Japonského robota pohání místo čipu DNA

Výzkumníci z japonské univerzity Tohoku se pochlubili netradičním robotem. Nemá ani jeden servomotor a marně byste u něj hledali i baterii. Jejich mikrometrový robot se totiž skládá z biochemických komponent a napodobuje třeba jednoduché měňavky.

Když na něj posvítíte UV světlem, jeho schránka naplněná kapalinou se začne smršťovat a rozpínat, díky čemuž se bude roboměňavka posouvat sem a tam. Tyto impulzy ji přitom může dávat DNA jako jakýsi mikroprocesor.

Katedra robotiky z japonského Sendai tedy opět o kus setřela rozdíl mezi současnou kybernetikou a světem biologie.

Potenciál malého biorobota je přitom docela zajímavý. Sám totiž sice nic jiného než primitivní pohyb nezvládne, mohl by ale fungovat jako dopravník třeba pro nějaký sofistikovanější senzor uvnitř těla.

Autoři jej dokonce vyvinuli takovým způsobem, aby mohl fungovat jako jakýsi devkit pro ostatní bioinženýry, kteří na něm postaví své aplikace.

Váš názor Další článek: Jak se počítače naučily pamatovat: díky trojici Eckert, Williams a Kilburn

Témata článku: Věda, Technologie, Biologie, Roboti, DNA, Nanotechnologie, Robotika, Robot, Mikrometr, Místo, Čip

Apple dal do MacBooku procesor Core i9 a 4TB SSD. Ani se neptejte, co za to chce...

** Apple aktualizoval notebooky MacBook Pro, dostaly nový hardware ** Těšit se můžete na nové procesory a větší paměť ** Cena nejvybavenějšího modelu překročí 200 tisíc korun

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let