Saturn | Cassini

Dvacetiletá mise sondy Cassini se blíží ke svému konci [video]

Sondě Cassini, která byla zkonstruována za účelem průzkumu Saturnu, pomalu dochází palivo nezbytné pro její ovladatelnost. Proto bude navedena do atmosféry zmíněné planety, kde přibližně v polovině září shoří. Ještě předtím však prozkoumá mezeru mezi Saturnem a vnitřními prstenci.

Přestože k této významné události - tzv. Grand Finale - dojde až za několik měsíců, NASA již zveřejnila povedené video, které průběh celé mise rekapituluje. Připomeňme, že Cassini byla vypuštěna 15. října 1997 a ke svému cíli dorazila v roce 2004. Za dobu své existence shromáždila spoustu vědecky významných dat.

Diskuze (2) Další článek: Asus uvedl nový 27palcový počítač v monitoru Zen AiO, má dotykový displej a vypadá jako iMac