Elon Musk ukázal, jak bude vypadat skafandr pro lidskou posádku SpaceX (aktualizováno)

Aktualizováno 8. září: Na světě je nová fotografie připravovaného skafandru. Viz galerie, nebo Instagram Elona Muska.

–––––––

SpaceX má v plánu poslat první lidi do vesmíru možná už příští rok a to ve vlastní kosmické lodi Dragon, kterou už SpaceX ukazoval ve druhé generaci. Tentokrát ale Elon Musk ukázal i funkční design skafandru pro lidskou posádku.

Elon Musk zveřejnil fotku na jeho Instagramu a jak je vidět, jedná se o velmi jednoduchý design kombinující bílou a černou barvu s poměrně tenkým profilem. Helma vypadá velmi futuristicky, jako z nějakého vědeckofantastického filmu, což ale není na škodu a naopak to přidá na přitažlivosti celého projektu.

Video z testování přistávacích systémů kosmické lodi Dragon 2:

K fotografii Elon Musk ještě uvedl, že se jedná o funkční kus a bylo velmi těžké vybalancovat estetiku a funkčnost. Oblek již prošel testy ve vakuu a dalších fotek bychom se měli dočkat již brzy. Nutno ale ještě podotknout, že se jedná o obleky pro cestování a pohyb uvnitř lodi, nikoli pro venkovní použití.

Témata článku: Vesmír, Instagram, Elon Musk, SpaceX, Vědeckofantastický film, Skafandr, Posádka, ELO, Akt, Funkční kus, Bílá barva, Tenký profil, Lidská posádka, Venkovní použití, Druhá generace, Oblek, Nová fotografie, Dragon, Funkční design, Loď, První člověk, Kosmická loď, Příští rok