Máte roztroušenou sklerózu? Místo nákladných testů to pomůže zjistit nová jednodušší metoda

Mezinárodní tým vědců pod vedením Edwina Lim a Gillese Guillemina z Macquarie University po 12 letech usilovné práce nalezl biomarker, který umožňuje diagnostikovat jeden ze tří typů roztroušené sklerózy – a to s přesností 85-90%. Připomeňme, že současné testy jsou velmi nákladné a pomalé a pacientům tak hrozí, že nějakou dobu budou dostávat neúčinné léky.

Dotyčný biomarker navíc může značně usnadnit vývoj nový farmak. „Na základě unikátních informací, které z těchto biomarkerů získáme, by mohla být pro každého pacienta navržena individuální léčba,“ uvedl Lim.

Nyní se bude pracovat na klinickém krevním testu, který by podle dostupných informací měl být dostupný již do dvou let.

Samostatnou zmínku si zaslouží také skutečnost, že tento test využívá tryptofan – aminokyselinu, která se mimo jiné podílí na zánětlivých onemocněních mozku. Díky tomu bychom měli získat další zajímavé poznatky o tom, jak přesně naše buňky tryptofan zpracovávají – a tím i o progresi chorob jako je Alzheimer, Parkinson nebo amyotrofická laterální skleróza.

Zdroj: Macquarie University

Témata článku: Věda, Testy, Výzkum, Medicína, Roztroušená skleróza, Biomarker, Samostatná zmínka, Místo, Usilovná práce, SCL, Metoda, Test, Onemocnění mozku, Rwanda, Nové místo, Parkinson, Choroba, Léčba, Krevní test, Kalifornská univerzita, Náklady, Alzheimer, Nová metoda

Jak vlastně vznikají planety z kosmického prachu?

** Astronomové zveřejnili výsledky fascinujícího pozorování, které zpřesní naše teorie a modely vzniku planetárních soustav ** Pomocí chilské soustavy radioteleskopů ALMA se jim podařilo získat velmi detailní snímek hvězdy V1247 Orionis ** Díky výjimečnému rozlišení měli příležitost jako první spatřit chráněné zásobárny prachu v mladé planetární soustavě