Konečně dokážeme číst „hodiny“, které odměřují délku života našich buněk

Vědcům z New York University (NYU) se pomocí nejmodernějšího fluorescenčního mikroskopu podařilo pozorovat jakési mihotání jaderné membrány živé buňky, které trvá po dobu několika vteřin. Jak buněčný cyklus pokračoval, amplituda této fluktuace se snižovala.

Dotyčný pohyb by mohl plnit funkci interních hodin – stačí provést měření, které ukáže, v jakém bodě svého životního cyklu se buňka právě nachází. Něco podobného bylo až dosud proveditelné pouze při práci s mrtvou buňkou.

Přestože jsme věděli, že velikost a tvar buněčného jádra v průběhu času obvykle prochází velkými změnami, kvůli nemožnosti studia živé buňky nám chyběly podrobnější informace o jejich rychlosti.

Tento nový objev by tak podle odborníků mohl usnadnit chápání nejzákladnějších procesů lidské biologie a výrazně zlepšit naše vědomosti o zdravých i nemocných buňkách.

„Víme, že strukturální a funkční chyby jaderného membrány vedou k velkému počtu vývojových a dědičných poruch, jako je kardiomyopatie, svalová dystrofie a rakovina,“ uvedla Alexandra Zidovska z NYU.

„Osvětlení mechanismu fluktuace tvaru jádra tak může přispět k úsilí o porozumění úlohy jaderné membrány ve zdravých i nemocných buňkách,“ dodala.

Zdroj: Futurism

Váš názor Další článek: Chtěli jste na Messengeru poslat animovaného Hitlera? Máte smůlu

Témata článku: Technologie, Zdraví, Výzkum, Medicína, Buňky, Biologie, Stárnutí, Živá buňka, Zdravá buňka, Velká změna, Membrána, New York University, Velký počet, Lidská biologie, Nový objev, Délka života, Životní cyklus, Informace, New York, Chápání, Cyklus, Fluktuace, Délka, Úsilí, Buňka

Google má nové telefony, počítač a domácí displej. Česko je stále mimo

** Google dnes představil novinky ** Dočkali jsme se nového telefonu Pixel 3, tabletopočítače a domácího displeje ** Rozšíření Google Assistenta do dalších zemí se bohužel nekoná

Na Zemi je nejtepleji za posledních více než 100 tisíc let. Co nám hrozí?

** Letošní červenec byl třetím nejteplejším měsícem od roku 1880 ** Teplota naší planety roste raketovým tempem ** Co lidstvu hrozí v období, které v minulosti nemá obdoby?