NASA

Jak se astronauti v nouzi rychle dostanou ze startovací věže dolů? Lanovkou

NASA v těchto dnech testovala staronový systém pro rychlou evakuaci astronautů a techniků ze startovní věže – lanovku. Použije se, kdyby se během přípravy na start objevily náhlé problémy a bylo nutné lidi hned dostat pryč od nosné rakety.

Lanovka je instalovaná na startovacím komplexu 41 v Kennedyho vesmírném středisku. Odsud budou startovat vesmírné lodě Boeing CST-100 Starliner s lidskou posádkou k ISS.

Tímto způsobem může rychle sjet z věže dolů až 20 osob. Dostanou se do dostatečné vzdálenosti od problematické rakety.

Z komplexu 41 doposud startovaly pouze lety bez posádky, tento evakuační systém proto zatím nebyl potřeba.

Podobný systém pro záchranu posádky a obsluhy ze startovací věže měly i lety Apollo. Nikdy ale nebyl použit. Pro plánovaný i neplánovaný odchod vždy stačil běžný výtah.

Diskuze (1) Další článek: Pirátí každý desátý Čech, jsme průměrem Evropy

Témata článku: Vesmír, NASA, Zajímavosti, Boeing, Mezinárodní vesmírná stanice, Raketa, Apollo, Starliner, Nouze, Boeing 777, Kennedy, Věž, Boeing C, Dostatečná vzdálenost, Lidská posádka, Lano, Boeing 767, LAN, Dol, LAN ?, Astron, Astronaut, Vesmírná loď, DOS, Náhlý problém

Bitcoin: analýza jeho ceny a prognóza, kam se může ubírat

** Podívejte se na několik různých pohledů na cenu Bitcoinu ** Různé predikce se často silně rozcházely, teď se ale celkem shodují ** Pravděpodobný je krátkodobý pokles, ale dlouhodobý růst

Květnové Windows 10 jsou za dveřmi: Co přinesou nového?

** Windows 10 May 2019 Update se blíží ** Hlavní viditelnou změnou je bílé téma ** Novinek je ale samozřejmě mnohem více