Jak se astronauti v nouzi rychle dostanou ze startovací věže dolů? Lanovkou

NASA v těchto dnech testovala staronový systém pro rychlou evakuaci astronautů a techniků ze startovní věže – lanovku. Použije se, kdyby se během přípravy na start objevily náhlé problémy a bylo nutné lidi hned dostat pryč od nosné rakety.

Lanovka je instalovaná na startovacím komplexu 41 v Kennedyho vesmírném středisku. Odsud budou startovat vesmírné lodě Boeing CST-100 Starliner s lidskou posádkou k ISS.

Tímto způsobem může rychle sjet z věže dolů až 20 osob. Dostanou se do dostatečné vzdálenosti od problematické rakety.

Z komplexu 41 doposud startovaly pouze lety bez posádky, tento evakuační systém proto zatím nebyl potřeba.

Podobný systém pro záchranu posádky a obsluhy ze startovací věže měly i lety Apollo. Nikdy ale nebyl použit. Pro plánovaný i neplánovaný odchod vždy stačil běžný výtah.

Diskuze (1) Další článek: Pirátí každý desátý Čech, jsme průměrem Evropy

Témata článku: Vesmír, NASA, Kosmonautika, Mezinárodní vesmírná stanice, Raketa, Boeing, Apollo, Zajímavosti, Starliner, Lano, B-Start, Lanovka, DOS, Posádka, LAN, Kennedy, Astron, Startovací komplex, Astronaut, Jak, Boeing 767, Vesmírné středisko, Náhlý problém, Systém, Boeing C

Jak zvýšit herní výkon ve Windows 11? Vypněte tyhle funkce, radí Microsoft

**Windows 11 na některých počítačích aktivují bezpečnostní funkci Integrita paměti. **Virtualizační funkce ale negativně ovlivňují herní výkon. **Pokud některé funkce vypnete, můžete tím herní výkon posílit.

Windows 11Microsoft