DARPA chce odposlouchávat mozky. Vyvíjí implantát, který přečte milion neuronů

Loni v lednu americká obranná agentura DARPA oznámila smělý grantový program NESD (Neural Engineering System Design), v rámci kterého chtěla zaúkolovat vědce, aby vyvinuli doposud nejpokročilejší senzor mozkové aktivity.

Zatímco ty současné nejvyvinutější technologie dokážou číst signály až z několika set tisíc neuronů, program NESD má za úkol vyvinout implantát, který by to dokázal s milionem neuronů! Ten vykřičník je na konci věty zcela oprávněně, podobný a tak smělý plán je totiž opravdu unikátní a to i s ohledem na to, že DARPA pochopitelně touží po obousměrné komunikaci.

Mozkový implantát příští generace, který vyvíjí Paradromics, jeden z členů programu NESD

Hotová technologie by mohla dramaticky posunout stav v oblasti protetik a chytrých implantátů příští generace, které pomohou třeba sluchově i vizuálně postiženým.

Ačkoliv je však ovládnutí milionu neuronů úctyhodná meta, nutno podotknout, že o žádný Matrix se zatím ani náznakem nejedná, zdravý lidský mozek jich totiž podle Phillipa Alvedy, který program loni odstartoval, čítá neskutečných 86 miliard.

Milionová meta každopádně není definitivní cíl, ale pouze onen pomyslný počátek. Pokud totiž vývoj nového implantátu – jakéhosi digitálního rozhraní mezi mozkem a jeho elektrobiochemickými reakcemi a elektronikou – dopadne dobře, DARPA počítá s tím, že metu opět navýší. K tomu ji má pomoci šestice vědeckých týmů, se kterými se nyní pochlubila na svém webu: Brown University, Columbia University, Fondation Voir et Entendre, John B. Pierce Laboratory, Paradromics, Inc. a University of California, Berkeley.

Mozek prý dokáže vytvářet až jedenáctirozměrné struktury:

Témata článku: Věda, DARPA, Výzkum, Mozek, Pentagon, Armáda, Medicína, Matrix, Meta, Kalifornie, Neurony, Příští generace, Smělý plán, Vědecký tým

• Mumrli 13. 7. 2017 11:54:05
    To snad nikdo nečeká, že by se někdy v budoucnu chtěli propojit s každým...
  • Enfonator 13. 7. 2017 9:36:19
    Všetko, čo sa dá zneužiť, sa aj zneužije..

Jak vyhubit veškerý život na Zemi: vědci zkoumali tři možné scénáře

** Nejodolnějšími organismy na Zemi jsou želvušky ** K úplnému vyhubení života na Zemi je potřeba skutečně velké události ** Vědci se podívali na tři scénáře: výbuch supernovy, gama záblesk nebo dopad asteroidu

Včera | Kubala Petr | 13

Potvrzeno: Za peníze si lze koupit i štěstí!

26.  7.  2017 | Černý Jiří | 14

Prolomí tanec tří mrtvých hvězd teorii relativity?

** Einsteinova obecná teorie relativity je jedním z hlavních pilířů dnešní fyziky ** To ale vědcům nebrání, aby se ji neustále nepokoušeli sesadit z trůnu ** Tentokrát k jejímu testování využili systém pulzaru PSR J0337+1715

26.  7.  2017 | Mihulka Stanislav

Skládáte origami? Pomozte NASA!

24.  7.  2017 | Černý Jiří