Konečně dokážeme číst „hodiny“, které odměřují délku života našich buněk

Vědcům z New York University (NYU) se pomocí nejmodernějšího fluorescenčního mikroskopu podařilo pozorovat jakési mihotání jaderné membrány živé buňky, které trvá po dobu několika vteřin. Jak buněčný cyklus pokračoval, amplituda této fluktuace se snižovala.

Dotyčný pohyb by mohl plnit funkci interních hodin – stačí provést měření, které ukáže, v jakém bodě svého životního cyklu se buňka právě nachází. Něco podobného bylo až dosud proveditelné pouze při práci s mrtvou buňkou.

Přestože jsme věděli, že velikost a tvar buněčného jádra v průběhu času obvykle prochází velkými změnami, kvůli nemožnosti studia živé buňky nám chyběly podrobnější informace o jejich rychlosti.

Tento nový objev by tak podle odborníků mohl usnadnit chápání nejzákladnějších procesů lidské biologie a výrazně zlepšit naše vědomosti o zdravých i nemocných buňkách.

„Víme, že strukturální a funkční chyby jaderného membrány vedou k velkému počtu vývojových a dědičných poruch, jako je kardiomyopatie, svalová dystrofie a rakovina,“ uvedla Alexandra Zidovska z NYU.

„Osvětlení mechanismu fluktuace tvaru jádra tak může přispět k úsilí o porozumění úlohy jaderné membrány ve zdravých i nemocných buňkách,“ dodala.

Zdroj: Futurism

Váš názor Další článek: Chtěli jste na Messengeru poslat animovaného Hitlera? Máte smůlu

Témata článku: Zdraví, Technologie, Výzkum, Biologie, Medicína, Buňky, Stárnutí, New York University, Živá buňka, Chápání, Délka, Cyklus, Lidská biologie, ČÍST, Zdravá buňka, Velká změna, Úsilí, Velký počet, Vývojová porucha, Membrána, Fluktuace, Délka života, DEL, Nový objev, Amplituda

Nejlepší objektivy a příslušenství pro fotografy. Tipy pod stromeček

Správné fotografické příslušenství může v mnoha situacích značně ulehčit práci. S objektivy je to velmi podobné, proto přinášíme několik tipů, po čem sáhnout.

Petr Březina
Objektivy

Recenze GTA: The Trilogy - Definitive Edition. Remaster, co si za rámeček nedáte

Vylepšené verze třech legendárních dílů série Grand Theft Auto zněly jako sázka na jistotu, na které se toho nedá moc pokazit. Nakonec to ale dopadlo katastrofou, kterou hráči Rockstaru určitě jen tak neodpustí.

GTA Vice CityGTA 3PS5GTA San AndreasRecenze