Fandím mu s elektromobily, s raketami, Hyperloopem, vrtáním, ... Prostě mám rád nějaký pokrok a nestačí mně znalecké úsudky šéfů IBM, kteří si mysleli, že na světě bude potřeba jen 5 počítačů. Má toho rozdělaného hodně a jediné, co tam z mého pohledu chybí, je VTOL, ale tomu on zase moc nevěří ... Dokonalý není nikdo.
V podstatě mě baví, když slyším, jak něco nejde a jemu se to podaří. No a minimálně přistání prvního stupně Falconu je již běžnou realitou, a to i na houpající se plošině na moři, a kolik chytrých vědělo, že se to nepodaří, že je to nesmysl. Takže proč by nemohl mít už promyšleno, jak bude vypadat infrastruktura kolem tunelů? Snílek je, ale blábolící blázen, který neví co dělá, to taky není.
No a co se týče těch kolon u výtahů ... Myslím, že taková věc se dá celkem jednoduše nasimulovat. Charakter dopravy osobními auty není problém zjistit. Velké procento aut z místa A odjíždí pryč z města a bude to i opačně. Jenže taková auta než vyjedou z města, tak prudí na každé křižovatce po cestě. Pokud odjede tunelem, pak je od něj trvale pokoj. Zácpy nejsou způsobeny tím, že je ve městě 3x tolik aut, k zácpám dojde i při nárůstu provozu o 10%. Jednoduše řečeno - křižovatka má propustnost 20 aut na jednu zelenou, ale jakmile tam přijede 22 na každou zelenou, pak dvě auta musí počkat na následující zelenou, jenže při tom čekání přijede dalších 22 aut, takže dohromady 24. Blikne zelená a projede 20 aut a na další zelenou zůstanou čekat 4 auta, atd. Za půl hodiny máte neprůjezdnou ulici, čtvrt, město, protože to zatížení prorůstá dál. Takže kdyby těch 10% provozu zmizelo tím, že auto směřující mimo město přijede k nejbližšímu výtahu, který má tunel zhruba požadovaným směrem, pak si troufnu tvrdit, že by to ten efekt mohlo přinést.