Mrakodrap zavěšený na asteroidu? Může být vysoký přes 30 km a za den obkrouží čtvrt zeměkoule

Lidská kreativita skutečně nezná hranic. Po vertikálních zahradách nebo umělém ostrově tu máme další důkaz – projekt Analema Tower, jehož autorem je newyorská Clouds Architecture Office. Jde o skutečně unikátní mrakodrap, který by měl být zavěšen na asteroidu obíhajícím kolem Země.

Přestože v současné době je tato myšlenka naprosté sci-fi, v nepříliš vzdálené budoucnosti manipulace s asteroidy (a jejich využívání k různým účelům) dost možná bude něčím úplně normálním – alespoň podle plánů NASA.

Pokud by se Analema Tower někdy dočkala realizace, během dne by procestovala část severní i jižní polokoule, takže její obyvatelé by mohli obdivovat města jako Havana, Panama City a samozřejmě i New York. K večeru by se pak vrátila zpět na své původní místo na obloze.

Designéři počítají s tím, že Analema Tower bude rozdělena do několika sekcí. Například do spodní části umístili jídelní, zábavní a nákupní prostory. Energie bude získávána pomocí solárních panelů. Pokud jde o pitnou a užitkovou vodu, stačí zachytávat déšť nebo kondenzovat vlhkost vzduchu.

„Analema Tower představuje koncept vůbec nejvyšší budovy světa. Spoléhá na sílu myšlení planetárního designu a odpovídá na touhu po extrémní výšce, soukromí a neustálé mobilitě,“ uvádí Clouds Architecture Office na svých webových stránkách.

Zdroj: Clouds Architecture Office

Témata článku: Budoucnost, Zajímavosti, Design, Architektura, Asteroidy, Asteroid, Tower, UFO, Den, Myšlení

• Viktor Prudič 3. 4. 2017 2:01:08
    jsem překvapen, že negr má smysl pro humor
  • moralni rozmer 2. 4. 2017 23:21:12
    místo mrakodrapa na asteroidu bych radši uvítal kdyby videa umístěná na pc...
  • Josef II 2. 4. 2017 19:09:26
    :-D Je fascinující, kolik lidí na tuhle kachnu, alá 1. duben, skočí. A...

Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher a z kluků superhrdinové

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

25.  7.  2017 | Doupě.cz

Skládáte origami? Pomozte NASA!

24.  7.  2017 | Černý Jiří