Dvacetiletá mise sondy Cassini se blíží ke svému konci [video]

Sondě Cassini, která byla zkonstruována za účelem průzkumu Saturnu, pomalu dochází palivo nezbytné pro její ovladatelnost. Proto bude navedena do atmosféry zmíněné planety, kde přibližně v polovině září shoří. Ještě předtím však prozkoumá mezeru mezi Saturnem a vnitřními prstenci.

Přestože k této významné události - tzv. Grand Finale - dojde až za několik měsíců, NASA již zveřejnila povedené video, které průběh celé mise rekapituluje. Připomeňme, že Cassini byla vypuštěna 15. října 1997 a ke svému cíli dorazila v roce 2004. Za dobu své existence shromáždila spoustu vědecky významných dat.

Témata článku: Video, Vesmír, NASA, Výzkum, Cassini, Saturn

• Pavel Riedl 5. 4. 2017 21:26:53
    Když už vám to video drhne, tak ať se alespoň, proboha, automaticky...
  • Viktor Prudič 5. 4. 2017 14:54:14
    pěkné video, škoda že se tam nedá letět na výlet

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

Dnes | Polesný David, Čížek Jakub | 27

Zahřívá se vám počítač? Vědci vymysleli způsob, jak využít odpadní teplo k napájení dalšího počítače

** Procesory, grafické karty a další čipy generují obrovské množství tepla, které je nevyužité ** Vědci vymysleli způsob, jak teplo využít podobně jako elektřinu i v nanometrových velikostech ** Pomocí tepla by tak bylo možné napájet nové formy tepelných počítačů

Včera | Javůrek Karel | 2

Vědci nechali dopadnout 50 tisíc asteroidů a to i na Česko. Zkoumali, jak zemřete

** Vědci nechali v simulaci dopadnout na Zemi 50 tisíc asteroidů ** Velikost asteroidů byla 15 až 400 metrů ** Většinu lidí by zabila tlaková vlna, vítr a termální záření ** Vlny tsunami nejsou takovým problémem, jak se může zdát

21.  4.  2017 | Kubala Petr | 12

Jak dopravit léky proti nádorům do ženského těla? Spermiemi!

20.  4.  2017 | Mihulka Stanislav | 6