Buňky

Konečně dokážeme číst „hodiny“, které odměřují délku života našich buněk

Vědcům z New York University (NYU) se pomocí nejmodernějšího fluorescenčního mikroskopu podařilo pozorovat jakési mihotání jaderné membrány živé buňky, které trvá po dobu několika vteřin. Jak buněčný cyklus pokračoval, amplituda této fluktuace se snižovala.

Dotyčný pohyb by mohl plnit funkci interních hodin – stačí provést měření, které ukáže, v jakém bodě svého životního cyklu se buňka právě nachází. Něco podobného bylo až dosud proveditelné pouze při práci s mrtvou buňkou.

Přestože jsme věděli, že velikost a tvar buněčného jádra v průběhu času obvykle prochází velkými změnami, kvůli nemožnosti studia živé buňky nám chyběly podrobnější informace o jejich rychlosti.

Tento nový objev by tak podle odborníků mohl usnadnit chápání nejzákladnějších procesů lidské biologie a výrazně zlepšit naše vědomosti o zdravých i nemocných buňkách.

„Víme, že strukturální a funkční chyby jaderného membrány vedou k velkému počtu vývojových a dědičných poruch, jako je kardiomyopatie, svalová dystrofie a rakovina,“ uvedla Alexandra Zidovska z NYU.

„Osvětlení mechanismu fluktuace tvaru jádra tak může přispět k úsilí o porozumění úlohy jaderné membrány ve zdravých i nemocných buňkách,“ dodala.

Zdroj: Futurism

Váš názor Další článek: Chtěli jste na Messengeru poslat animovaného Hitlera? Máte smůlu

Témata článku: Technologie, Zdraví, Medicína, Výzkum, Buňky, Biologie, Stárnutí, Délka života, Fluktuace, Živá buňka, Membrána, Životní cyklus, Buňka, DEL, Zdravá buňka, Úsilí, New York University, Amplituda, ČÍST, Hod, Lidská biologie, Vývojová porucha, Velký počet, Nový objev, Délka

Dost bylo moderních Windows 10. Pojďme je přebarvit zpět na Windows 95

** Stařičké Windows 2000 nedávno oslavily 20 let ** Někteří z vás si postěžovali, že to byly poslední hezké Windows ** Fajn, ukážeme vám, jak přebarvit Desítky o 25 let zpět

Koupili jsme nejlevnější dron s kamerou. Stál nás 300 Kč a má rozměry kreditky

** Kvalitní drony začínají na 10 000 Kč ** Šli jsme na to jinak a koupili ten nejlevnější s kamerou ** I když je to čínský šmejd, je s ním zábava

Nejlevnější router s Wi-Fi 6 v testu: vážně ještě chcete kupovat routery jen pro 802.11ac?

** Otestovali jsme TP-Link Archer AX10, nejdostupnější router s Wi-Fi 6 ** Šetřilo se, ale zatím ty ústupky tolik nebolí ** Pro domácí síťování pohodlná volba, do firmy ale chcete něco lepšího