déle, není z karbonu, chybí mu chytré funkce a nemá osvětlení. Ale uhání třicítkou, dojede až 15 km, rovněž se nezalekne prudkého kopce a hlavně - můžete si ho koupit hned, a to za 15 434 Kč.

2017 05 24 (15 12 23).jpg2017 05 24 (15 12 31).jpg2017 05 24 (15 12 37).jpg
Také brněnský startup Watt přišel s elektrickými longboardy. Není to ale takový technologický hign-end

Nejsilnější globální konkurencí je Boosted, který už se na trhu etabloval a své elektrické longboardy nabízí třetím rokem. Ceny jsou od 1299 dolarů, ale vlastnosti mají horší než XTND. Mezitím se ovšem objevují další výrobci, nechybí pochopitelně ani levnější čínská řešení s nejistými vlastnostmi.

Určitě si přečtěte

Články odjinud