Dejte si pozor, jak mluvíte na psa. Jen slovem ho neoblafnete

Každý, kdo má doma psa, dobře ví, že jeho čtyřnohý mazlíček rozumí nejen jednotlivým příkazům, ale i intonaci. Pokud řeknete jeden příkaz s negativní, pozitivní a neutrální emocí, pes samozřejmě pozná rozdíl a patřičně zavrtí ocasem.

Tuto pokročilou mentální schopnost se pokusil ověřit i tým vědců, který se se svými závěry pochlubil v časopisu Science. Výzkumníci nejprve vycvičili třináct psů k tomu, aby dokázali stabilně ležet uvnitř funkční magnetické rezonance, která snímala aktivitu jejich mozku. Poté jim v různých intonacích říkali všemožná slova a měřili, jak reagují.

Vědci naučili tucet psů ležet ve funkční magnetické rezonanci, a pak si s nimi povídali. Stroj měřil aktivitu jejich mozku.

Změřená emoční a slovní rozlišovací schopnost byla obdivuhodná, a kdyby se akustický projev psíků neomezoval výhradně na štěkot, kňučení a škemrání před ledničkou, možná bychom si s nimi při troše cviku po večerech i popovídali.

Ostatně, už to celá desetiletí tak trochu děláme, jen pomocí nonverbálních technik, psi totiž používáme jako skvělé čtyřnohé psychoterapeuty třeba v rehabilitaci – tzv. kanisterapii.

Témata článku: Věda, Zajímavosti, Pes, Obdivuhodný stroj

Jak vyhubit veškerý život na Zemi: vědci zkoumali tři možné scénáře

** Nejodolnějšími organismy na Zemi jsou želvušky ** K úplnému vyhubení života na Zemi je potřeba skutečně velké události ** Vědci se podívali na tři scénáře: výbuch supernovy, gama záblesk nebo dopad asteroidu

Včera | Kubala Petr | 13

Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher a z kluků superhrdinové

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

25.  7.  2017 | Doupě.cz