Jeskyně pod Antarktidou nejspíš ukrývají dosud neznámé formy života

Australští vědci zkoumají fascinující jeskyně, které se nacházejí pod Antarktidou. Ty jsou díky aktivnímu vulkánu Mount Erebus tak teplé, že by mohly poskytovat domov řadě různých zvířat a rostlin.

„Může tam být až 25 stupňů Celsia,“ uvedla Ceridwen Fraser z ANU Fenner School of Environment and Society. „Mohli byste tam nosit tričko a cítit se docela pohodlně.“

Dosavadní analýzy vzorků půdy odebraných ve vulkanických jeskyních odhalily stopy DNA patřící řasám, mechům i malým živočichům. „Výsledky této studie nám poskytují dráždivý letmý pohled na to, co všechno by pod ledem v Antarktidě mohlo žít – mohlo by se jednat o zcela nové druhy,“ komentovala to Fraser.

Už dříve se ukázalo, že v těchto podmínkách se skvěle daří bakteriím a houbám. Nyní budou odborníci pátrat po „vyšších“ organismech.

Bez zajímavosti jistě nyní ani skutečnost, že dotyčné jeskynní systémy jsou s největší pravděpodobností neobyčejně rozsáhlé.

„Ještě nevíme, kolik se jich kolem antarktických vulkánů nachází, ani jak tato sublagiciální prostředí mohou být vzájemně propojena. Identifikovat je, dostat se do nich a probádat je… to je opravdu velmi obtížné,“ uzavřela Fraser.

Zdroj: Business Insider

Diskuze (2) Další článek: Týden Živě: Google v Krakově, rodinný Play Store a devět let s Chromem

Témata článku: Příroda, Výzkum, Bakterie, Zvířata, Antarktida, Rostliny, Fraser, Nový druh, Forma života, DOS, Which, Jih Německa, Australský vědec, Největší pravděpodobnost, ANT +, Jeskynní systém, Rasa, Jeskyně, Vulkán, Vodní systém, Business insider

Hardcore akce Sekiro byla dohrána se zavázanýma očima. Zvládnete to také?

Jakoby nestačilo, že na hru celou dobu nekoukal, on ji ještě ke všemu dokázal odehrát za méně jak 2 hodiny!

Radek Wunderlich
Streamování herSekiro: Shadows Die Twice
Dead Drops: Nejpomalejší internet na světě je připravený pro planetu po apokalypse

** V roce 2010 se začala rodit síť mrtvých schránek Dead Drops ** Byly jich tisíce, časem se na ně ale zapomnělo ** Vypravili jsme se ke schránce č. 595, která funguje dodnes

ZajímavostiÚložiště

Recenze notebooku Asus ExpertBook B9. Ostrá zbraň pro ty nejnáročnější profesionály

Asus cílí i na profesionální sféru a jeho ExpertBook B9 pak na pracovníky, kteří se vydávají na dlouhé cesty, na nichž chtějí být maximálně efektivní.

AsusTestyNotebooky