Kvantové počítače | Chemie

IBM provedlo rekordně složitou chemickou simulaci na kvantovém počítači

Inženýři z IBM namodelovali interakce mezi subatomárními částicemi dosud největší komplexní molekuly. Dotyčná simulace byla provedena na supravodivém hardwaru a představuje velký posun v oblasti kvantové výpočetní techniky.

Konkrétně se jednalo o molekulu hydridu beryllnatého (BeH2). Ta byla vybrána mj. proto, že mezi berylliem a dvěma vodíky se nestále odehrává spousta věcí, se kterými si počítač musel poradit.

Cílem projektu bylo navrhnout účinný algoritmus, který by popisoval uspořádání částic v molekulách se třemi atomy.

"Naše schéma kontrastuje s dříve studovanými kvantovými simulačními algoritmy, které se zaměřují na přizpůsobení klasických schémat molekulární simulace kvantovému hardwaru, čímž se neefektivně zohledňují omezené režie současných kvantových zařízení,"“ uvedli experti z IBM na svém blogu.

„Takže místo toho, abychom vynucovali klasické výpočetní metody na kvantovém hardwaru, tento přístup jsme otočili a položili si následující otázku: Jak lze extrahovat maximální kvantovou výpočetní sílu z našeho sedmiqubitového procesoru? Naše odpověď kombinuje řadu hardwarově efektivních technik k řešení tohoto problému,“ dodali.

Dotyčný výzkum pomůže vydláždit cestu nové generaci kvantových počítačů, které budou schopny řešit ještě větší molekuly. Pokud bychom dokázali mnohem přesněji predikovat interakce různých sloučenin, mohli bychom například snadněji vylepšovat léky nebo zaznamenat jejich nežádoucí vedlejší účinky ještě předtím, než začnou klinické testy.

Zdroj: IBM

Diskuze (2) Další článek: Do Map od Googlu můžete nově nahrávat videa

Témata článku: Hardware, Výzkum, IBM, Simulace, Kvantové počítače, Chemie, Molekuly, Molekula, Klasické schéma, Počítač, REK, Následující otázka, Nová generace, Algoritmus, Velký posun, Kvantový počítač, Schéma, Účinky, Částice, Klinický test, Interakce, Subatomární částice, Beryl

Dost bylo moderních Windows 10. Pojďme je přebarvit zpět na Windows 95

** Stařičké Windows 2000 nedávno oslavily 20 let ** Někteří z vás si postěžovali, že to byly poslední hezké Windows ** Fajn, ukážeme vám, jak přebarvit Desítky o 25 let zpět

Proč byste měli rozmazávat SPZ aut na fotkách, které vystavujete na web

** Na fotkách aut nahraných na web je dobré rozmazat SPZ ** Značku dokáže z obrázku přečíst Google i Facebook ** SPZ může naplnit podstatu osobního údaje

Výkon herního počítače za 139 Kč nebo i úplně zadarmo. Geforce Now startuje!

** Dlouhý betatest končí a nyní všichni mohou hrát přes internet ** Nemusíte žádné hry kupovat znovu. Jede to, co už máte v knihovnách na Steamu, Uplay, Battle.net a jinde ** Roční náklady odpovídají ceně jedné běžné hry