Miniaturní roboti s antibiotiky doplavou přímo k žaludečním vředům

Vědci uskutečnili zajímavý experiment, v rámci kterého byly žaludeční vředy léčeny pomocí miniaturních robotů. Samozřejmě, zatím jen u myší. Výsledky jsou ovšem velmi dobré.

Účinnost konvenčních, perorálně užívaných antibiotik může být snížena v důsledku působení žaludeční kyseliny. Avšak tito mikroboti si s náročnými podmínkami panujícími uvnitř těla dokážou poradit.

„Jde o jednostupňovou léčbu, která kombinuje neutralizaci kyseliny s terapeutickou činností,“ komentovala to badatelka Berta Esteban-Fernández de Ávila.

Na tomto přístupu je geniální především skutečnost, že roboti umí kyselinu využívat k výrobě „paliva“ – jejich hořčíková jádra s ní reagují a produkují vodíkové bubliny, které pohánějí mikromotory.

Tato chemická reakce rovněž sníží kyselost v žaludku, v důsledku čehož dojde k uvolnění vrstvy antibiotik. Po 24 hodinách se hodnota pH vrátí k normálu a mikroboti se rozpustí.

Berta její spolupracovníci zdůrazňují, že je před nimi ještě dlouhá cesta. Nyní své mikroboty chtějí testovat s různými léky a v různých částech trávicího systému.

Zdroj: UC San Diego

Váš názor Další článek: Posádka ISS si díky SpaceX konečně může vychutnat zmrzlinu

Témata článku: Zdraví, Technologie, Roboti, Léky, Medicína, Antibiotika, Chemická reakce, Hořčík, Badatelka, Kyselina, Robot, Žaludeční vřed, MINI +, Prim, Zajímavý experiment, San Diego, ANT +, Důsledek, UC San Diego, Náročná podmínka, Vřed, Žalud, Miniaturní robot, Dlouhá cesta, UCSD

Nové MacBooky Pro jsou neuvěřitelné stroje! Ale za jednu vadu na kráse to Apple schytá...

** Apple představil dvě nové řady MacBooků Pro ve velikostech 14 a 16 palců ** Lákadlem jsou hlavně nové vlastní čipy M1 Pro a M1 Max s extrémním výkonem ** Displeje mají poprvé „notch“

ČipyMacBookApple

Strážci Galaxie budou vyžadovat 150GB volného místa, podívejte se na požadavky

Noví herní strážci budou pořádně macatým kouskem, který překonává i Flight Simulator.

Marvel's Guardians of the GalaxyHardware
Elden Ring se odkládá, dočkáme se jej v únoru

Přihlásit se můžete i do uzavřeného testu hry, který se uskuteční v listopadu.

Elden RingFromSoftware