Miniaturní roboti s antibiotiky doplavou přímo k žaludečním vředům

Vědci uskutečnili zajímavý experiment, v rámci kterého byly žaludeční vředy léčeny pomocí miniaturních robotů. Samozřejmě, zatím jen u myší. Výsledky jsou ovšem velmi dobré.

Účinnost konvenčních, perorálně užívaných antibiotik může být snížena v důsledku působení žaludeční kyseliny. Avšak tito mikroboti si s náročnými podmínkami panujícími uvnitř těla dokážou poradit.

„Jde o jednostupňovou léčbu, která kombinuje neutralizaci kyseliny s terapeutickou činností,“ komentovala to badatelka Berta Esteban-Fernández de Ávila.

Na tomto přístupu je geniální především skutečnost, že roboti umí kyselinu využívat k výrobě „paliva“ – jejich hořčíková jádra s ní reagují a produkují vodíkové bubliny, které pohánějí mikromotory.

Tato chemická reakce rovněž sníží kyselost v žaludku, v důsledku čehož dojde k uvolnění vrstvy antibiotik. Po 24 hodinách se hodnota pH vrátí k normálu a mikroboti se rozpustí.

Berta její spolupracovníci zdůrazňují, že je před nimi ještě dlouhá cesta. Nyní své mikroboty chtějí testovat s různými léky a v různých částech trávicího systému.

Zdroj: UC San Diego

Témata článku: Technologie, Roboti, Medicína, Zdraví, Léky, Antibiotika, San Diego, Kyselina, Zajímavý experiment, Důsledek, Dlouhá cesta, Miniaturní robot, Robot, Chemická reakce

Baví vás technologie? Pojďte pracovat pro Computer!

** Hledáme nadšence do moderních technologií s obchodními zkušenostmi ** Hlavní pracovní náplní bude prodej inzerce do časopisů vydavatelství, především do Computeru ** Práce v Praze či Brně