Jednoho dne prý postavíme raketu, která bude cestovat 99,999% rychlosti světla

Espen Gaarder Haug z Norwegian University School of Life Sciences v Acta Astronautica zveřejnil článek, v němž tvrdí, že ve vzdálené budoucnosti bychom mohli zkonstruovat fotonovou raketu. Ta by cestovala 99,999% rychlosti světla (299 792 km/s).

Nakolik to zní vysoce nepravděpodobně, tato myšlenka zůstává v mezích platnosti fyzikálních zákonů. „Palivo je přeměňováno na světlo, což vede k radiačnímu tlaku, který raketu pohání kupředu,“ vysvětlil Haugh v rozhovoru pro Forbes.

Z provedených výpočtu plyne, že každá elementární částice v užitečném zatížení rakety by potřebovala dva mP paliva. Pro představu, 1 mP = cca 0.0217651 miligramů, což je zhruba hmotnost blešího vejce.

Pro realizaci výše popsaného nápadu bychom ovšem mj. museli disponovat ještě mnohem silnějším urychlovačem částic, než je Large Hadron Collider (v současné době největší a nejvýkonnější zařízení svého druhu na světě). To znamená, že naše sny o cestování na Mars za 5 minut se jen tak nevyplní.

„Laboratorní pokusy ukázaly, že koncept pohánění nějakého objektu pouze pomocí fotonů je jednoznačně možný. Avšak k vývoji velké fotonové rakety, které by mohla přepravovat materiál nebo lidi do vesmíru, zbývá ještě dlouhá cesta,“ uvedl Haugh.

Zdroj: Forbes, Futurism

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Doprava, Mars, Raketa, Fyzika, Světlo, Americký astronaut, Rocket, Photon, Dlouhá cesta, Rychlost světla, Částice, Forbes, Large hadron Collider, CES, Svět, Fyzikální zákony, Vzdálená budoucnost, Rychlost, Bezos, Současná doba, Laboratorní pokus, Go Pro, Trip

Jak vlastně vznikají planety z kosmického prachu?

** Astronomové zveřejnili výsledky fascinujícího pozorování, které zpřesní naše teorie a modely vzniku planetárních soustav ** Pomocí chilské soustavy radioteleskopů ALMA se jim podařilo získat velmi detailní snímek hvězdy V1247 Orionis ** Díky výjimečnému rozlišení měli příležitost jako první spatřit chráněné zásobárny prachu v mladé planetární soustavě