Galerie: Japonsko zveřejnilo úchvatné fotky Měsíce. Vypadají jako namalovaný kýč

Japonská vesmírná agentura JAXA po letech zveřejnila fotografický archiv z mise SELENE. Ostrovní země v roce 2007 vyslala na oběžnou dráhu Měsíce družici Kaguya, která snímkovala a natáčela povrch dvojicí 2,2megapixelových CCD HDTV kamer. Jedna měla širokoúhlý záběr, ta druhá pak zoom.

Vznikl tak unikátní set 450 fotografií a videí, které jsou nyní volně k dispozici pro nekomerční použití. Záběry jsou to mnohdy natolik kvalitní a s efekty odlesku, že díky absenci atmosféry svou ostrostí spíše připomínají práci v 3D modelačním softwaru. Jedná se však o reálné scény s pestrobarevnou Zemí na horizontu.

Podívejte se na výběr toho nejlepšího

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Diskuze (11) Další článek: Číňané postříkali listy uhlíkem. Larvy je sežraly a vyrobily uhlíkové hedvábí

Témata článku: Technologie, Vesmír, Věda, Japonsko, Astronomie, Měsíc, Fotografování, Selen, Fotka, JAXA, Jak, Nekomerční použití, Vesmírná agentura, Odlesk, Výpad, Galerie, HDTV, Gale, Kýč, NAM system, Oběžná dráha, Družice

Domácí síť bez kompromisů. Jak dosáhnout na maximální propustnost a dokonalé pokrytí

Rychlost sítě omezuje ten nejpomalejší prvek po cestě. Poradíme vám, jak vybudovat síť s maximální propustností a dokonalým pokrytím domácnosti.

SíťRouter
Test pěti solárních nabíječek. Od malé a zbytečné po skvělou, která utáhne i notebook

Přenosné solární nabíječky jsou určeny především pro drobnou elektroniku, ty větší si ale poradí i s notebooky velkými powerpacky nebo kombinací všeho.

Srovnávací testSolární energie