Jeff Bezos se pochlubil zážehem nového raketového motoru. Mít tak pár špekáčků

SpaceX Elona Muska není jediným raketovým startupem, v jeho stínu se totiž pomalu začíná dařit i Blue Originu Jeffa Bezose – zakladatele Amazonu.

Firma se na Twitteru pochlubila úspěšným testem zážehu nového raketového motoru BE-4, který, pokud inženýři dodrží všechny plány, bude už za tři roky pohánět raketu New Glenn schopnou dopravit materiál až na geostacionární orbitu.

New Glenn je nástupce experimentální rakety New Shepard a jedná se o těžký nosič ve dvoustupňové a třístupňové verzi, přičemž první stupeň je schopen podobně jako u raket Elona Muska návratu zpět na zemský povrch, aby jej mohla raketová společnosti znovu použít.

Motor BE-4 má tah 2 400 kN (asi 5× více než jeho předchůdce) a jako palivo používá tekutý kyslík a metan.

Témata článku: Vesmír, Amazon, Twitter, IT Osobnosti, SpaceX, Raketa, Jeff Bezos, Motor, Zážeh, Zemský povrch, New Glenn, Úspěšný test, New Shepard, Raketový motor, Elon Musk, První stupeň

Pozemské mikroorganismy mohou cestovat vesmírem na kosmickém prachu

** Nový výzkum Edinburské univerzity potvrdil cestování mikroorganismů vesmírem ** Mikroorganismy si mohou „stopnout“ částice kosmického prachu a přesouvat na nich mezi planetami jednoho planetárního systému ** Pokud ale jde o cestování mikroorganismů mezi hvězdami, tak tam jsou odborníci mnohem skeptičtější

Včera | Mihulka Stanislav

Microsoftu se invaze na Android daří, jeho launcher aktivně používá přes milion lidí

** Microsoft se zabydluje na platformě Android ** Nedávno představený launcher už používá milion uživatelů ** Je to stále jen zanedbatelný zlomek uživatelů Androidu, ale slibný růst

22.  11.  2017 | Kluska Vladislav | 33

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu

22.  11.  2017 | Mihulka Stanislav | 4

Sluneční soustavou proletěl první mezihvězdný asteroid. Vypadá velmi podivně!

** Astronomové nedávno objevili první mezihvězdný asteroid. ** Tvar a složení neodpovídají žádnému objektu ve Sluneční soustavě. ** Asteroid přiletěl ze souhvězdí Lyry a dostal jméno `Oumuamua.

21.  11.  2017 | Kubala Petr | 19