Další studie prokázala spojitost mezi očkováním a autismem. Má to ale háček

5. září byla v Journal of Inorganic Biochemistry zveřejněna studie, z jejíchž výsledků plyne, že existuje vazba mezi autismem a hliníkem obsaženým ve vakcínách. Několik odborníků v ní tvrdí, že tento kov u myší vyvolal symptomy „shodné s těmi autistickými“.

Netřeba asi dodávat, že na internetu to vyvolalo další bouřlivé diskuse. Někteří dotyčný výzkum okamžitě začali glorifikovat, zatímco jiní ho naopak kritizovali. Například chirurg David Gorski z Wayne State University prohlásil, že šlo o „mučení myší ve jménu antivakcinační pseudovědy“.

Netrvalo však dlouho a komunita webu PubPeer, který svým uživatelům umožňuje analyzovat a komentovat vědecké články, zjistila, že některé obrázky jsou evidentně zmanipulovány – a to tak, aby zdánlivě prokazovaly něco, co ve skutečnosti neprokazují.

Jeden z autorů studie, Dr. Chris Shaw, se k celé záležitosti rozhodl postavit čelem a problematické obrázky překontrolovat. Následně požádal Journal of Inorganic Biochemistry o stažení článku.

Během rozhovoru pro CBC News se Shaw hájil tím, že neví, jak mohlo k manipulacím dojít, neboť už nemá k dispozici původní data. Uspokojivou odpověď nedokázal poskytnout ani na jinou nadmíru zajímavou otázku – totiž jak je možné, že si těchto „drobných vad na kráse“ nevšiml ještě před publikací.

Sečteno a podtrženo, senzace se opět nekoná. Vakcíny (podobně jako třeba antibiotika a další léky) samozřejmě mají určité nežádoucí účinky, které nelze považovat za bezvýznamné a měla by jim tak být věnována odpovídající pozornost. Nicméně autismus mezi ně podle všeho opravdu nepatří.

Zdroj: IFLScience

Témata článku: Výzkum, Medicína, Zdraví, Manipulace, Vakcinace, Autismus, Shaw, Drobná vada, Původní data, Háček, Spojitost, Zajímavá otázka, Symptom, Očkování, Vakcína, Studie

Pozemské mikroorganismy mohou cestovat vesmírem na kosmickém prachu

** Nový výzkum Edinburské univerzity potvrdil cestování mikroorganismů vesmírem ** Mikroorganismy si mohou „stopnout“ částice kosmického prachu a přesouvat na nich mezi planetami jednoho planetárního systému ** Pokud ale jde o cestování mikroorganismů mezi hvězdami, tak tam jsou odborníci mnohem skeptičtější

Dnes | Mihulka Stanislav

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu