Jak psi pomáhají zlepšit zdraví dětí

Pokud přemýšlíte o pořízení čtyřnohého kamaráda, máme pro vás dva další dobré důvody proč se přiklonit k variantě „ano“. Nová studie zjistila, že jedinci, jejichž matky měly v období těhotenství (či tří měsíců po porodu) psa, méně trpí alergiemi a problémy s nadváhou.

Přítomnost psa totiž mj. znamená i přítomnost řady mikroorganismů, které dětem pomáhají vytvářet si lepší imunitu. Z daného hlediska jsou důležité zejména bakterie Ruminococcus a Oscillospira, spojované rovněž s nižší obezitou. Odborníci proto zjišťovali, kolik jich ve střevech tříměsíčních miminek žije.

„Pokud se v domácnosti nacházel pes, množství těchto dvou bakterií dvojnásobně vzrostlo,“ konstatovala epidemioložka Anita Kozyrskyj z University of Alberta.

Psi mohou obohatit střevní biom dětí jak přímo, tak nepřímo – tedy prostřednictvím matky. Jinými slovy, tento efekt se projevil i v rodinách, které se ještě před narozením dítěte rozhodly svého mazlíčka zbavit.

Z výsledků dotyčné studie rovněž plyne, že chov domácích zvířat snižuje pravděpodobnost přenosu vaginálního GBS (streptokok skupiny B) během porodu. Tato nebezpečná bakterie novorozencům může způsobit zápal plic.

Zdroj: University of Alberta

Témata článku: Výzkum, Medicína, Děti, Zdraví, Zvířata, Pes, Novorozenec, Střevo, Banán, Dítě

• jaramat 11. 4. 2017 1:08:31
    Psů je dneska jak psů. Prakticky každej to má, nechává to volně pobíhat...
  • dušan rajninec 10. 4. 2017 15:58:25
    Môj známy , alergolog , ordinoval bohatým rodičom detí čo mali všelijaké...
  • dolph1888 10. 4. 2017 15:29:17
    Já měl prababičku a pratetu na vesnici, takže brzký kontakt s kozou, ovcí,...

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

** Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak ** Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země ** Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

Dnes | Mihulka Stanislav | 2