Jednoho dne prý postavíme raketu, která bude cestovat 99,999% rychlosti světla

Espen Gaarder Haug z Norwegian University School of Life Sciences v Acta Astronautica zveřejnil článek, v němž tvrdí, že ve vzdálené budoucnosti bychom mohli zkonstruovat fotonovou raketu. Ta by cestovala 99,999% rychlosti světla (299 792 km/s).

Nakolik to zní vysoce nepravděpodobně, tato myšlenka zůstává v mezích platnosti fyzikálních zákonů. „Palivo je přeměňováno na světlo, což vede k radiačnímu tlaku, který raketu pohání kupředu,“ vysvětlil Haugh v rozhovoru pro Forbes.

Z provedených výpočtu plyne, že každá elementární částice v užitečném zatížení rakety by potřebovala dva mP paliva. Pro představu, 1 mP = cca 0.0217651 miligramů, což je zhruba hmotnost blešího vejce.

Pro realizaci výše popsaného nápadu bychom ovšem mj. museli disponovat ještě mnohem silnějším urychlovačem částic, než je Large Hadron Collider (v současné době největší a nejvýkonnější zařízení svého druhu na světě). To znamená, že naše sny o cestování na Mars za 5 minut se jen tak nevyplní.

„Laboratorní pokusy ukázaly, že koncept pohánění nějakého objektu pouze pomocí fotonů je jednoznačně možný. Avšak k vývoji velké fotonové rakety, které by mohla přepravovat materiál nebo lidi do vesmíru, zbývá ještě dlouhá cesta,“ uvedl Haugh.

Zdroj: Forbes, Futurism

Diskuze (37) Další článek: Burger King pomocí hlasu z televizní reklamy cíleně „hacknul“ chytrý domácí reproduktor Google Home

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Doprava, Mars, Raketa, Fyzika, Světlo, Large hadron Collider, Užitečné zatížení, Norwegian, Miligram, Kter, SVE, Americký astronaut, Současná doba, Rychlost, Bude, Vejce, Trip, Laboratorní pokus, Fyzikální zákony, Go Pro, Nejvýkonnější zařízení, Urychlovač částic, Americká raketa

Vyzkoušeli jsme DALL-E 2, noční můru všech grafiků. Umělá inteligence zvládne náročné koláže a má smysl pro humor

** OpenAI uvolnilo do betaverze umělou inteligenci DALL-E pro generování obrázků a fotografií ** Technologie zvládne generovat obrazy všeho druhu i podle jakéhokoli stylu **

OpenAIUmělá inteligenceByznys
Domácí síť bez kompromisů. Jak dosáhnout na maximální propustnost a dokonalé pokrytí

Rychlost sítě omezuje ten nejpomalejší prvek po cestě. Poradíme vám, jak vybudovat síť s maximální propustností a dokonalým pokrytím domácnosti.

SíťRouter