Magické houbičky jsou bezpečnější než alkohol

Konzumovat halucinogenní houbičky je prý lepší než konzumovat alkohol. Plyne to z globální studie, která zahrnovala 120 000 jedinců z 50 zemí. Cílem bylo zjistit, jaké drogy lidé preferují, proč je užívají (a jak často) a zda na ně mají spíše pozitivní, nebo negativní účinky.

Výsledky jsou mírně zkresleny skutečností, že respondenti museli zavzpomínat na svou vlastní drogovou minulost a odpovídat čestně. Na druhou stranu lze předpokládat, že díky anonymitě s tím většina z nich neměla příliš velký problém.

Bezpečnost je v tomto případě hodnocena pomocí počtu lidí, kteří drogy berou a současně kvůli tomu někdy potřebovali pomoc lékařské pohotovostní služby. To se přihodilo pouze 0,2 % příznivců magických houbiček – což je v porovnání s jinými drogami jednoznačně nejméně.

Průzkum dále naznačuje, že nejčastější příčinou „špatných tripů“ je chybný výběr druhu houbiček. Pokud si na tohle dáte pozor, neměli byste mít žádný velký problém.

A jaká psychotropní látka naopak dopadla nejhůř? Metamfetamin – v péči doktorů kvůli němu skončilo 8,2 % jeho uživatelů. Na druhém místě se umístilo syntetické konopí (2,2 %) a na třetím alkohol (1,4 %).

Je zapotřebí zmínit, že se nijak nehodnotily škody, jaké člověk pod vlivem nějaké drogy způsobí svému okolí. Jak ukázaly jiné dvě velké studie, z tohoto úhlu pohledu je nejnebezpečnější právě výše zmíněný alkohol.

Zdroj: IFLScience

Diskuze (2) Další článek: Skype dostane kompletně nový design. Přiblíží se WhatsApp a Snapchatu a bude nechutně barevný

Témata článku: Zdraví, Výzkum, Medicína, Lidé, Drogy, Houby, Alkohol, Látka, Trip, Nejčastější příčina, Velká studie, Studie, Velký problém, Halucinogen, Medicine, LSD, Pracovní výkon, Mag, Konopí, Pozitivní účinek, Mág, Respondent, Druhá strana, Houbička, Druhé místo

Tiché jaro ve 200 tisících měst celého světa. Chybí ptáci a jejich zpěv.

** Vědci vytvořili zvukovou rekonstrukci ptačího zpěvu, jaký slýchali lidé v posledním čtvrtstoletí ** Ukázalo se, že zpívá stále méně ptačích druhů a klesá i počet ptáků ** Varovná vize knihy Rachel Carsonové Tiché jaro se tak naplňuje