Letecké palivo se možná brzy bude vyrábět z trávy

Vědci z Centre for Microbial Ecology and Technology (CMET) at Ghent University tvrdí, že v blízké budoucnosti by se letecké palivo mohlo dělat z obyčejné posekané trávy. Na metodě, která by to měla umožnit, se již tvrdě pracuje.

„Až doteď tráva sloužila hlavně jako krmivo pro zvířata. My z ní ale můžeme dostat víc: vzhledem k jejímu obrovskému množství jde o atraktivní zdroj pro výrobu organických látek jako letecké palivo,“ konstatoval hlavní autor studie Way Cern Khor.

Jak to funguje? Tráva se obohacuje o bakterie podobné těm, které žijí v našich střevech. Ty následně zajišťují přeměnu cukrů na kyselinu mléčnou, která již může sloužit jako chemický meziprodukt pro tvorbu biodegradabilních plastů či paliva. Toho se touto cestou zatím podařilo získat jen pár kapek, ale…

„Pokud budeme moct pokračovat v našem snažení o optimalizaci dotyčného procesu – zejména ve spolupráci s průmyslovými partnery – účinnost se bude zvyšovat,“ prohlásil Khor. „A možná, že za pár let bude možné létat na trávu.“

Zdroj: Ghent University