Možná se díváme na základ budoucího Concorde. NASA oživuje myšlenku na nadzvukové létání

NASA se nevzdává myšlenky na osobní dopravu nadzvukovými letouny. Jako jednu z klíčových vlastností vidí odstranění nadzvukového třesku. Při překonání rychlosti zvuku se totiž za letadlem šíří rázová vlna, která se na zemi projevuje silným hlukem, který připomíná explozi.

Může se to zdát jako drobnost, ale například letoun Concorde směl kvůli tomuto zvukovému projevu přejít do nadzvukové rychlosti až nad mořem.

NASA nyní dosáhla milníku v návrhu svého nadzvukového konceptu a ukázala předběžný design letounu Quiet Supersonic Transport (QueSST). I když zvuk při překonání hraniční rychlosti nedokáže úplně eliminovat, místo nepříjemného a velmi hlasitého třesku by mělo dojít jen k jemnému bouchnutí. Letadla by potom směla překonat nadzvukovou rychlost i nad pevninou.

Nyní je v plánu převést návrh a model do podoby funkčního konceptu letounu LBFD (Low Boom Flight Demonstration). V roce 2021 by měl být hotový a připravený k testování.

Další informace: NASA

Témata článku: Technika, Concorde, NASA, Letadla, Létání, Concord, Flight, Dreamliner, Formace, Letoun, Nádhera, Rychlost, Další informace, Funkční koncept, Hraniční rychlost, Klíčová vlastnost, Myšlenka, Nadzvuková rychlost, Nadzvukový letoun, Osobní doprava, Předběžný design, Překonání, Rázová vlna, Silný hluk, Třesk

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Protonic 29. 6. 2017 13:45:08
    V době internetu, webkamer, webinářů, skypu je to trochu jako obživovat...
  • radon 28. 6. 2017 11:18:29
    extrémně drahé letadlo & nízká kapacita & vysoká spotřeba = no nevím...
  • Dusan 28. 6. 2017 11:16:53
    Concorde nesmel supersonicky letat jenom nad morem kvuli sonickemu boomu,...