Jak používat mobil v posteli, aniž by vám narušoval spánek

Jak používat mobil v posteli, aniž by vám narušoval spánek

Mobilní telefony, tablety atd. prostě do blízkosti postele nepatří. Řada lidí má totiž tendence kontrolovat textové zprávy, Facebook, Twitter… i v pozdních nočních hodinách, což jejich organismu vůbec nesvědčí.

Potvrdilo se to i během nové studie, jejíž účastníci obdrželi brýle blokující modré světlo z elektronických zařízení a následně byli požádáni, aby ve své obvyklé „digitální rutině“ pokračovali. Všichni usnuli rychleji a spali lépe i déle než obvykle.

Výzkumníci z University of Houston navíc zjistili, že nošení těchto brýlí zvyšuje hladinu hormonu melatoninu – a to o celých 58%. To je mnohem větší nárůst, než jakého dosáhnete například konzumací různých pochybných doplňků stravy.

„Nejdůležitější je, že modré světlo v noci opravdu zhoršuje kvalitu spánku,“ uvedla vedoucí badatelka Lisa Ostrin. „A spánek je velmi důležitý pro regeneraci mnoha funkcí našeho těla.“

Těchto skutečností jsou si vědomi i výrobci, kteří do systémů iOS, MacOS, Windows a Android začali integrovat speciální noční režimy. Momentálně je ale nejlepším řešením (pokud si odmyslíme nepravděpodobnou možnost, že s tímto zlozvykem dokážete skoncovat) nějaký filtr modrého světla.

„Nasazením brýlí blokujících modré světlo snížíme vstup do fotoreceptorů, takže si můžeme zlepšit spánek a současně pokračovat v používání našich zařízení,“ konstatovala Ostrin. „To je skvělé, protože v noci stále můžeme být produktivní“.

Zdroj: University of Houston

Témata článku: Facebook, Windows, Twitter, Mobilní telefon, Android, Výzkum, Brýle, Smartphone, Zdraví, Spánek, Světlo, Textová zpráva, Noční režim, Nejlepší řešení, Houston, Modré světlo, Mobil, Nová studie, University of Houston, Elektronické zařízení, Postel