Vesmír | Čína

Čína chce v roce 2020 vypustit kosmickou loď nové generace. Bude létat jako letadlo

Zaměstnanci China Aerospace Science and Technology Corporation (CASTC) vydali před několika dny prohlášení, podle kterého Čína v roce 2020 uvede do provozu kosmickou loď nové generace.

Podle dostupných informací by měla být použitelná opakovaně (stejně jako Falcon 9 od SpaceX) a létat stejně jako letadlo. Právě druhá zmíněná schopnost ji bude výrazně odlišovat od klasických raket.

Předpokládá se, že dotyčný dopravní prostředek zkrátka odstartuje z ranveje a vysoko v atmosféře aktivuje svůj náporový pohon (ramjet). Raketové motory mu následně umožní dostat se na orbit.

Použitá technologie rovněž bude umožňovat snadnou údržbu. To by v konečném důsledku mělo snížit náklady na budoucí starty a umožnit zvýšení jejich frekvence.

„V současné době Čína vyvíjí své vlastní opakovaně použitelné kosmické lodě, které mohou vzlétat i přistávat vodorovně,“ uvedl Liu Shiquan z CASTC v červnu. „Už jsme dokončili několik zásadních pozemních zkoušek motorů a dalších klíčových komponent, které přinesly pozoruhodné úspěchy.“

Není bez zajímavosti, že vodorovně měly létat i raketoplány NASA. Ta však tuto myšlenku nakonec opustila. V mezičase začal Virgin Galactic pracovat na SpaceShipTwo a XCOR na Lynxu (byť tento projekt byl pozastaven kvůli nedostatku finančních prostředků), ale obě tyto lodě byly navrženy pouze pro suborbitální lety.

Zdroj: Futurism, Ilustrační foto: Reaction Engines Ltd

Diskuze (8) Další článek: Nečekané spojenectví: Intel bude vyrábět procesory s grafickým čipem AMD

Témata článku: Vesmír, Technika, SpaceX, Doprava, Čína, Raketa, Letadla, Falcon, Raketoplány, Virgin Galactic, Generace, Konečný důsledek, Náporový pohon, Reaction Engine, Finanční prostředek, Letadlo, Dostupná informace, Snadná údržba, Použitá technologie, Loď, Klíčový komponent, Současná doba, Kosmická loď, Raketový motor, SpaceShipTwo

Proč byste měli rozmazávat SPZ aut na fotkách, které vystavujete na web

** Na fotkách aut nahraných na web je dobré rozmazat SPZ ** Značku dokáže z obrázku přečíst Google i Facebook ** SPZ může naplnit podstatu osobního údaje

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

** V čem spočívá nebezpečí nemoci COVID-19? ** Jak se testuje její přítomnost v těle? ** Jak se ničí UVC i ozónem a proč už CNN mluví o pandemii?