Lego připomene čtyři významné ženy NASA

Ženy hrály ve vesmírném programu USA významnou roli. Navzdory tomu byly často přehlíženy a podceňovány – zejména proto, že ještě relativně nedávno byl jen málokdo ochoten uznat, že i ony mohou být schopné matematičky, fyzičky atd.

Společnost Lego se tuto historickou křivdu alespoň částečně rozhodlo napravit. 1. listopadu začne prodávat stavebnici, která má být oslavou několika vybraných průkopnic NASA. Konkrétně se jedná o následující ženy:

Mae Jennison – lékařka a první Afroameričanka ve vesmíru. Po odchodu z NASA založila firmu, která se zaměřuje na vývoj nových technologií a podporování studentů vědeckých oborů.

Margaret Hamilton – v šedesátých letech vyvinula palubní letový software pro program Apollo. Je známou popularizátorkou moderní koncepce softwaru.

Nancy Grace Roman – úspěšná astronomka, které mnozí neřeknou jinak než „Hubbleova matka“. Jedná z klíčových postav projektu Hubbleova vesmírného dalekohledu a autorka astronomického výzkumného programu NASA.

Sally Ride – Sally v roce 1983 získala titul „první Američanka ve vesmíru“. Její vzdělávací společnost povzbuzuje zájem dětí (především dívek) o vědu.

Zdroj: Lego