Čína chce v roce 2020 vypustit kosmickou loď nové generace. Bude létat jako letadlo

Zaměstnanci China Aerospace Science and Technology Corporation (CASTC) vydali před několika dny prohlášení, podle kterého Čína v roce 2020 uvede do provozu kosmickou loď nové generace.

Podle dostupných informací by měla být použitelná opakovaně (stejně jako Falcon 9 od SpaceX) a létat stejně jako letadlo. Právě druhá zmíněná schopnost ji bude výrazně odlišovat od klasických raket.

Předpokládá se, že dotyčný dopravní prostředek zkrátka odstartuje z ranveje a vysoko v atmosféře aktivuje svůj náporový pohon (ramjet). Raketové motory mu následně umožní dostat se na orbit.

Použitá technologie rovněž bude umožňovat snadnou údržbu. To by v konečném důsledku mělo snížit náklady na budoucí starty a umožnit zvýšení jejich frekvence.

„V současné době Čína vyvíjí své vlastní opakovaně použitelné kosmické lodě, které mohou vzlétat i přistávat vodorovně,“ uvedl Liu Shiquan z CASTC v červnu. „Už jsme dokončili několik zásadních pozemních zkoušek motorů a dalších klíčových komponent, které přinesly pozoruhodné úspěchy.“

Není bez zajímavosti, že vodorovně měly létat i raketoplány NASA. Ta však tuto myšlenku nakonec opustila. V mezičase začal Virgin Galactic pracovat na SpaceShipTwo a XCOR na Lynxu (byť tento projekt byl pozastaven kvůli nedostatku finančních prostředků), ale obě tyto lodě byly navrženy pouze pro suborbitální lety.

Zdroj: Futurism, Ilustrační foto: Reaction Engines Ltd

Témata článku: Vesmír, Technika, Čína, SpaceX, Doprava, Letadla, Raketa, Falcon, Raketoplány, Virgin Galactic, Finanční prostředek, Nová generace, Použitá technologie, Futurism, Loď, Snadná údržba, Ilustrační foto, Lynx, Dostupná informace, Raketový motor, Generace, Současná doba, Kosmická loď, China, Konečný důsledek

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu

Dnes | Mihulka Stanislav | 2

Sluneční soustavou proletěl první mezihvězdný asteroid. Vypadá velmi podivně!

** Astronomové nedávno objevili první mezihvězdný asteroid. ** Tvar a složení neodpovídají žádnému objektu ve Sluneční soustavě. ** Asteroid přiletěl ze souhvězdí Lyry a dostal jméno `Oumuamua.

Včera | Kubala Petr | 19