Dopad asteroidu na Zemi: Tohle se odehraje v atmosféře předtím, než zemřeme

Co se stane, když naší planetu zasáhne asteroid? Hledáním co možná nejpřesnější odpovědi na tuto otázku se zabývají i odborníci NASA. Ti nyní vytvořili nové simulace, které mj. ukazují, co by se s vesmírnou horninou dělo během její cesty k povrchu Země.

Dotyčné simulace byly vytvořeny na superpočítači Pleiades pomocí programů Cart3D a ALE3D a zahrnují dopady několika asteroidů různých velikostí. Na videu níže můžete vidět objekt velikostně odpovídající čeljabinskému meteoritu, který do zemské atmosféry vstupuje rychlostí kolem 20 km/sec.

Jakmile k tomu dojde, asteroid se začne tavit, vypařovat a nakonec se rozpadne. Žlutou a oranžovou barvou je vyvedena horká, vysokotlaká rázová vlna, která se v jeho okolí vytváří.

Právě tato vlna podle NASA způsobí, že asteroid se „rozlamuje a zplošťuje jako palačinka“. Jednotlivé fragmenty (černé) sice nepůsobí příliš nebezpečně, jenže pravý opak je pravdou. Ve skutečnosti jsou mnohem destruktivnější, než byste si mohli myslet.

„Rozptýlené fragmenty ukládají většinu energie do atmosféry v relativně krátké vzdálenosti a vytvářejí nebezpečné nárazové vlny a tepelné záření na zemi,“ vysvětlila NASA.

Diskuze (5) Další článek: Pojďme programovat elektroniku: Mikrovlnný detektor pohybu, který odhalí, co se děje doma i u sousedů

Témata článku: NASA, Výzkum, Země, Simulace, Smrt, Zajímavosti, Asteroidy, Meteorit, Dopad asteroidu, Hornina, Palačinka, Asteroid, Fragment, Rázová vlna, Horký objekt, ATM, Tepelné záření, ASTER, Dopad, Náraz, Nebezpečné záření, Atmosféra, Povrch země, Km/s

Musk v e-mailu varuje před bankrotem SpaceX. Ohroženy mohou být starty raket i Starlink

** Elon Musk popsal v e-mailu kritickou situaci kolem motorů Raptor ** Pokud se potíže nevyřeší, může firmě hrozit bankrot ** Sám Musk zrušil dovolenou a šel pracovat na výrobní linku

StarshipSpaceXElon Musk
Seagate začne prodávat 20TB pevné disky i běžným smrtelníkům
ÚložištěPevné diskySeagate

Mobilní protivzdušný systém Skynex z Německa během testu vyřídil osm malých dronů

** Německá společnost Rheinmetall nedávno představila nový pozoruhodný systém protivzdušné obrany Skynex ** Ten může být vybaven senzory, zbraněmi, taktickým radarem i dalšími prvky ** Během testu si hravě poradil s hejnem osmi malých dronů

Nekonečný projekt Star Citizen vydělal už přes 400 milionů dolarů

Skončí někdy tato finanční výprava fanoušků?

ByznysSimulátory