Koncepční rover NASA vypadá jako Batmobil (nová fotogalerie)

Zástupci Kennedy Space Centre Visitor Complex a Parker Brothers Concepts představili výsledek své spolupráce – šestikolový elektrický rover, navržený speciálně pro výzkum povrchu Marsu. A nutno uznat, že se jim opravdu povedl.

Dotyčné vozidlo je dlouhé 8,5 metrů a jeho odhadovaná hmotnost činí 2,27 tuny. Z dostupných informací rovněž plyne, že dokáže vyvinout rychlost až 96-112 km/hod.

Jeden z jeho tvůrců – Marc Parker z Parker Brothers Concepts – uvedl, že NASA jejich společnosti sdělila požadované parametry a design nechala na nich. Výsledný rover, který na první pohled připomína Batmobil, nazývá „dvouúčelovým“.

„Ve skutečnosti je uprostřed rozdělen,“ vysvětlil v rozhovoru pro Business Insider. „Zadní část je plnohodnotná laboratoř a přední kokpit.“

Závěrem ještě jednou připomeňme, že se jedná koncepční vozidlo. To znamená, že není určeno pro nasazení do akce, ale může sloužit jako prototyp budoucích roverů. Jeho další, možná ještě důležitější úlohou je pak vzbuzovat v lidech zájem o výzkum vesmíru.

Zdroj: Business Insider, Futurism

Témata článku: Technika, Vesmír, Výzkum, NASA, Mars, Concept, Insider, Kennedy, Parker, Rover, Business insider, Futurism, Fotogalerie, Zadní část

• dušan rajninec 21. 6. 2017 11:11:07
    Môžem mať skromnú otázočky ? Ako to 1,5 tonové hebedo dopravia na Mars?...
  • _ldx 8. 6. 2017 23:06:09
    Hustokrutě dobrej stroj včetně těch pružinovejch kol (žádnej gumovej...
  • DDRatm 8. 6. 2017 19:27:27
    Hezkej, ale tenhle se mi líbí...

Americké transportní vrtulníky Chinook dostanou nové svaly

** Flotila vrtulníků Chinook se dočká významné modernizace ** Chinooky budou vybaveny novými technologiemi, díky nimž jejich trup dostane lepší svaly ** Hravě tak unesou mnohem těžší náklady než dosud

Dnes | Mihulka Stanislav

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

Včera | Čížek Jakub | 7

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

** Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak ** Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země ** Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

Včera | Mihulka Stanislav | 4