Budoucnost | Raketa

Jednoho dne prý postavíme raketu, která bude cestovat 99,999% rychlosti světla

Espen Gaarder Haug z Norwegian University School of Life Sciences v Acta Astronautica zveřejnil článek, v němž tvrdí, že ve vzdálené budoucnosti bychom mohli zkonstruovat fotonovou raketu. Ta by cestovala 99,999% rychlosti světla (299 792 km/s).

Nakolik to zní vysoce nepravděpodobně, tato myšlenka zůstává v mezích platnosti fyzikálních zákonů. „Palivo je přeměňováno na světlo, což vede k radiačnímu tlaku, který raketu pohání kupředu,“ vysvětlil Haugh v rozhovoru pro Forbes.

Z provedených výpočtu plyne, že každá elementární částice v užitečném zatížení rakety by potřebovala dva mP paliva. Pro představu, 1 mP = cca 0.0217651 miligramů, což je zhruba hmotnost blešího vejce.

Pro realizaci výše popsaného nápadu bychom ovšem mj. museli disponovat ještě mnohem silnějším urychlovačem částic, než je Large Hadron Collider (v současné době největší a nejvýkonnější zařízení svého druhu na světě). To znamená, že naše sny o cestování na Mars za 5 minut se jen tak nevyplní.

„Laboratorní pokusy ukázaly, že koncept pohánění nějakého objektu pouze pomocí fotonů je jednoznačně možný. Avšak k vývoji velké fotonové rakety, které by mohla přepravovat materiál nebo lidi do vesmíru, zbývá ještě dlouhá cesta,“ uvedl Haugh.

Zdroj: Forbes, Futurism

Diskuze (37) Další článek: Burger King pomocí hlasu z televizní reklamy cíleně „hacknul“ chytrý domácí reproduktor Google Home

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Doprava, Raketa, Mars, Fyzika, Světlo, Urychlovač částic, Částice, Laboratorní pokus, Fyzikální zákony, Svět, Rychlost, Norwegian, Photon, Užitečné zatížení, Miligram, Vejce, Urychlovač, Americký astronaut, Rychlost světla, Large hadron Collider, Dlouhá cesta, CES, Go Pro

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!

ATM jackpotting: Když hacker ovládne bankomat a stačí mu jen pár sekund