Jak to vypadá, když roztočíte fidget spinner ve vesmíru

Fidget spinnery se v poslední době těší obrovské oblibě. Nyní se této hračky konečně dočkali i astronauti na Mezinárodní kosmické stanici (ISS) a mohli tak vyzkoušet, jak funguje v podmínkách mikrogravitace.

Ray Bresnik zveřejnil povedené video, ve kterém on a jeho kolegové se spinnerem (samozřejmě značky NASA) zkoušejí dělat různé kousky. Asi nejlepší jsou záběry na spinner volně plující vzduchem – zvláště okamžik, kdy se v pozadí objeví naše planeta.

A pokud se budete dívat opravdu pozorně, uvidíte, že logo NASA se nejprve nepohybuje... ale pak se rychle začíná otáčet spolu se zbytkem zařízení.

Centrální část, kterou za normálních okolností svíráte svými prsty (zatímco dalším prstem či druhou rukou spinner „startujete“) totiž ve stavu beztíže nevydrží v klidu.

„Dochází k vyrovnání rychlosti středového kroužku a vnějšího kroužku a celá věc rotuje jako jednotka,“ uvedla NASA.

Někoho by mohlo napadnout, že ve vesmíru se spinner nejspíš bude točit mnohem delší dobu než na Zemi. Tření v centrálním kuličkovém ložisku je ale dostatečné na to, aby ho zpomalilo.

Zdroj: ScienceAlert

Diskuze (17) Další článek: Tak to je průšvih: Závažná chyba KRACK ohrožuje Wi-Fi

Témata článku: Vesmír, NASA, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Gadgety, Mikrogravitace, Kroužky, Spinner, Dlouhá doba, Výpad, Druhá ruka, Jak, Povedené video, ISS, Tření, Poslední doba, Centrální část, Normální okolnost, Prst, Space Science

Jsou vůbec DALL-E, Midjourney nebo Copilot legální? Někdo by to měl rozčísnout, dokud je ještě čas

** Z textových a obrázkových AI generátorů se stávají komerční služby ** Už to není experiment pro pár geeků a programátorů ** Právní experti začínají řešit, jestli náhodou neporušují autorské právo

Autorské právoUmělá inteligence

Největší proměna Outlooku za dlouhá léta. Takhle bude nový pošťák vypadat

**Outlook postavený na webovém základě už podporuje osobní účty Microsoft. **Testování se tak rozšiřuje na jednotlivce, program má však k dokončení stále daleko. **Za pár týdnů bude sjednoceným pošťákem nahrazena také Pošta.

E-mailOutlookOutlook.comMicrosoft
Microsoft vydal Windows 11 verze 22H2. Jak aktualizovat hned teď?

**Aktualizace s názvem 2022 Update je od úterý od 19:00 oficiálně dostupná všem **Distribuce Windows 11 22H2 bude řízená, takže se může protáhnout na týdny až měsíce **Pokud máte kompatibilní počítač, rovnou na verzi 22H2 přejdete z Desítek

Windows 11Windows UpdateMicrosoft
Jak zvýšit herní výkon ve Windows 11? Vypněte tyhle funkce, radí Microsoft

**Windows 11 na některých počítačích aktivují bezpečnostní funkci Integrita paměti. **Virtualizační funkce ale negativně ovlivňují herní výkon. **Pokud některé funkce vypnete, můžete tím herní výkon posílit.

Windows 11Microsoft