Roboti | Medicína

Miniaturní roboti s antibiotiky doplavou přímo k žaludečním vředům

Vědci uskutečnili zajímavý experiment, v rámci kterého byly žaludeční vředy léčeny pomocí miniaturních robotů. Samozřejmě, zatím jen u myší. Výsledky jsou ovšem velmi dobré.

Účinnost konvenčních, perorálně užívaných antibiotik může být snížena v důsledku působení žaludeční kyseliny. Avšak tito mikroboti si s náročnými podmínkami panujícími uvnitř těla dokážou poradit.

„Jde o jednostupňovou léčbu, která kombinuje neutralizaci kyseliny s terapeutickou činností,“ komentovala to badatelka Berta Esteban-Fernández de Ávila.

Na tomto přístupu je geniální především skutečnost, že roboti umí kyselinu využívat k výrobě „paliva“ – jejich hořčíková jádra s ní reagují a produkují vodíkové bubliny, které pohánějí mikromotory.

Tato chemická reakce rovněž sníží kyselost v žaludku, v důsledku čehož dojde k uvolnění vrstvy antibiotik. Po 24 hodinách se hodnota pH vrátí k normálu a mikroboti se rozpustí.

Berta její spolupracovníci zdůrazňují, že je před nimi ještě dlouhá cesta. Nyní své mikroboty chtějí testovat s různými léky a v různých částech trávicího systému.

Zdroj: UC San Diego

Váš názor Další článek: Posádka ISS si díky SpaceX konečně může vychutnat zmrzlinu

Témata článku: Technologie, Zdraví, Roboti, Medicína, Léky, Antibiotika, Náročná podmínka, Dlouhá cesta, Hořčík, Žalud, UCSD, Důsledek, Žaludeční vřed, Chemická reakce, San Diego, Robot, Kyselina, Miniaturní robot, Zajímavý experiment, Badatelka, Prim, Vřed, UC San Diego

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

** Jak byste se sami vypořádali s tramavajovým dilematem? ** Vědci před lety spustili globální dotazník ** Nyní se pochlubili s výsledky

Více systémů na jednom počítači: Vybrali jsme nejlepší programy pro virtualizaci

** Chcete na svém počítači vyzkoušet jiný operační systém? ** Jednoduchá cesta vede přes virtualizaci ** Přinášíme pět nejlepších programů virtualizaci operačních systémů

Google Mapy vs. Mapy.cz: Které internetové mapy jsou lepší?

** Jsou lepší mapy od Googlu, nebo ty od Seznamu? ** Má být mapa především tradiční mapou, nebo spíše asistentem? ** Vyslechněte si argumenty a hlasujte, na jaké straně jste vy

Jakub Čížek, Vladislav Kluska | 78

Apple ukázal novinky: iPad Pro má překonat notebooky a vrací se Mac mini!

** Apple v New Yorku představoval počítačové novinky ** iPad Pro prý zatočí s notebooky ** Dočkali jsme se také návratu Mac mini