Galerie: Japonsko zveřejnilo úchvatné fotky Měsíce. Vypadají jako namalovaný kýč

Japonská vesmírná agentura JAXA po letech zveřejnila fotografický archiv z mise SELENE. Ostrovní země v roce 2007 vyslala na oběžnou dráhu Měsíce družici Kaguya, která snímkovala a natáčela povrch dvojicí 2,2megapixelových CCD HDTV kamer. Jedna měla širokoúhlý záběr, ta druhá pak zoom.

Vznikl tak unikátní set 450 fotografií a videí, které jsou nyní volně k dispozici pro nekomerční použití. Záběry jsou to mnohdy natolik kvalitní a s efekty odlesku, že díky absenci atmosféry svou ostrostí spíše připomínají práci v 3D modelačním softwaru. Jedná se však o reálné scény s pestrobarevnou Zemí na horizontu.

Podívejte se na výběr toho nejlepšího

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Diskuze (11) Další článek: Číňané postříkali listy uhlíkem. Larvy je sežraly a vyrobily uhlíkové hedvábí

Témata článku: Technologie, Věda, Vesmír, Japonsko, Astronomie, Fotografování, Měsíc, Odlesk, Jak, Kýč, Nekomerční použití, NAM system, Gale, Vesmírná agentura, Selen, Galerie, HDTV, JAXA, Fotka, Družice, Výpad, Oběžná dráha, Kamery na Mall.cz

Žádní mimozemšťané – původ záhadného objektu ʻOumuamua je patrně mnohem prostší
AstronomieMimozemský životSluneční soustava

Programování elektroniky: Krabičko, sepni kontakt a stáhni firmware

Dnes si ukážeme, jak v Arduinu sepnout kontakt, o kterém nic moc nevíme, a jak dálkově aktualizovat firmware na čipech ESP8266 a ESP32.

Pojďme programovat elektroniku