Jak psi pomáhají zlepšit zdraví dětí

Pokud přemýšlíte o pořízení čtyřnohého kamaráda, máme pro vás dva další dobré důvody proč se přiklonit k variantě „ano“. Nová studie zjistila, že jedinci, jejichž matky měly v období těhotenství (či tří měsíců po porodu) psa, méně trpí alergiemi a problémy s nadváhou.

Přítomnost psa totiž mj. znamená i přítomnost řady mikroorganismů, které dětem pomáhají vytvářet si lepší imunitu. Z daného hlediska jsou důležité zejména bakterie Ruminococcus a Oscillospira, spojované rovněž s nižší obezitou. Odborníci proto zjišťovali, kolik jich ve střevech tříměsíčních miminek žije.

„Pokud se v domácnosti nacházel pes, množství těchto dvou bakterií dvojnásobně vzrostlo,“ konstatovala epidemioložka Anita Kozyrskyj z University of Alberta.

Psi mohou obohatit střevní biom dětí jak přímo, tak nepřímo – tedy prostřednictvím matky. Jinými slovy, tento efekt se projevil i v rodinách, které se ještě před narozením dítěte rozhodly svého mazlíčka zbavit.

Z výsledků dotyčné studie rovněž plyne, že chov domácích zvířat snižuje pravděpodobnost přenosu vaginálního GBS (streptokok skupiny B) během porodu. Tato nebezpečná bakterie novorozencům může způsobit zápal plic.

Zdroj: University of Alberta

Témata článku: Výzkum, Medicína, Zdraví, Bakterie, Děti, Zvířata, Banán, Dítě, Střevo, Nová studie, Domácí zvíře, Novorozenec, Pes, Robotický pes, Zdraví dětí, Porod

Rekonstrukce 3D objektu z poškozených a omezených dat

** Vědci představili nový snímací systém pro 3D objekty, který zvládne digitalizaci i ze špatných dat ** Rekonstrukce je možná z poškozených i neúplných reálně nasnímaných dat ** Nová technologie je důležitá jak pro skenování, tak i rozpoznávání objektů v reálném čase

Včera | Javůrek Karel

Nálada ovlivňuje imunitu: Schizofrenie jako důsledek autoimunitní reakce?

** Je dobře známo, že průběh imunitních reakcí je více či méně negativně ovlivněn duševním rozpoložením ** Velmi zajímavé je například jasně prokázané „placebové“ ovlivnění imunopatologických reakcí ** Odborníci se tyto poznatky snaží využít k tvorbě nových způsobů léčby