Magické houbičky jsou bezpečnější než alkohol

Konzumovat halucinogenní houbičky je prý lepší než konzumovat alkohol. Plyne to z globální studie, která zahrnovala 120 000 jedinců z 50 zemí. Cílem bylo zjistit, jaké drogy lidé preferují, proč je užívají (a jak často) a zda na ně mají spíše pozitivní, nebo negativní účinky.

Výsledky jsou mírně zkresleny skutečností, že respondenti museli zavzpomínat na svou vlastní drogovou minulost a odpovídat čestně. Na druhou stranu lze předpokládat, že díky anonymitě s tím většina z nich neměla příliš velký problém.

Bezpečnost je v tomto případě hodnocena pomocí počtu lidí, kteří drogy berou a současně kvůli tomu někdy potřebovali pomoc lékařské pohotovostní služby. To se přihodilo pouze 0,2 % příznivců magických houbiček – což je v porovnání s jinými drogami jednoznačně nejméně.

Průzkum dále naznačuje, že nejčastější příčinou „špatných tripů“ je chybný výběr druhu houbiček. Pokud si na tohle dáte pozor, neměli byste mít žádný velký problém.

A jaká psychotropní látka naopak dopadla nejhůř? Metamfetamin – v péči doktorů kvůli němu skončilo 8,2 % jeho uživatelů. Na druhém místě se umístilo syntetické konopí (2,2 %) a na třetím alkohol (1,4 %).

Je zapotřebí zmínit, že se nijak nehodnotily škody, jaké člověk pod vlivem nějaké drogy způsobí svému okolí. Jak ukázaly jiné dvě velké studie, z tohoto úhlu pohledu je nejnebezpečnější právě výše zmíněný alkohol.

Zdroj: IFLScience

Diskuze (1) Další článek: Skype dostane kompletně nový design. Přiblíží se WhatsApp a Snapchatu a bude nechutně barevný

Témata článku: Výzkum, Medicína, Zdraví, Lidé, Houby, Drogy, Alkohol, Jiná látka, Respondent, Druhé místo, Pracovní výkon, Nejčastější příčina, Látka, Velký problém, Houbička, Studie, Medicine, Konopí, LSD, Pozitivní účinek, Trip, Druhá strana

15 věcí, které umí Windows 10, ale možná o nich vůbec nevíte

** Systém Windows 10 umí spoustu užitečných drobností ** O mnoha praktických funkcích pravděpodobně ani nevíte ** Poznejte užitečné tipy, které se vám mohou hodit každý den

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město

** Jak by to dopadlo, kdyby na světovou metropoli či do nedalekého moře dopadl velký asteroid? ** Simulovali to odborníci z University of Southampton ** Výsledky jsou velmi zajímavé

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let