Konec repráčků v autě? Podle Continentalu bude vibrovat celá karoserie

Německý Continental, kterého čtenáři nejspíše znají především jako výrobce pneumatik jak pro automobily, tak jednostopá vozidla včetně kol, fušuje do řemesla i dodavatelům zvykových aparatur, na zimní Consumer Electronic Show v Las Vegas totiž představí systém Ac2ated Sound pro netradiční ozvučení vozů.

Obvyklou soustavu malých reproduktorů rozmístěných po celém automobilu nahradí vibrační aktuátory, jako jeden velký reproduktor totiž poslouží samotný vůz a jeho části.

Aktuátory budou přenášet vibrace do různých materiálů obkladů karosérie, přičemž ty dle svého složení a velikosti budou převádět vibrace na zvuk o různých frekvencích. Výsledkem bude zvuk, který se nebude ozývat z nějakého konkrétního bodu automobilu, ale z jeho celého interiéru.

Podle Continentalu je už technologie na dostatečné úrovni, aby ji mohl předvést veřejnosti, skutečné zavedení do spotřebních vozů ale bude ještě nějaký čas trvat. A i když v Continetalu nechtějí cílit na ty nejdražší prémiové modely, Ac2ated Sound se nejspíše nedostane ani do těch nejlevnějších.

V každém případě, není to první technologie svého druhu, s podobnou totiž už před lety experimentovala třeba Toyota.

Diskuze (10) Další článek: Mobilní rozhlas: komunikace občanů a měst na steroidech (rozhovor)

Témata článku: Technologie, Automobily, Hudba, filmy, seriály, Zvuk, Toyota, Vibrace, Jednostopé vozidlo, Automobil, Karosérie, Bude, Velký reproduktor, FFC, Celý interiér, Continental, Conti, Vůz, Sound, Las Vegas, První technologie, CON, Reproduktor, Karo, Dostatečná úroveň, Celý automobil, Malý reproduktor



Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie