Lego připomene čtyři významné ženy NASA

Ženy hrály ve vesmírném programu USA významnou roli. Navzdory tomu byly často přehlíženy a podceňovány – zejména proto, že ještě relativně nedávno byl jen málokdo ochoten uznat, že i ony mohou být schopné matematičky, fyzičky atd.

Společnost Lego se tuto historickou křivdu alespoň částečně rozhodlo napravit. 1. listopadu začne prodávat stavebnici, která má být oslavou několika vybraných průkopnic NASA. Konkrétně se jedná o následující ženy:

Mae Jennison – lékařka a první Afroameričanka ve vesmíru. Po odchodu z NASA založila firmu, která se zaměřuje na vývoj nových technologií a podporování studentů vědeckých oborů.

Margaret Hamilton – v šedesátých letech vyvinula palubní letový software pro program Apollo. Je známou popularizátorkou moderní koncepce softwaru.

Nancy Grace Roman – úspěšná astronomka, které mnozí neřeknou jinak než „Hubbleova matka“. Jedná z klíčových postav projektu Hubbleova vesmírného dalekohledu a autorka astronomického výzkumného programu NASA.

Sally Ride – Sally v roce 1983 získala titul „první Američanka ve vesmíru“. Její vzdělávací společnost povzbuzuje zájem dětí (především dívek) o vědu.

Zdroj: Lego

Témata článku: Vesmír, NASA, USA, Astronomie, Apollo, Stavebnice, Lego, Šedesátý rok, Nová technologie, Významná role, Astronomka, Hubble, Moderní koncepce, Vesmírný program, Vědecký obor

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu

Dnes | Mihulka Stanislav | 2

Sluneční soustavou proletěl první mezihvězdný asteroid. Vypadá velmi podivně!

** Astronomové nedávno objevili první mezihvězdný asteroid. ** Tvar a složení neodpovídají žádnému objektu ve Sluneční soustavě. ** Asteroid přiletěl ze souhvězdí Lyry a dostal jméno `Oumuamua.

Včera | Kubala Petr | 19